Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2017, 20:37
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Joo kun yhden tietolähteen mukaan muut manuaalit olisi hyvin harvinaisia kun eivät ei kestä, tietysti jos käyttö kokemuksia on muistakin laatikoissa niin kiinnostaa kyllä
Tosin tuo suora Fulleri olisi sellaista nostalgiaa kun -90 luvussa Sisulla treenataan ajokorttia varten ja vähän sen jälkeenkin...Ja saattaisihan se vähän karsia auton lainaajiakin
Kai tää tietolähde kertoi myös, että suurinosa näistä myydään automaattina ihan vaan kun suurin osa autoista on sielä automaatteja. Manuaali oli muistaakseni optiona... Ja ne ketkä valitsee uutena manuaalin, todennäkösesti käyttää sitä enemmän työhön kuin vapaa-ajan stillailuun. Jos kuski sattuu olemaan tietämätön, nauttii moottorin suuresta alaväännöstä niin saa kestävänkin laatikon rikki... Manuaali kestää vakiona viritetyn moottorin perässä järkevällä käytöllä, mutta automaatti ei meinaa kestää vakiona vakionkaan koneen perässä edes varovaisella käytöllä.

Kestävä laatikko nv5600 on, mutta kyllä nekin saa rikki.

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2017, 20:44
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Kestävä laatikko nv5600 on, mutta kyllä nekin saa rikki.
Aika pienestä rupes nv5600 kahiseen ja uliseen. Mutta kuten sanoin niin jos oisin laakeroinu sen ois se kestäny varmaan paremmin. 850nm se kestää sisään menevää voimaa. Nv4500 on perusloota kai vahvempi, mutta silläkää ei kuulemma saa ottaa kaikkia tehoja irti alle 2000rpm
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2017, 22:43
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Kyllä mulla ainakin kesti gen2 manuaali loota puolimiljoonaa sit myin pois
sai käskyä ja vedettiin kaiken näköstä
Se olikin ainoo mikä kesti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2017, 17:28
Luke86 Luke86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.08
Sijainti: Kajjaani
Viestit: 369
Perusasetus

Mulla on ollu jonkun kolmisen vuotta viisvaihteisella synkronoimattomalla fullerilla oleva Rami käyttöautona. Mukavampi omasta mielestä kuin normimanuaali, kun ei tarvi kytkintä käyttää vaihtaessa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2017, 18:23
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luke86 Näytä viesti
Mulla on ollu jonkun kolmisen vuotta viisvaihteisella synkronoimattomalla fullerilla oleva Rami käyttöautona. Mukavampi omasta mielestä kuin normimanuaali, kun ei tarvi kytkintä käyttää vaihtaessa
Ihanin laiskuuden muoto ja säästää kytkintä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2017, 20:18
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luke86 Näytä viesti
Mulla on ollu jonkun kolmisen vuotta viisvaihteisella synkronoimattomalla fullerilla oleva Rami käyttöautona. Mukavampi omasta mielestä kuin normimanuaali, kun ei tarvi kytkintä käyttää vaihtaessa
minä jo säikähhin että oot joutunu myymään pois.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2017, 20:21
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Niinhän se menee että amatöörit käyttää kytkintä Fullerin kanssa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2017, 20:21
Luke86 Luke86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.08
Sijainti: Kajjaani
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
minä jo säikähhin että oot joutunu myymään pois.
Onhan se myynnissä kokoajan, mutta ei oo vielä kukaan antanu tarpeeksi rahaa näppiin
Ja välikaasulla pienempääpykältäminen on mukavaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2017, 21:47
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luke86 Näytä viesti
Onhan se myynnissä kokoajan, mutta ei oo vielä kukaan antanu tarpeeksi rahaa näppiin
Ja välikaasulla pienempääpykältäminen on mukavaa
äläkä vaan myö pois. kaduttaa kuitenki ku tunnuit kyseistä autoo kuolaavan jo ennenku minä ostin omani
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.01.2017, 12:39
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Aika pienestä rupes nv5600 kahiseen ja uliseen. Mutta kuten sanoin niin jos oisin laakeroinu sen ois se kestäny varmaan paremmin. 850nm se kestää sisään menevää voimaa. Nv4500 on perusloota kai vahvempi, mutta silläkää ei kuulemma saa ottaa kaikkia tehoja irti alle 2000rpm
En tiedä mitä jengi noilla vehkeillä tekee jos niissä ei vaihteistot kestä - siis millä käytöllä ne on rikottu? Itse hommasin Jumperin jos kanssa kuulemma pitäs olla heikko vaihteisto, enkä siinä ole mitään outoa vaihteistossa huomannut. Olen kaikilla vehkeillä ruvennut ajamaan vähän pienemmällä vaihteella jos kuormitusta tulee enempi.

Omaan makuun kuitenkin monessa vehkeessä on liian pitkä ykkönen ja pakki. Jos japsi pickup jaksaa mennä 100 hevosvoiman teholla niin painavalla kuormalla järkevää vauhtia kuin sillä on siedettävä vetää, niin luulisi jenkkivehkeellekin 200 hevosvoimaa riittävän, se menee 80 km/h joka on suurin laillinen nopeus kärryn kanssa.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 24.01.2017 15:44
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.01.2017, 18:05
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
En tiedä mitä jengi noilla vehkeillä tekee jos niissä ei vaihteistot kestä - siis millä käytöllä ne on rikottu? Itse hommasin Jumperin jos kanssa kuulemma pitäs olla heikko vaihteisto, enkä siinä ole mitään outoa vaihteistossa huomannut. Olen kaikilla vehkeillä ruvennut ajamaan vähän pienemmällä vaihteella jos kuormitusta tulee enempi.

Omaan makuun kuitenkin monessa vehkeessä on liian pitkä ykkönen ja pakki. Jos japsi pickup jaksaa mennä 100 hevosvoiman teholla niin painavalla kuormalla järkevää vauhtia kuin sillä on siedettävä vetää, niin luulisi jenkkivehkeellekin 200 hevosvoimaa riittävän, se menee 80 km/h joka on suurin laillinen nopeus kärryn kanssa.
Meneehän ne rikki kun noist Cumminseistakin on niin helppo ruuvata sitä Woimaa lisää!
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.01.2017, 19:03
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Omaan makuun kuitenkin monessa vehkeessä on liian pitkä ykkönen ja pakki. Jos japsi pickup jaksaa mennä 100 hevosvoiman teholla niin painavalla kuormalla järkevää vauhtia kuin sillä on siedettävä vetää, niin luulisi jenkkivehkeellekin 200 hevosvoimaa riittävän, se menee 80 km/h joka on suurin laillinen nopeus kärryn kanssa.
On vähä turha verrata nuita kestoja ja tehoja kun 100heppasessa japsissa on 150nm vääntöä ja siedettävä kuorma 750kiloa.
200heppasessa jenkissä melkeen tuhat voiman yksikköä ja ainakaan omalla ei 2tkg kärry haitannu menoa millään lailla.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.01.2017, 22:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
On vähä turha verrata nuita kestoja ja tehoja kun 100heppasessa japsissa on 150nm vääntöä ja siedettävä kuorma 750kiloa.
200heppasessa jenkissä melkeen tuhat voiman yksikköä ja ainakaan omalla ei 2tkg kärry haitannu menoa millään lailla.
Kyl mul meni joku 2000 kilon perävaunu ihan w123 mersulle 88 hevosvoiman dieselillä, tosin siinä ei ollu enää sillon hyvät liikkeellelähtö saati peruutusominaisuudet kun oli pidennetyt välitykset.

Jos mä aattelisin, että traktoris olis 200 hevosvoimaa, sillä tulis kaivinkone peräs lavetilla. Ei kai se jenkki nyt niin heikko ole, kai sil 3500 kilon kärry perässä tulee.

Mun omat jenkkivouhotukset jäi 7,3 Powerstroke ambulanssiin jota ei sitten tullut kuitenkaan hankittua. Testailut kuitenkin tukis sitä käsitystä, että ihmettelisin jos ei normaalit kärryt tule perässä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.01.2017, 10:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kyl mul meni joku 2000 kilon perävaunu ihan w123 mersulle 88 hevosvoiman dieselillä, tosin siinä ei ollu enää sillon hyvät liikkeellelähtö saati peruutusominaisuudet kun oli pidennetyt välitykset.

Jos mä aattelisin, että traktoris olis 200 hevosvoimaa, sillä tulis kaivinkone peräs lavetilla. Ei kai se jenkki nyt niin heikko ole, kai sil 3500 kilon kärry perässä tulee.

Mun omat jenkkivouhotukset jäi 7,3 Powerstroke ambulanssiin jota ei sitten tullut kuitenkaan hankittua. Testailut kuitenkin tukis sitä käsitystä, että ihmettelisin jos ei normaalit kärryt tule perässä.
Nyt on logiikka kyllä ihan kohdillaan! Mää olen samaa mieltä että kyllä 88hp mersun perässä 2000kg kärry hyvin tulee, tulishan se sama kärry 50hp Micran perässäkin, se on täysin eri asia kuinka nopeasti halutaan liikenteen mukaiseen vauhtiin ja paljonko pienempiä vaihteita löytyy ylämäissä. Jos sun kärrynvetokokemukset rajoittuu mahdolliseen käsitykseen 7.3 Powerstroken perässä, jota sitten et edes ostanut niin et tiedä kuinka vaivatonta on vetää isoa kärryä kun tietää että tarpeen vaatiessa on voimaa muun liikenteen mukana pysymiseen. Ei tarvi valtatien reunassa odotella kilometrin koloa jonossa johon uskaltaa liittyä sivutieltä tai ylämäkeen tehdyllä ohituskaistalla pääsee vaivatta hidastelijoiden ohi.

Kyllähän ne lootat kestää noissa vakio autoissa x-määrän kilometrejä, mutta kun lähes jokaisessa on jo tehoboksit ja parhaimmissa isommat suuttimet ja turbot joilla vääntökäyrät ja tehot tuplaantuu niin selväkin että paikat alkaa väsymään. Jos sun sitikan teho ja vääntö tuplataan niin väitän että ellei akselit katkea lootasta niin ainakin toisioakselin laakerin poraus on hyvin pian soikea ja hampaat sileänä rattaista kun niitä vakioistakin saa jo kuoria holkittaa kuntoon toisella sadalla tuhannella.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.01.2017, 10:43
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Isossa maailmassa laittavat jonkun verran Fordin käyttämiä ZF S5-47 ja S6-650 laatikoita Rameihin. Valmiita adapterilevyjä löytyy kaupoista. Nämä kestää ja käyttömukavuus on ihan eri maailmaa kun jenkki manuaaleilla. Näiden sukulaisia löytyy varmasti Mann, Iveco tms. jakeluautoista täältäpäin aika helposti ja kohtuu hintaan. Itse en ainakaan Fullereita miettisi jos pitäisi valita käyttöautoon, mutta jokaisen oma makuasia.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.01.2017, 12:55
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Nyt on logiikka kyllä ihan kohdillaan! Mää olen samaa mieltä että kyllä 88hp mersun perässä 2000kg kärry hyvin tulee
Logiikka oli se, että kärry enää hirveen hyvin tule jos auto ei meinaa lähteä edes liikkeelle 3,07 perällä, vaan ei se hajonnut vetämisestä. Jos joka päivä ajelisi niin isolla kuormalla kuin jaksaa mennä, niin se on sitten eri juttu.

Mersun ollessa aktiivipalveluksessa hankin papereihin merkattuna muistaakseni 1700 kilon kärryn ja varsin tahmeaahan meno oli, vaan ei hajonnut.

Syy miksi kärry tulisi hyvin 7,3 Powerstroken perässä on jos veturi itsessään on tarpeeksi painava, se auttaa asiaan.

Sellanen Citikka mikä mulla on on halvimpia kuljetusvehkeitä mitä netissä löytyy. Yksi testi minkä vehkeellä tein, otin kyytiin kuormalavan puhallushiekkaa eli 30x40 kilon säkkiä+kuormalava. Auto on aika kevyt ja se suoriutui tuosta silti ihan ok. Noita kuormalavoja olen pahimmillaan kaksi ottanut samaan kärryyn, joka Mersun perässä myös ollut, silloin kärry oli Hiluxin perässä ja saattoi osa säkeistä ollut silloin nostettu Hiluxin lavalle - yhteensä 60 säkkiä.

Toinen painava asia mitä keveillä ajopeleillä roudaan on painepesuvesi. Jos mulla olis tollanen jenkkivekotin, eroa tulis siinä kun japsi pickupilla ajaa mieluummin 1000 litran säiliä tyhjänä, siinä sellanen säiliö vois olla lavalla ja kärry perässä siis kevenis tai siellä olis toinenkin. Eiköhän niitä jenkki pickuppeja kotimantereellaan vastaavaan käytetä hyvällä menestyksellä.

Jos mä tarvisin jenkkipickuppia järeämpää vehjettä, sitten ostaisin suoraan sellasen. Jos tarve on sama kuin japsi pickupilla, niin jenkki selviytyisi siitä ehkä paremmin siltä osin kun on kyse vaikka veden tai hiekan roudauksesta peräkärryn kanssa.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 25.01.2017 15:02
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.01.2017, 20:32
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
En tiedä mitä jengi noilla vehkeillä tekee jos niissä ei vaihteistot kestä - siis millä käytöllä ne on rikottu? Itse hommasin Jumperin jos kanssa kuulemma pitäs olla heikko vaihteisto, enkä siinä ole mitään outoa vaihteistossa huomannut. Olen kaikilla vehkeillä ruvennut ajamaan vähän pienemmällä vaihteella jos kuormitusta tulee enempi.

Omaan makuun kuitenkin monessa vehkeessä on liian pitkä ykkönen ja pakki. Jos japsi pickup jaksaa mennä 100 hevosvoiman teholla niin painavalla kuormalla järkevää vauhtia kuin sillä on siedettävä vetää, niin luulisi jenkkivehkeellekin 200 hevosvoimaa riittävän, se menee 80 km/h joka on suurin laillinen nopeus kärryn kanssa.
En nyt hetkeen oo jaappanin pakulla ajanu, mut uskon et kierrokset on yli 2000 kun ajetaan matkavauhtia. Näin ainaki saksalaisis pakuissa. Sillon ei vaihteisto joudukkaan niin koville. Jenkeissä kun kierrokset on 1600 tuntumassa samoilla nopeuksilla, ja vääntöä on... Sitä just ajoin takaa, et osaamaton/tietämätön ei pyällä pienempää kun ei konekkaan puudu ylämäkeen...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.01.2017, 23:12
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Omaan makuun kuitenkin monessa vehkeessä on liian pitkä ykkönen ja pakki. Jos japsi pickup jaksaa mennä 100 hevosvoiman teholla niin painavalla kuormalla järkevää vauhtia kuin sillä on siedettävä vetää, niin luulisi jenkkivehkeellekin 200 hevosvoimaa riittävän, se menee 80 km/h joka on suurin laillinen nopeus kärryn kanssa.
En mie lähtis vertaamaan japsi pickuppia jenkki pickuppiin oma chevy +500hv/+800Nm vetää kärryy n.3000kg:n kokonaispainolla puutumatta mäkiin, sama kärry nyt muutaman kerran ollut velipojan vm -00 kingcapin perässä 2000kg:n kokonaispainolla ja laiska mikä laiska... Oma chevy bensakoneella, moottori sekä laatikko ohjelmoitu paremmin trailerin vetoon sopivaksi 85km/h vauhdissa chevyssä n.1800rpm ja kingcapissa tonnin enempi...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään dodge ram manuaali f250 O/M/V Ajoneuvot 0 26.11.2014 11:37
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 tuplaturbo manuaali mahouny O/M/V Ajoneuvot 2 30.01.2013 03:07
Dodge Ram 2500 4x4 -96, cummins + manuaali simu_l Maasturiprojektit 40 29.08.2011 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06


Sivu luotu: 09:48 (GMT +2).