Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2017, 23:04
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Samaan kastiin menee jutut kun 565 Valmetilla on viety 30 m3 pinotavarakuormia ties pitkiäkö matkoja ja mielettömiä mäkiä yli ja ali. Näitä kuulee yhä, mutta lienee vähän kuormat jutuissa kasvaneet.

Kyllä nuffi menee traderin koneella sen 85 km/h, kylmäkoskelaisella. Kuormalla en tiedä paljonko jaksaa....

TT

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2017, 00:19
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Kyllä nuffi menee traderin koneella sen 85 km/h, kylmäkoskelaisella. Kuormalla en tiedä paljonko jaksaa....

TT
Moneenko nuffiin on laitettu fordin kone ja paljonko kiertää että kulkee 85?

Ihan mahdottomia perävedollisilla kärryillä ei ole voinut päästä,koska ulosottoakseli pyörii huomattavasti hitaammin kuin moottori ja se olisi tarvinnut uudestaan ylentää suunnanvaihtimella.
Suunnanvaihdin kun kuitenkin välitettiin niin,että jotkin vaihteet passasivat yhteen traktorissa ja perävaunussa.

Eno-vainaa sanoi 460 nuffin ja vanaja-pohjaisen kärryn yhdistelmällä,kärryn työnnön olleen samanlainen loikka nuffin vitoselta,kuin mitä se oli neloselta vitoselle vaihtaessa.

Topicin aloitusaiheesta mietityttää tuo maantiekelpoisuus,eli miten saa hyväksytyn ja hyvin toimivan kytkennän?
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2017, 08:11
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Totta, majurin traderin ja nuffiin Petteri tietenkin...Kylällä nuffi meni kyllä tuon 85 joskus vuonna 85. Aika pieni olin silloin mutta belaruksen kärry kulki todella lujaa ainakin tyhjänä. Viri PV ei pärjännyt ja meni sen 65.
TT
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2017, 18:15
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Nuffin katkoon sopii suoraan BMC:n kutoskone

Toi äiteen kotopaikan nuffi kulki n.40,jos kylmäkoskelainen ois 1:2 ylentävä,niin 80 kulkis hyvinkin.
Juutuupissa on pätkää missä 10/60 tutkataan 68.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2017, 19:23
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Oon ollu touhuumassa näitten Nuffien kanssa työntävällä kärrillä apumiehenä.
Muuten meni mukavasti mutta alamäessä otti semmoset vuoristoradat, etten ennää kyytiin noussut. Ns. pitäkööt järkyttävät järjettömyytensä.
Pohojanmaan latteuksilla vois vaikka uskaltaa kyytiä hulluille suositellakin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2017, 00:03
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Talking

itsekkin tykkään traktoreista mutta...


kylläpäs traktoreista taas innostuttiin...

Mutta ei vetäviä kärryjä ole porukalla ole ollut muualla kuin traktoreissa ja ka - vehkeissä käytössä. Defenderiinkin oli tehtaalla jotkin tutkielmat aikanaan...

Tuossa meikäläisen varaosa-akselissa kun on 5.38 välitykset ja laplanderissa 6.17 . Suzukin jakis tai volvon vaihdelaatikko löytyisi laittaa väliin kierroksia alentamaan. Saatan suosia jälkimmäistä. Keston puolestahan sellainen huomio että kärryn akselille tulee pienemmät kuormat/akselipainot, että joutuu selkeästi pienemmälle rasitukselle. Saattaisi tuossa joku tuulenkaato kulkeakkin metsästä pois

Jep. Pitänee tosiaan tyytyä tekemään tuo hidasta vauhtia varten. Nousevat vetoakselin kierrokset turhan suureksi, ellei laita laatikkoa väärin päin kertomaan nopeuksia..

Välitystähän voi sitten pelailla erisuurilla rengastuksilla. Traktoreissahan etuakseli välitetään luistamaan 20% luistolle, jolloin saadaan edessä olevalle pienemmälle pyörälle parempi vetopito, sama tekniikka taitaa olla jenkilässä mudracereissa, V kuviolla .

Mutta jos kärryyn ei aivan samoja välityksiä saa niin kaipa ne pyörien kehänopeudet kannattaa varmaan mitoittaa autonpyöriä suuremmiksi, ettei vedä pulkkaa sitten perässä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2017, 00:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No mielummin samoihin tai pikkasen pienemmiksi. Jos kärri työntää koko ajan niin yhistelmä pyrkii koko ajan linkkuun ja käännöksissä varsinkin.

Itellä on ollu hydeveto suunnitteilla omaan kärriin mutta se tullee niin että pelaa pikku ykkösellä ja pakilla eli ihan eri kalibeeria siis...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
perävaunu, volvo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) Kris O/M/V Muut 2 20.12.2011 19:28
mudzilla maantiellä?? Nutti Tekniikka & Jutustelu 26 25.10.2007 15:54
Peräkärryt ja lainsäädäntö r2ree Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2006 23:45
Irokit maantiellä??? Hippo Chit-Chat 4 18.10.2006 07:24
PVn peräkärryt wallu Tekniikka & Jutustelu 8 26.05.2005 17:01


Sivu luotu: 07:38 (GMT +2).