![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Samaan kastiin menee jutut kun 565 Valmetilla on viety 30 m3 pinotavarakuormia ties pitkiäkö matkoja ja mielettömiä mäkiä yli ja ali. Näitä kuulee yhä, mutta lienee vähän kuormat jutuissa kasvaneet. Kyllä nuffi menee traderin koneella sen 85 km/h, kylmäkoskelaisella. Kuormalla en tiedä paljonko jaksaa.... TT
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan mahdottomia perävedollisilla kärryillä ei ole voinut päästä,koska ulosottoakseli pyörii huomattavasti hitaammin kuin moottori ja se olisi tarvinnut uudestaan ylentää suunnanvaihtimella. Suunnanvaihdin kun kuitenkin välitettiin niin,että jotkin vaihteet passasivat yhteen traktorissa ja perävaunussa. Eno-vainaa sanoi 460 nuffin ja vanaja-pohjaisen kärryn yhdistelmällä,kärryn työnnön olleen samanlainen loikka nuffin vitoselta,kuin mitä se oli neloselta vitoselle vaihtaessa. Topicin aloitusaiheesta mietityttää tuo maantiekelpoisuus,eli miten saa hyväksytyn ja hyvin toimivan kytkennän?
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Totta, majurin traderin ja nuffiin Petteri tietenkin...Kylällä nuffi meni kyllä tuon 85 joskus vuonna 85. Aika pieni olin silloin mutta belaruksen kärry kulki todella lujaa ainakin tyhjänä. Viri PV ei pärjännyt ja meni sen 65.
TT |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nuffin katkoon sopii suoraan BMC:n kutoskone
Toi äiteen kotopaikan nuffi kulki n.40,jos kylmäkoskelainen ois 1:2 ylentävä,niin 80 kulkis hyvinkin. Juutuupissa on pätkää missä 10/60 tutkataan 68.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oon ollu touhuumassa näitten Nuffien kanssa työntävällä kärrillä apumiehenä.
Muuten meni mukavasti mutta alamäessä otti semmoset vuoristoradat, etten ennää kyytiin noussut. Ns. pitäkööt järkyttävät järjettömyytensä. Pohojanmaan latteuksilla vois vaikka uskaltaa kyytiä hulluille suositellakin. ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() itsekkin tykkään traktoreista mutta...
kylläpäs traktoreista taas innostuttiin...
![]() Mutta ei vetäviä kärryjä ole porukalla ole ollut muualla kuin traktoreissa ja ka - vehkeissä käytössä. Defenderiinkin oli tehtaalla jotkin tutkielmat aikanaan... Tuossa meikäläisen varaosa-akselissa kun on 5.38 välitykset ja laplanderissa 6.17 . Suzukin jakis tai volvon vaihdelaatikko löytyisi laittaa väliin kierroksia alentamaan. Saatan suosia jälkimmäistä. Keston puolestahan sellainen huomio että kärryn akselille tulee pienemmät kuormat/akselipainot, että joutuu selkeästi pienemmälle rasitukselle. Saattaisi tuossa joku tuulenkaato kulkeakkin metsästä pois ![]() Jep. Pitänee tosiaan tyytyä tekemään tuo hidasta vauhtia varten. Nousevat vetoakselin kierrokset turhan suureksi, ellei laita laatikkoa väärin päin kertomaan nopeuksia.. Välitystähän voi sitten pelailla erisuurilla rengastuksilla. Traktoreissahan etuakseli välitetään luistamaan 20% luistolle, jolloin saadaan edessä olevalle pienemmälle pyörälle parempi vetopito, sama tekniikka taitaa olla jenkilässä mudracereissa, V kuviolla . Mutta jos kärryyn ei aivan samoja välityksiä saa niin kaipa ne pyörien kehänopeudet kannattaa varmaan mitoittaa autonpyöriä suuremmiksi, ettei vedä pulkkaa sitten perässä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No mielummin samoihin tai pikkasen pienemmiksi. Jos kärri työntää koko ajan niin yhistelmä pyrkii koko ajan linkkuun ja käännöksissä varsinkin.
Itellä on ollu hydeveto suunnitteilla omaan kärriin mutta se tullee niin että pelaa pikku ykkösellä ja pakilla eli ihan eri kalibeeria siis...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Luokat |
perävaunu, volvo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) | Kris | O/M/V Muut | 2 | 20.12.2011 19:28 |
mudzilla maantiellä?? | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 25.10.2007 15:54 |
Peräkärryt ja lainsäädäntö | r2ree | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2006 23:45 |
Irokit maantiellä??? | Hippo | Chit-Chat | 4 | 18.10.2006 07:24 |
PVn peräkärryt | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.05.2005 17:01 |