![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
-MMC- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No meneehän majuri se talvella satasta kun toisen takarenkaan alle laitetaan pulkka ja naru siitä astinlautaan ja sen puolen jarrulla vielä pidetään paikallaan. Niin tasauspyörästö tuplaa huiput ja kun syöttökin on ketunhännällä niin satanen on vaan muotoseikka kun Niku lähtee kruisailee.
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Isällä oli (tai on vieläkin) kutoskoneinen (karvan alta 100 hp) Nuffi (ei Kylmäkoskenkertojaa) ja vetävä tukkikärry (kuormurin laatikko aisalla ja tuplanopeuksinen perä). Koeajoin jokunen vuosi sitten sen ja otti gepsiin 83 km/h pelkällä kärryn vedolla tyhjänä. Pikkusen meinas hirvittää kun etupyörät vempotti eritahtiin ja jarrutkin melkein toimi
![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Bedford?Lainaus:
Nuo -50/-60 luvun 6-dieselit on alta 100 hv? ja painoa pikkuisen enemmän. Ja huippunopeus ei noussut siitä n. 30 km/h, jos oli kuormaa.... rajoitin tuli vastaan. Toki työntävällä kärryllä, ja ilman kuormaa, voi tuomoinen perus majori kulkea 1000 kg kärryn edessä; jopa tasaisella tuplanopeuden.... Minulla -80 luvun 80-90 hv traktori, 90hv, omapaino n. 3 T, ja kulkee niin lujaa kun uskaltaa ajaa, kuulemma/käyttöohjakirjan mukaan 39 km/h... ja tuo tuntuu olevan liikaa..... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Samaan kastiin menee jutut kun 565 Valmetilla on viety 30 m3 pinotavarakuormia ties pitkiäkö matkoja ja mielettömiä mäkiä yli ja ali. Näitä kuulee yhä, mutta lienee vähän kuormat jutuissa kasvaneet.
Kyllä nuffi menee traderin koneella sen 85 km/h, kylmäkoskelaisella. Kuormalla en tiedä paljonko jaksaa.... TT |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan mahdottomia perävedollisilla kärryillä ei ole voinut päästä,koska ulosottoakseli pyörii huomattavasti hitaammin kuin moottori ja se olisi tarvinnut uudestaan ylentää suunnanvaihtimella. Suunnanvaihdin kun kuitenkin välitettiin niin,että jotkin vaihteet passasivat yhteen traktorissa ja perävaunussa. Eno-vainaa sanoi 460 nuffin ja vanaja-pohjaisen kärryn yhdistelmällä,kärryn työnnön olleen samanlainen loikka nuffin vitoselta,kuin mitä se oli neloselta vitoselle vaihtaessa. Topicin aloitusaiheesta mietityttää tuo maantiekelpoisuus,eli miten saa hyväksytyn ja hyvin toimivan kytkennän?
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Totta, majurin traderin ja nuffiin Petteri tietenkin...Kylällä nuffi meni kyllä tuon 85 joskus vuonna 85. Aika pieni olin silloin mutta belaruksen kärry kulki todella lujaa ainakin tyhjänä. Viri PV ei pärjännyt ja meni sen 65.
TT |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nuffin katkoon sopii suoraan BMC:n kutoskone
Toi äiteen kotopaikan nuffi kulki n.40,jos kylmäkoskelainen ois 1:2 ylentävä,niin 80 kulkis hyvinkin. Juutuupissa on pätkää missä 10/60 tutkataan 68.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Oon ollu touhuumassa näitten Nuffien kanssa työntävällä kärrillä apumiehenä.
Muuten meni mukavasti mutta alamäessä otti semmoset vuoristoradat, etten ennää kyytiin noussut. Ns. pitäkööt järkyttävät järjettömyytensä. Pohojanmaan latteuksilla vois vaikka uskaltaa kyytiä hulluille suositellakin. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Luokat |
perävaunu, volvo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) | Kris | O/M/V Muut | 2 | 20.12.2011 19:28 |
mudzilla maantiellä?? | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 25.10.2007 15:54 |
Peräkärryt ja lainsäädäntö | r2ree | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2006 23:45 |
Irokit maantiellä??? | Hippo | Chit-Chat | 4 | 18.10.2006 07:24 |
PVn peräkärryt | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.05.2005 17:01 |