Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2017, 00:03
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mietin tuota kestoa. Onko tietoa minkälaiselle väännönkestolle tuo PTO on suunniteltu?

Tienpäällä ajoa ei varmasti kauaa kestä.

pto kardaanit ja ristikot ovat samaa kaliiberia kuin kardaanitkin...

saman pitäisi siis kyllä kestää kuin vaihdelaatikkokin . ja eipä näistä volvoista vakiona kolmenumeroisia hevosvoimalukemia tule




pitävällä tiellä riittäneekin yksi vetävä akseli..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2017, 00:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle Näytä viesti
pto kardaanit ja ristikot ovat samaa kaliiberia kuin kardaanitkin...

saman pitäisi siis kyllä kestää kuin vaihdelaatikkokin . ja eipä näistä volvoista vakiona kolmenumeroisia hevosvoimalukemia tule
Kardaanit ja ristikot kyllä mutta minkälaiset hammasrattaat ja laakeroinnit siellä PTOn puolella on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2017, 00:43
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kardaanit ja ristikot kyllä mutta minkälaiset hammasrattaat ja laakeroinnit siellä PTOn puolella on?


tulipa kaivettua varaosakirjasta kuvakin

tuollanen 10 kg teräsmöykky, jonka pitäisi kyllä kestää sama kuin vaihdelaatikonkin

tuo on siis pääasiassa vinssin kulmavaihde ja vinssin puolelta löytyy sitten sellainen hieno jousikuormitteinen väännönrajoitin.

jos pelokkaaksi alkaa niin tuon kardaanisulakkeen voi varmaan laittaa kulmavaihteen ja jakiksen väliin niin ei ole varmaan hajoamassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2017, 12:14
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Laittaa vaan jonku automaattivaihteisen dieselmicran puomilla "hinaukseen" ja sit joku radio-ohjaus millä saa sen työntämään volvoa. Pelkkää säästöä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2017, 15:54
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Kärryllä työnnättämisestä mieleen tulee, että pitii vissiin olla kuitenkin jonkin verta paukkua vetoautossa jos se fiksusti jaksaa työntää järeällä kärryllä ja pidemmillä välityksillä.

Tietysti jos paukkua on tarpeeks, tulee mieleen miksei veturissa ole hyviä välityksiä itsessään?

Maataloustraktoreissa ilmeisen pieni määrä niitä, jossa sitä paukkua olisi, mutta ei kuitenkaan mitään liikennetraktoreja, joissa olisi jo valmiina sopivat välitykset. Maataloustraktoreilla ei kuitenkaan ole kärryn kanssa tyhjänä tarkoitus kauheasti ajella. Enempi kärryn veto-ominaisuuksista hyötyä mieleen tulee etenemisen parantajana hankalissa paikoissa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
perävaunu, volvo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) Kris O/M/V Muut 2 20.12.2011 19:28
mudzilla maantiellä?? Nutti Tekniikka & Jutustelu 26 25.10.2007 15:54
Peräkärryt ja lainsäädäntö r2ree Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2006 23:45
Irokit maantiellä??? Hippo Chit-Chat 4 18.10.2006 07:24
PVn peräkärryt wallu Tekniikka & Jutustelu 8 26.05.2005 17:01


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).