![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joissain Toitsuissa pystyy ainakin resetoimaan absit/jarrutehostimen. Ilman virtoja polkee jarrua yli 40 kertaa ja sitten kun poljin muuttuu yht äkkiä veltoks, kääntää virrat päälle ja antaa absin surraa aikansa eli n. 20 sekkaa. Nisukassa voi olla joku vastaava temppu mutta siitä tietää paremmin alkuperänen korjausopas.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Kiitti vinkistä mutta pitänee saada varmistus asiaan. Täytyy vaan toivoa ettei ole mikää kallis osa hajalla... Mutta voisko olla niin että sen kuuluu olla "pehmee" poljin kuten yx tyyppi mulle kertoi mutta itse hieman epäilen...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ehjät jarrut ole ikinä pehmeet tai sitten insinööri on suunnitellut jo valmiiks vialliset jarrut.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei pidä paikkaansa. Esim kaikki GM hydroboost jarrutehostimella varustetut jarrupolkimet saa lattiaan saakka melko pienellä voimalla vaikka mitään vikaa ei ole. Poljin tuntuu ihan kumipallolta kun paikallaan painelee. Pyörät tosin menee lukkoon jo paljon ennen kuin poljin on pohjassa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
On tossa riisseli avensiksessa kans vähä löysä poljin. Tai siis painuu syvälle jos runttaa vaan meneen. Tie sit oonko joskus nesteitä vaihtaessa tehny väärin ku ollu auto sammuksissa ilman virtoja ja valuttanu nesteitä läpi.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RASOR |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dieselkikkareissa tai ehkäpä yleensäkkin moottorin käyttämällä alipainepumpulla varustetuissa autoissa saattaa polkimen pohjaan painuminen johtua siitä että poljinta painaessa alipainepumppu pumppaa koko ajan lisää alipainett vajuneen tilalle aina maksimiin asti.
Todennettavissa painemittarilla jarrulinjassa, jarrupaine nousee polkimen painuessa. Jos jarrutehostin on ehjä, niin jarrujen testaaminen sammutetulla moottorilla kertonee eron myös, silloin alipainepumppu on muuttujana pois pelistä mutta tehostajassa on alipainetta testiä varten. Ooppelilla oli ihan tehtaan tiedote asiasta vuosituhannen vaihteen tienoilla.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Lisätään vielä semmonen että osassa autoja jarrut pitää ilmata virrat päällä. Ilman virtoja ilmaaminen ei onnistu kun abs-pumppu estää sen jotenkin.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mun -04 Meganessa poljin menee myös pohjaan. Mitään vikaa ei ole toiminnassa eikä katsastuksessa huomautettu mitenkään.
__________________
RASOR |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja kaikki olivat dieseleitä missä poljin painuu pohjaan kun sitä vähän aikaa painaa?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mun on bensa. Olen pistänyt hätäjarruavustimen piikkiin tuon pohjaan painumisen. Jos nopeasti alkaa painamaan poljinta se menee melkein itsestään pohjaan.
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pönttö uazin jarruvipu, varsi ja poljin | VarusteSIPONO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.06.2016 21:30 |
Ostettu Lj:n kytkimen poljin sylinteri | kelo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 22.07.2015 21:48 |
Rangesta katos jarrut, poljin menee pohjaan... help | Yere | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 27.02.2014 18:13 |
Ostettu Ajo-opetus paketti - poljin, peili, kolmio | Kaitsu67 | O/M/V Muut | 0 | 20.04.2012 09:15 |