![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei. Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 27.12.2016 00:15 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman. No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi. Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin. Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin. -03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm Viimeksi muokannut Mika_T : 27.12.2016 23:06 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suuri osa noista 120-sarjasista on tuotu käytettynä joten ei ole kiveen hakattu että niiden papereissakaan on aina oikeita tehoja. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä. Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joko tässä on hiukkaspönttö?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
^ Ei oo.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on? Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/9...-3-r-bloc.html.
Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia. Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee. Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä? ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita. Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa ![]() Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa? Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta... Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin. Viimeksi muokannut Mika_T : 21.08.2017 16:30 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.
![]() Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa. Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat! |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin. Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle. Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama. Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt. Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin. Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt. Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään. Vedot on tallessa ja kaikki toimii. Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se. Viimeksi muokannut Mika_T : 26.08.2017 19:03 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200744.mp4
Huonosti kuuluu se "vollotus" mutta jotain kuitenkin. Turbon normaali vislaus kuuluu hiljasesti mutta ei tarttunu videolle. Kuullostaa lähinnä siltä että joku laippaliitos vuotaa paineen noustessa. Vapaalla kierrättämällä ei kuulu. Vasta kun koneella on kuormaa ja ahtopaine nousee. Viimeksi muokannut Mika_T : 27.08.2017 22:38 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
No ei ole kyllä ollu paha hinta ollenkaan.
Tämä näky olevan ruostesuojattu 2004. Mutta eipä ole jokapaikkaa pelastanu. |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Piraatti Arctic Truck (LC j120) | Harde | Maasturiprojektit | 47 | 13.12.2013 06:42 |
Land Cruiser J120 | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2012 16:55 |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |