Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2016, 23:12
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyki Näytä viesti
Mistäs löysit tietoja laatikoista??
Pitäisi kanssa vaihtaa laatikko ja tarjolla olisi 722.329 tai 722.359 tai 722.397.
Onko jollakin tietoa noitten laatikoiden välityksistä ja kestävyydestä? Mitä eroa noilla on..
-Jyki
Tuommonen sivu löytyi http://www.europeantransmissions.com/Application.htm
Tuo 722.397 on korjauskirjan mukaan 300GE:stä. Nuo kaksi muuta googlen perusteella eri ikäisistä E-sarjalaisista, toinen 300 ja toinen 320 bensakoneen perästä. Olettaisin kaikkien olevan kestävimmästä päästä, kun ovat isojen bensakoneiden perästä. Huhua olen kuullut, että kaikissa olisi samat välitykset, mutta varmaa tietoa ei ole.
Geen laatikossa on huohotukset tehty niin, että vesi ei pääse laatikon sisään vaikka kävis vähän syvemmälläkin. Sitten noissa pitää huomioida öljypumpun ja turbiinin yhteensopivuus, jos ei tule laatikon mukana. Joissain laatikoissa on liukulaakeroitu öljypumppu ja joissain neulalaakeroitu. Turbiinit sopii ristiin, mutta kaula on neulalaakeroidussa kovempaa ainetta.

Edit. Kuvassa W463 automaatin välitykset.

Edit 2. W124:n korjauskirja ilmoittaa välityksiksi 1...4.24 2.....2.41 3......1.49 4.......1.00 Pakkia ei ole ilmoitettu. Eli ilmeisesti minun aiempi tieto oli väärä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20161222_122537.jpg‎
Views:	178
Size:	80,6 Kt
ID:	75439  

Viimeksi muokannut Ippe69 : 23.12.2016 12:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2016, 23:45
Nasty Nasty ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.11.04
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 201
Perusasetus

itse ainakin lähtisin ehkä tekemään arduinolla tuon mittari muunnoksen. se lukemaan signaalia laatikon johdosta ja h-sillalla pwm ohjaten dc moottoria joka pyörittää vaijeria. melko helppo toteuttaa koodia tarttee pari riviä ja sais mahdollisuuden vaikka napista vaihtaa ohjelmaa renkaan halkaisijan mukaan =).
Arduinon pinnit kestää vain 5v sisään jos laatikosta tulee 12v jonkinlainen muunnos on tehtävä välissä ei kumminkaan paha raksi ollenkaan.
tietty voihan sen moottorin vaikka iskee suoraan mittariston perään jos jaksaa dremelöidä akselin sopimaan vaijerin sisään menoon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2017, 14:29
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

https://www.blocket.se/stockholm/Mer...8.htm?ca=2&w=3

Nyt alkaa saada valmista, ei tartte enää paljoa rakentaa. Vähän toki tarvii rahaa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2017, 23:33
Bässi Bässi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.16
Sijainti: Sipoo
Viestit: 39
Perusasetus

Vielä puskurit pitäs maalailla. Koriin tuli orkkis väri.
Pitäs keksiä jotkin G-tyyliin sopivat kattotelineen kiinnikkeet niin vois kattotelinettä taivutella kun odottelee mittaria, josta ei ole kuulunu mitään.
Kuskin oven saranatkin ois vaihtokamaa, kuten myös oikean puolen iskarinkiinnike takana.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2017, 23:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ebay Saksasta löytyy nätisti valmiita iskarin yläpään kiinnityksen korjaus paloja.

Jollei huvita askarrella.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2017, 10:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Olisko palstalaisilla vinkkiä, mitä tehdä 603:sen nestevuodolle? Eli vuotaa kannesta lämppärille lähtevästä liitoksesta(katso kuva). Siinä on o-rengas tiivisteenä, jonka olen vaihtanu ja vaihdoin myös kannessa olevan nipan, eikä siinä näkynyt mitään naarmua tms mutta edelleen vuotaa. Lämpimänä koneen ollessa käynnissä se näyttäisi pitävän, mutta erityisesti kun auto seisoo kovilla pakkasilla niin se tiputtaa nestettä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20170109_101130.jpg‎
Views:	226
Size:	79,5 Kt
ID:	75750  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2017, 16:10
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Olisko palstalaisilla vinkkiä, mitä tehdä 603:sen nestevuodolle? Eli vuotaa kannesta lämppärille lähtevästä liitoksesta(katso kuva). Siinä on o-rengas tiivisteenä, jonka olen vaihtanu ja vaihdoin myös kannessa olevan nipan, eikä siinä näkynyt mitään naarmua tms mutta edelleen vuotaa. Lämpimänä koneen ollessa käynnissä se näyttäisi pitävän, mutta erityisesti kun auto seisoo kovilla pakkasilla niin se tiputtaa nestettä.
Paksumpi O-rengas ja tiivistepintojen hionta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2017, 10:00
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mikä on yleisesti se kauppa josta W460 kannattaa korjauspeltejä hommailla?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ebay Saksasta löytyy nätisti valmiita iskarin yläpään kiinnityksen korjaus paloja.

Jollei huvita askarrella.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.02.2017, 10:11
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ebay Saksasta löytyy nätisti valmiita iskarin yläpään kiinnityksen korjaus paloja.

Jollei huvita askarrella.
Olisko vinkkiä millä hakusanalla niitä löytyy tai vaikka suoraa linkkiä? Näkyi mullaki reikiintyneen...


Lisäksi olis etsinnässä 722.3 laatikon pohjaan muovinen tulppa jonka kautta turbiinin öljyt tyhjennetään. Siinä ei ollu varaosanumeroa.
Enkä löytäny syylärin ylävesiletkuakaan noista yleisimmistä kaupoista. W463 ja OM603. Pitäis varmaan opetella saksaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2017, 14:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Olisko vinkkiä millä hakusanalla niitä löytyy tai vaikka suoraa linkkiä? Näkyi mullaki reikiintyneen...


Lisäksi olis etsinnässä 722.3 laatikon pohjaan muovinen tulppa jonka kautta turbiinin öljyt tyhjennetään. Siinä ei ollu varaosanumeroa.
Enkä löytäny syylärin ylävesiletkuakaan noista yleisimmistä kaupoista. W463 ja OM603. Pitäis varmaan opetella saksaa...
Iskarin korvakko, huomioi eri puolet, tämä oikealle eli rechts, vasemmalle olis links:

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-G-Au...ngiz8dRyxFzAdQ

Jousipeti:

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-G-Kl...0dEIuvmZ14ZSPA
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 09.02.2017 14:56
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 20:32 (GMT +2).