Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2016, 09:39
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jeepin testerillä! Ei se sieltä vaihteistosta vuoda öljyä siihen piirikorttiin, se kortti on siinä vaihteenvalitsimessa!!
Se öljy osaa kulkea johtoja pitkin sieltä vuotavasta pistokkeen liittimestä. Mersupuolella suosittelevat vaihtamaan sen liitinrungon aina vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä, kun osa maksaa muutamia euroja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2016, 10:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Se öljy osaa kulkea johtoja pitkin sieltä vuotavasta pistokkeen liittimestä. Mersupuolella suosittelevat vaihtamaan sen liitinrungon aina vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä, kun osa maksaa muutamia euroja.
Joo, mutta ei se varmasti osaa kiivetä johtosarjaa konehuoneeseen ja sieltä kojetaulun alle ja sieltä keskikonsoolin alle shifteriin!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2016, 21:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Joo, mutta ei se varmasti osaa kiivetä johtosarjaa konehuoneeseen ja sieltä kojetaulun alle ja sieltä keskikonsoolin alle shifteriin!!

Mihin se Jeepeissä päätyy ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2016, 23:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Mihin se Jeepeissä päätyy ??
Ai öljy vai?? Maantielle, alustaan, takaluukkuun pisaroina... Muttei shifteriin... Yhdessäkään Jeepissä ei oo ollu shifterissä ATF:ää
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2016, 21:08
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

paitti se ATF ei johda sähköä, niin vetelee sen jälkeen vaihteisto omiaan. just vaihdettiin viikko takaperin tuo perkeleen pistoke, kun oli vuotanu ja sotkenu ihtensä ja alko sekoilemaan. maksaa reilun kympin ainakin fixuksella, 270CD mesen osana tuntee niiden varaosakirja tuon. tosiaan vaihtuu itelläkin jatkossa joka vaihteistoöljyjen vaihdossa, oli sen verran valaseva kokemus kalastaa kiikku yöllä venäjältä, etten toiste tee. matkalla mm meinasin viellä kaiken päälle ajaa suomalaisen tullimiehen päälle kun D:lle siirrettäessä halusi sitten OIKEASTI pyrkiä eteenpäin ja tuli ns jarrulta väkisin lävite.
on muuten takuuvarmaa chrysler paskaa noissa sähköt, koska vika katosi yksinään yön yli seisottua ja sai ajella normaalin tuhat kilsaa työajoa kuitenkin loppuviikkoon, kunnes pistoke putsattiin ja sitten seuraavalla vkolla vaihdettiin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2016, 22:04
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Käyttö WJ:n Airbag valo paloi jonkun aikaa.
Tänään sitten löytyi hetki ryhtyä setvimään Airbag vikaa.

Googlettelin korjausohjeita. Yleisin syy valon palamiseen vaikutti jenkkifoorumeilla olevan rattiputkessa oleva Clock spring, mutta myös apukuskin penkin alla olevien liittimien vioittumisesta kerrottiin valon joskus syttyneen.

Vialliseksi minunkin tapauksessa osoittautui Clock spring. Se oli joskus ennenkin huollettu, täytetty vaseliinilla ja laitettu ehkä hieman huolimattomasti takaisin nippuun.

Rattiputken verhoilun muoveja irrottaessa näki suoraan kuoren levinneen ja lattakaapelin pilkottavan raosta.
Noh, Airbag pois, ratti irti ja katselemaan mitä clock springistä oli jäljellä.

Lattajohto osoittautui ehjäksi puhdistin WD40:llä sen ja kuoret vaseliinistä.
laitoin lattajohdon takaisin kuoren sisälle kiepille ja kuoren puoliskot teippasin sähköteipillä kiinni toisiinsa. Kuoren klipsit olivat hajalla.

Ilmeisesti kuoren haljettua lattajohtoon kiinnitetyt liittimen johteet olivat vetäytyneet erilleen kuoreen kiinnitettävästä liittimestä.

Eli kuntoon tuli, mutta mittarin valaistuksen parantamiseksi kokeilin toista mittaristoa, 1999 autoon 2002 valkopohjainen mittaristo.
Kiinnitys ja liittimet ovat samanlaiset ja mittareiden sanotaan olevan vaihtokelpoisia.

Valkopohjaisessa varaosa-autosta haalitussa mittarissa on varaosa-auton kulkemat kilometrit. Kilometrien ilmeisestikin kuuluukin jäädä muistiin mittaristoon.

Jääkö mittaristoon muutakin muistijälkeä?

Airbag valo ei sammu uudella valkopohjaisella mittaristolla. Virrat kun laittaa päälle Airbag valo palaa koko ajan.
Varaosa auton Airbag on lauennut.

Saako mittaristoa resetoitua?

Kuva 1999-2001 Ratin airbagille menee 1 johto

Kuva 2002-2004 Ratin airbagille menee 2 johtoa

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 18.12.2016 22:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 18:51 (GMT +2).