Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2016, 09:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

Hienoa settiä.

Geen kausihuolto.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2016, 21:34
sms1878:n Avatar
sms1878 sms1878 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.14
Sijainti: Saarijarvi
Viestit: 115
Thumbs up

good job
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2016, 19:16
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Siistiä työtä. Jarrumäntien irroitukseen vielä vinkki, rasvaprässin letku käy jarruletkun kierteeseen. Sillä saa sellaisen paineen, että ruosteisempikin mäntä lähtee liikkeelle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2016, 19:02
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus



Viikonloppuna tuli taas kasailtua autoa....oli niin nätit syyskelit että oli pakko nilkuttaa auto tyhjäkäynnillä ilman kaasuvaijeria hallista pihalle ja fiilistellä hetki Eiköhän tuosta vielä joskus saada toimiva laite.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2016, 04:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Hyvää työtä. Ihan rupes tekee taas geetä mieli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2016, 22:37
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus



Tuli haettua vielä varaosakoneeksi tuommoinen 606 vapari, kun tuossa oli sopivasti kaikkea maukasta osaa. Mulla on 124 kopassa kans 606 turbokone niin ompahan esim. varakansi jos sattuu halkeamaan. Ensisijaisesti ostin tuon siksi kun tuosta sai mun suunnitelmiin sopivan imusarjan ja kaasuvivuston. Imusarja oli luonnollisesti karstaa täynnä joten pienet polttelu hommat päälle:




Vaparin imusatsissa on nuo lähdöt toiseen suuntaan kun turbokoneessa


Cooleriksi tuli tilailtua tuommoinen kiinalainen vesicooleri:




Imusarjassa oli tuommoinen palikka jossa oli kii jotain egr läppiä, rälläköin pois ja kierteytin tuohon paineilmaliittimelle paikan niin sai tuosta kätevästi pumpulle, lootalle ja hukkaportille lähdön ilman että tarvi kairailla ite imusarjaan reikiä:




Vanha putkisto oli melkoista haperoa joten asialle piti tehdä jotain. Uus putkisto tuli ny tällä kertaa 2,5" tavarasta. Oon kasaillu ite kaikki putket hitsaamalla ja tehny tarvittavat liitokset tuommoisilla Bilteman v-pannoilla niin ei tartte klemmareiden kanssa leikkiä







Ulostulo tuli apukuskin takapyörän edestä niinkuin ennenkin, mutta melutasoa saatiin huomattavasti alemmas mikä oli tarkoituskin.

Otin koko kaasuvivuston tuosta 606 vaparista koska se sopi suoraan ilman virityksiä (siinä on vaijerikaasu ja mekaaninen pumppu vakiona). 606 kone vaatii pitemmän kaasuvaijerin mutta W124 300d 24v mallin (eli 606 koneinen) vaijeri sopii geehen suoraan ja on reilun mittainen. Tilailin laatikkoon myös samaan autoon kuuluvan pidemmän säätövaijerin jolloin siinäkin riitti pituus koneen päälle samaan vivustoon.


Kyseisen lootan säätövaijerin vaihtoa varten purin jo tyhmänä lootan öljypohjan ja venttiilikoneiston pois todetakseni että vaihto onnistuu ihan yläkauttakin. No tulipahan puhalleltua tuokin puhtaaksi


Konehuoneen puolella alkoikin olla paketti valmis:








Vesicoolerin pumpuksi tuli jo aikaisemmin autossa ollut Bosch. 60mm liikennemerkkiputken kiinnikkeestä saa muuten tuommoiselle kätevän kiinnikkeen eikä tarvi maksaa itseään kipeäksi Keulille laitoin vanhan kennon joka on ehkä hiukan alamittainen mutta eiköhän sillä pärjäillä. Ilmanputsariksi laitoin "tilapäisesti" tuommoisen öljytyn kn filtterin koneen vakio imukärsän jatkoksi:








Gee tuli käytyä tänään määräaikais- ja muutoskatsastamassa hyväksytysti ja sain sen taas ajoon. Pieniä lastentautien korjailuita vielä riittää, mm. pyyhkijänmoottori veti viimeisen henkäyksensä tänään ja huolttiksella autoa tankatessa jostain alkoi yhtäkkiä tulvia polttoainetta. Olin unohtanut tukkia yhden letkulähdön tankin etuosasta Josko nyt saisi taas jonkun aikaa keskittyä ajohommiin kausihuollon sijasta. Puoli vuotta siinä vierähtikin Laittelen hiukan käyttökokemuksia kunhan saan autolla hiukan kilometrejä taas alle
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2016, 19:01
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Mites leimasetä on suhtautunut mekaaniseen pumpun vaihtoon ja coolerin asentamiseen? Onko se laittanut käymään tehomittauksessa? Vai onko tuo koneen omalla pumpulla yhä?

Millaisiin suorituskykyihin G nyt yltää näppituntumalla? Ripeä,,,tuskin sentään ;-)
TT
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miehen kolme elämää timmy Chit-Chat 2 07.05.2010 18:00
Elämää suurempi huijaus Raivo Elämää suuremmat huijaukset 2 20.03.2008 19:54
Kohti seuraavaa elämää bono Rakas Päiväkirja 9 09.02.2006 20:52
Koiran elämää Ipe64 Chit-Chat 53 25.07.2005 15:50
Elämää Marsissa... Gazza This And That 0 29.05.2002 09:19


Sivu luotu: 19:32 (GMT +2).