Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2016, 18:08
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

Mulla lj:ssä D5 volvon vnt,pakopaineohjaus. Pelaa kyl todella hienosta, 10mm elementeillä loppuu vaan syöttö kesken.

__________________
M.O.C
TemmiTiimi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2016, 19:38
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Hieno juttu että siulla vnt toimii

Minkälaisella kellolla ohjaat siipiä, paljonko on painetta?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2016, 21:30
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
Mulla lj:ssä D5 volvon vnt,pakopaineohjaus. Pelaa kyl todella hienosta, 10mm elementeillä loppuu vaan syöttö kesken.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Hieno juttu että siulla vnt toimii
Minkälaisella kellolla ohjaat siipiä, paljonko on painetta?
Muakin hieman kiinnostaisi, kuvatkin ois kivoja, jos sattuu löytymään
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2016, 23:00
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Post

Jatkan tänne, tuli itsekin hommattua tuollainen garrettin gt2052v hyrrä. Halvalla kun sai ja vielä ok kuntoinenkin. Tullut jo hieman purettua ja puhdistettua tuota, kompura puoli valmis, mutta tuo pakopesä ei tahdo irrota sitten millään... siksi noita irroittelen ja samalla putsailen, että saa tuon keskiön käännettyä oikeaan suuntaan: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040

Sitten tuosta vnt-siipien ohjailuista, muutamaa erilaista "mekaanista" ohjaussysteemiä on tullut vastaan:

1. Pako/ahtopaineella ohjattu painekelloa "Se perinteinen tapa hukkiksen kanssa"
- taloudellisuus saattaa matka ajossa kärsiä ja kone pitemmän päälle, kun ahdot ylhäällä lähes kokoajan
+ helppo toteuttaa, toimii monesti ihan ok

2. Kahden kellon ohjaus (alipaine+paine) http://www.superturbodiesel.com/std/...ad.php?tid=157
- hieman monimutkaisempi, eikä kuitenkaan "täydellinen"
+ laskee ahtoja pintakaasulla ja parantaa koneen kestävyyttä ja taloudellisuutta

3. mekaaninen yhteys kaasupolkimeen + paine kello http://www.vwt4forum.co.uk/showthrea...=148124&page=2
- monimutkainen ja osittain hankala toteuttaa mekaanisten osien osalta
+ suora yhteys ahtopaineeseen ja kaasun asentoon ja sitä myöten polttoaineen määrään ja ilman tarpeeseen

4. alipainetoiminen kello ohjattuna alipaineella, jota säädellään ahtopaineella http://www.chaz.yellowfoot.org/Manua...Controller.htm
- monimutkainen, saattaako sotkea normaalit alipaineella ohjatut komponentit, kun tarvetta alipaineen tuotolle lisätään?
+ helpompi toteuttaa kuin mekaanisesti kaasupolkimeen liitetty versio


Kellään kokemuksia muista kolmesta kuin tuosta ensimmäisestä? Tällä hetkellä itselle iskisi parhaiten tuo numero 4, mutta jos kellään kokemuksia näistä niin kertokaa ihmeessä.


Mainitaan nyt vielä tämä:
5. Elektronisesti ohjatuksi muutettu mekaaninen järjestelmä http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/
- erittäin monimutkainen, paljon elektroniikkaa
+ saa säädetty suht tarkkaan ja mukautuvasti myös lennossa turbon toimintaa
+ Ainakin nimen perusteella suomalainen "tuote" (aina pitää mainostaa ja kokea kansallista ylpeyttä )


EDIT: unohtu kirjottaa, mutta ei enää juuttuvia siipiä: Mr. Musclea turbiiniin ja taas toimii!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

Viimeksi muokannut Marso : 15.10.2016 23:04 Perustelu: Piti lisätä tuo mr. muscle vinkki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2016, 13:46
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
EDIT: unohtu kirjottaa, mutta ei enää juuttuvia siipiä: Mr. Musclea turbiiniin ja taas toimii!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

Tästäpä kiitoksia
kun vielä muistaas tarvittaessa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2016, 19:43
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tästäpä kiitoksia
kun vielä muistaas tarvittaessa

Joo Ja jos olis vaikka yhtä helppoa, kuin noissa vw:n vehkeissä, joihin ovat tuota testailleet... Niissä egr:n putken paikka jotenkin kivan lähellä turbon pakopuolen suuaukkoa niin siitä on saanut sisään. Näissä vanhemmissa tarvii jo melkein turbo irroittaa, kun ei pakosarjassa ylimääräsiä reikiä ole. Tosin nyt kun tulee tehtyä uusi pakosarja niin täytyy siihen tehdä Mr. Musclen mentävä rööri voi sen sit vaikka lämpö-/pakomittarilla tukkia ajon ajaksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2016, 15:34
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

Kilossa pakopainetta lähtee kello avaamaan siipikulmaa. Pakopaineet 0,2-1,5 bar. Ahtoja nostaa max 1,5 bar.
Pakolämmöt vaan karkaa yli 3000rpm vedättäessä, mut ilmeisesti keskipakosäädin rupee leikkaamaa syöttöä jo siinävaiheessa. Isompi nesteppää täytyy laitella ja jäykempi jousi keskipakosäätimelle.
__________________
M.O.C
TemmiTiimi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.10.2016, 16:49
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
Joo Ja jos olis vaikka yhtä helppoa, kuin noissa vw:n vehkeissä, joihin ovat tuota testailleet... Niissä egr:n putken paikka jotenkin kivan lähellä turbon pakopuolen suuaukkoa niin siitä on saanut sisään. Näissä vanhemmissa tarvii jo melkein turbo irroittaa, kun ei pakosarjassa ylimääräsiä reikiä ole. Tosin nyt kun tulee tehtyä uusi pakosarja niin täytyy siihen tehdä Mr. Musclen mentävä rööri voi sen sit vaikka lämpö-/pakomittarilla tukkia ajon ajaksi.

Tulin tota ohjetta lukiessa miettineeksi, et mitenhän jos vaan poralla reikä downpipeen ja siitä tööttäisi koko turbon täyteen herra lihasta ja kun putsaus valmis, joko mutteri reiän päälle pultin keralla tai sit ihan hitsaamalla umpeen, jos siitä jotain irtoaa, niin se on katalysaattorin häpeä

Jos vnt turboa asentelisi ja ite tekisi downpipen niin lambdan kiinnitys mutteri valmiiksi jo sopivaan paikkaan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.10.2016, 20:26
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Jos vnt turboa asentelisi ja ite tekisi downpipen niin lambdan kiinnitys mutteri valmiiksi jo sopivaan paikkaan
Tekeekös tuollasella lambdalla mitään mekaanisen pumpun kanssa? Vai meinasitko, että sitten kun myy autoa osina eteenpäin niin on useempia ostajia turbolle ja downpipelle kun käy sitten efillekin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kansivika vai mikä?? Pörö Tekniikka & Jutustelu 4 29.08.2011 10:16
Argon, C02 vai mikä? SamiN Tekniikka & Jutustelu 47 03.12.2010 22:26
Paketti vai mikä auto? Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 08.11.2010 20:21
Itella vai mikä se oli sjeeppi Chit-Chat 23 04.02.2009 11:22
onko paskaa laatua vai mikä? ed Tekniikka & Jutustelu 15 09.12.2007 16:05


Sivu luotu: 16:26 (GMT +2).