![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla lj:ssä D5 volvon vnt,pakopaineohjaus. Pelaa kyl todella hienosta, 10mm elementeillä loppuu vaan syöttö kesken.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hieno juttu että siulla vnt toimii
![]() Minkälaisella kellolla ohjaat siipiä, paljonko on painetta? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jatkan tänne, tuli itsekin hommattua tuollainen garrettin gt2052v hyrrä. Halvalla kun sai ja vielä ok kuntoinenkin. Tullut jo hieman purettua ja puhdistettua tuota, kompura puoli valmis, mutta tuo pakopesä ei tahdo irrota sitten millään... siksi noita irroittelen ja samalla putsailen, että saa tuon keskiön käännettyä oikeaan suuntaan: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040
Sitten tuosta vnt-siipien ohjailuista, muutamaa erilaista "mekaanista" ohjaussysteemiä on tullut vastaan: 1. Pako/ahtopaineella ohjattu painekelloa "Se perinteinen tapa hukkiksen kanssa" - taloudellisuus saattaa matka ajossa kärsiä ja kone pitemmän päälle, kun ahdot ylhäällä lähes kokoajan + helppo toteuttaa, toimii monesti ihan ok 2. Kahden kellon ohjaus (alipaine+paine) http://www.superturbodiesel.com/std/...ad.php?tid=157 - hieman monimutkaisempi, eikä kuitenkaan "täydellinen" + laskee ahtoja pintakaasulla ja parantaa koneen kestävyyttä ja taloudellisuutta 3. mekaaninen yhteys kaasupolkimeen + paine kello http://www.vwt4forum.co.uk/showthrea...=148124&page=2 - monimutkainen ja osittain hankala toteuttaa mekaanisten osien osalta + suora yhteys ahtopaineeseen ja kaasun asentoon ja sitä myöten polttoaineen määrään ja ilman tarpeeseen 4. alipainetoiminen kello ohjattuna alipaineella, jota säädellään ahtopaineella http://www.chaz.yellowfoot.org/Manua...Controller.htm - monimutkainen, saattaako sotkea normaalit alipaineella ohjatut komponentit, kun tarvetta alipaineen tuotolle lisätään? + helpompi toteuttaa kuin mekaanisesti kaasupolkimeen liitetty versio Kellään kokemuksia muista kolmesta kuin tuosta ensimmäisestä? Tällä hetkellä itselle iskisi parhaiten tuo numero 4, mutta jos kellään kokemuksia näistä niin kertokaa ihmeessä. Mainitaan nyt vielä tämä: 5. Elektronisesti ohjatuksi muutettu mekaaninen järjestelmä http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/ - erittäin monimutkainen, paljon elektroniikkaa + saa säädetty suht tarkkaan ja mukautuvasti myös lennossa turbon toimintaa + Ainakin nimen perusteella suomalainen "tuote" (aina pitää mainostaa ja kokea kansallista ylpeyttä ![]() EDIT: unohtu kirjottaa, mutta ei enää juuttuvia siipiä: Mr. Musclea turbiiniin ja taas toimii! http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 Viimeksi muokannut Marso : 15.10.2016 23:04 Perustelu: Piti lisätä tuo mr. muscle vinkki. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästäpä kiitoksia ![]() kun vielä muistaas tarvittaessa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Joo ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kilossa pakopainetta lähtee kello avaamaan siipikulmaa. Pakopaineet 0,2-1,5 bar. Ahtoja nostaa max 1,5 bar.
Pakolämmöt vaan karkaa yli 3000rpm vedättäessä, mut ilmeisesti keskipakosäädin rupee leikkaamaa syöttöä jo siinävaiheessa. Isompi nesteppää täytyy laitella ja jäykempi jousi keskipakosäätimelle.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tulin tota ohjetta lukiessa miettineeksi, et mitenhän jos vaan poralla reikä downpipeen ja siitä tööttäisi koko turbon täyteen herra lihasta ja kun putsaus valmis, joko mutteri reiän päälle pultin keralla tai sit ihan hitsaamalla umpeen, jos siitä jotain irtoaa, niin se on katalysaattorin häpeä Jos vnt turboa asentelisi ja ite tekisi downpipen niin lambdan kiinnitys mutteri valmiiksi jo sopivaan paikkaan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kansivika vai mikä?? | Pörö | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2011 10:16 |
Argon, C02 vai mikä? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 03.12.2010 22:26 |
Paketti vai mikä auto? | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.11.2010 20:21 |
Itella vai mikä se oli | sjeeppi | Chit-Chat | 23 | 04.02.2009 11:22 |
onko paskaa laatua vai mikä? | ed | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 09.12.2007 16:05 |