Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.01.2016, 10:42
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

Pikkasen täs joutuu lainoja makseleen
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 12.01.2016, 16:34
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Eiköhän se ole lämmin tuuletettu talli ihan paraspaikka sille autolle, siis ajamisen lisäksi.
Tuo juttu koskee jotain vanhoja kylmiä talleja navetan päädyssä johon navetasta virtaa paskakaasuja (ihan tosi) ja se kyllä tappaa auton parissa vuodessa ihan muhjuksi.
Mut nykyaikainen lattialämmitys tai ilmalämpöpumppu tai mieluustiki viel molemmat. Aina kuiva lämmin auto. Unelma johon ei taida koskaan päästä. tai sit kun sen saa, on jo niin vanha et ne ottaa kortin pois...
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 13.01.2016, 23:13
Defemasiina Defemasiina ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.06.13
Sijainti: Kangasala, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Tuollaisessa tilavassa tallissa pystyvä voi autoansa itse huoltaa ja remontoidakin. Näin se talli maksaa itse itseänsä. Aijai olisipa vaan itselläkin. Ja tallissa on muutenkin mukavaa viettää sitä laatuaikaa musiikkia kuunnellen.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 13.01.2016, 23:47
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Mulla kulkuväline viettää talviaikaan yönsä autokatoksessa....


Kotona.
Päivät riittävän lämpimimissä hallissa......jossa jopa pesupaikka käytös.....
Harraste vehkeet kotona lämpimässä tallissa enkä ole huomannut niissä norjan romia......Enkä edes sen hyökkäyksiä....
Ja käyttiksissäkään en ole huomannut norjan romin lisääntymistä... .

Harrastetiloissa/halleissa joissa makuutat vehkeitäs talviaikaan pitää olla lämpö, kosteuden hallinta ja ilmanvaihto kunnossa.
Eli tärkein.....että kun ne liikkuvat lämpimästä ulos ovat kuivana ja puhtaita.
Eikä ole vielä koskaan ollut mitään jäätymis ongelmia.....

Eli maalaisjärjellä oikein, kuivaksi. Tai urbaani asenteella väärin "kunhan lumet sulaa, ja märkänä ulos pakkaseen....
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 14.01.2016, 07:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Harraste vehkeet kotona lämpimässä tallissa enkä ole huomannut niissä norjan romia......
Laitas kuva näytille sun maasturista.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 14.01.2016, 20:46
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ja "aasi karavaani kulkee".....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitas kuva näytille sun maasturista.....
Porkkana kepin nokas.........Ja laput silmillä.......
Sä et sit muita vehkehiä harrastele kuin maatoautoja.......
Mulle kelpaa kaikki jotka kiihtyy nopeesti, kulkee lujaa, ja pärisee pakoputkesta, nämä malmikasoihin, ja eläviin paremman puolen kaksjalkasiin edustajiin......

Valitettavasti kuvaa ei tule vaikka olisikin.....2 jalkaisista, 2- tai 4pyöräisistä.

Ja kun kerran aloitit niin laittele kuvatukset omista harrastusvärkeistä....

Eikä pääsiäiskorttikuvat maalatuista omista munista/värkeistä kelpaa....
Sorry sulla näyttää toi ajatus/mielikuvitus juoksevan järjen edellä.........

Vaikkei nyt varsinaisesti maastoauto niin rengaskoko sen mukainen 29.5"x13.5"x15" tosin sileellä pinnlla......Ja vain taka-axulalla......
Ja kaikki 2 pyöräset on rupulikumeilla......
Ja ne on oikeasti enemmän OffRoad kun sä olet edes nähnyt märkiä päivä-/yöunia..... Tai ajellut japanin ihmeilläs......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.01.2016 20:53
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 14.01.2016, 21:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Osui ja upposi

Ps
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 14.01.2016, 23:28
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ja tämä puhtaasti....Kaikille kavereille.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Porkkana kepin nokas.........Ja laput silmillä.......
Sä et sit muita vehkehiä harrastele kuin maatoautoja.......
Mulle kelpaa kaikki jotka kiihtyy nopeesti, kulkee lujaa, ja pärisee pakoputkesta, nämä malmikasoihin, ja eläviin paremman puolen kaksjalkasiin edustajiin......

Valitettavasti kuvaa ei tule vaikka olisikin.....2 jalkaisista, 2- tai 4pyöräisistä.

Ja kun kerran aloitit niin laittele kuvatukset omista harrastusvärkeistä....

Eikä pääsiäiskorttikuvat maalatuista omista munista/värkeistä kelpaa....
Sorry sulla näyttää toi ajatus/mielikuvitus juoksevan järjen edellä.........

Vaikkei nyt varsinaisesti maastoauto niin rengaskoko sen mukainen 29.5"x13.5"x15" tosin sileellä pinnlla......Ja vain taka-axulalla......
Ja kaikki 2 pyöräset on rupulikumeilla......
Ja ne on oikeasti enemmän OffRoad kun sä olet edes nähnyt märkiä päivä-/yöunia..... Tai ajellut japanin ihmeilläs......
Kaikki alkoi vuonna 1990.........

Muutamat ylhäällä toiset maanpinnalla......
Örthenin Tane.....Aholan Mika.....yms......Kuin myös maanpäällinen vilttiketju.....
Kemppi, Birkku, Pete, Harri yms...ja jotka itsensä tunnistaa.......ja mä "hitain" joka veti "kieli vyön alla". Ainakin oppi kunnon kyyteihin....
Periksi ei anneta "Perkele".........Aina mennään loppuun/päätyyn asti....oli se hyvää tahi pahaa....ja katotaan pelimerkit pöydälle....oikeille paikoille.... .
Asenteella.......
Ja aina voitetaan...... Ainakin itsensä.......
Jos ei muuta........

Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.01.2016 23:36
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 16.01.2016, 00:44
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
Sisällä näin pakkasilla varsinkin on kosteusprosentti lämpimässä tallissa paljon suurempi kuin ulkona kuivassa.
Taas on fysiikan tunnilla nukuttu oikeen kunnolla.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06

Viimeksi muokannut -MAKE- : 16.01.2016 00:44 Perustelu: typo
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 16.01.2016, 12:49
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Miulla on Jeeppi ollut nyt kuukauden tallissa. Josta puuttuu välikatto, ovet on vinksin vonksin Ja ulkokattolin on myrskyjen repimä ja vanha, jostain ajalta - "sotien jälkeen".
Mutta on se parempi, kuin ei mitään. Ei tarttee hangessa maata, ja enenenkaikkea ei tuule. Mutta kun taaskin on projekti sananmukaisesti jäissä, niin oon ruvennut miettimään et jos kuitenkin sijoittais muutaman tonnin tuohon?
Tekis välikaton kipsilevyistä ja 20 cm eristettä, ja laittais tuon vanhan huopakaton päälle vaan sitä huopalevyaaltopahvijuttua. Se ei o kallista, tai ei ainakaan ollut.
Suurin ongelma on tietysti rahukka, ja toinen yhtäiso on se et ite oon niin paskana et vaikka osaan tehdä nuo jutut niin se fyysinen tosteutus on riivatun hidasta ja tulen siitä pusaamisesta hirrveen kipeeks.

mut mitäs raatilaiset on mieltä, et onks siin mitään järkee? se talli on vanhaakin vanhempi hirsijutska joka on jo ammoin pilattu kaatamalla sisus täyteen hiekkaa ja samoin ulkoseinien ympärillä on multaa, eli alimmaiset hirret on melkosen muhjua.
(tosin en kyllä yleensä välitä muiden mielipiteistä paskaakaan, mutta oon näemmä kysely iässä).
Ja tuleeks kellä mieleen mikä ois halapa paikka hommata ulkokaton tarpeita?
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 25.01.2016, 23:49
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Mulle joku on sanonu että joko huonelämpöinen talli missä auto ehtii kuivua kunnolla yönaikana tai sitten autokatos.

Talli johon se pieni lämpö kehittyy vain lämpimästä autosta, ei muuta kuin sulata lumet osaksi muttei kuivata.

En tiiä mikä sitte on oikein tai väärin.
Käytön kannalta itse pidän katoksesta, ei tarvii krapata, muttei tarvii tallin ovien kanssa pelata. (juu olen ehkä hieman laiska)
Joo, näin mullekin aikoinaan kerrottu ja siinä uskossa olen. Autokatos, joka pitää lumet loitolla tai puolikylmä talli sekä lohkolämmitin.Toki etelässä ja meren läheisyydessä mullakin Bemarit ja Vectrat alkoi siellä kukkimaan. Mutta kyllä ne vaan manner-ilmaston pakkasessa ilman suolaa pysy kunnossa eli Lapin pakkasissa. No ei tuo Lapin Suzuki SJ:kään kovin pahasti hapannut, kun lattiat muistaa vedestä sisältä talvella tyhjennellä (Jos ikinään sulana). Parempi kunnon kuiva pakkanen kuin että sulailee puoliksi ja jättää kosteaksi. Kunhan lasit sulaa Jouluksi ja Pääsiäiseksi. Toki jos on lämmin talli, niin ainahan itekin semmoseen laittais.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 25.09.2016, 23:13
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Olet väärässä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Taas on fysiikan tunnilla nukuttu oikeen kunnolla.
Lämpimän ilman kosteusprosentti on suurempi kuin kylmän ilman. Googlettele jos et usko tai kysy viisaammilta.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 25.09.2016, 23:26
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Puhutko suhteellisesta kosteudesta vai kosteudesta yleensä?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 26.09.2016, 15:38
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Lämpimän ilman kosteusprosentti on suurempi kuin kylmän ilman. Googlettele jos et usko tai kysy viisaammilta.
Googlettele ilman suhteellinen kosteus tammikuussa Thaimaa Bangkok ja Finland Helsinki. lämpötilat silleen, että Hesassa pakkasta.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 26.09.2016, 17:05
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Puhutko suhteellisesta kosteudesta vai kosteudesta yleensä?
Kosteudesta yleensä.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 26.09.2016, 17:13
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Ite kyllä pidän auton lämpimässä tallissa,16-20 astetta eikä ne siellä ruostu. Kosteus on mittarin mukaan 35-40 talvella tallissa. Miten lämpimänä ajelija pitää talliaan ja ootko mitannu kosteuksia paljonko ne on?
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 26.09.2016, 17:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Googlettele ilman suhteellinen kosteus tammikuussa Thaimaa Bangkok ja Finland Helsinki. lämpötilat silleen, että Hesassa pakkasta.
No mitäs merkitystä tällä on? -20℃ pakkasilman suhteellinen kosteus voi olla 80%, ja +20℃ paljon vähemmän, mutta silti ilman sisältämä veden määrä on pakkasilmassa oleellisesti pienempi.
Kylmä ilma ei sido lähellekään niin paljon kosteutta kuin lämmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 26.09.2016, 17:39
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Ite kyllä pidän auton lämpimässä tallissa,16-20 astetta eikä ne siellä ruostu. Kosteus on mittarin mukaan 35-40 talvella tallissa. Miten lämpimänä ajelija pitää talliaan ja ootko mitannu kosteuksia paljonko ne on?
Sama täällä, samoilla lämmöillä ja samoilla kosteusprosenteilla mennään. Tallissa ilmalämpöpumppu sekä Pirkka - kaupasta hankittu kosteudenpoistaja. Ei havaintoa puutteellisesti kuivaneesta autosta aamuisin märänkään loskakelin aikaan, saati sitten ruosteesta tai muista ongelmista.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 26.09.2016, 17:58
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Sitten tulee se kevät ja kylmä talli menee kosteaksi kun ulkoilma rupeaa lämpiimään sen takia jo syyskuun alusta talliin lämmöt päälle niin pysyy rakenteetkin kuivana.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 26.09.2016, 19:58
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No mitäs merkitystä tällä on? -20℃ pakkasilman suhteellinen kosteus voi olla 80%, ja +20℃ paljon vähemmän, mutta silti ilman sisältämä veden määrä on pakkasilmassa oleellisesti pienempi.
Kylmä ilma ei sido lähellekään niin paljon kosteutta kuin lämmin.
No sitä merkitystä, että mie pidin autoa koko ajan tuolla Thaimaassa "tallissa", jossa oli aika lämmintä (40...25 celsiusta) koko ajan, eikä ruostunu ainakaan ihan silmissä.
Suomessa pidän oikeessa tallissa ja eivät oo ruostunu käsiin. Ennen talliin ajoa talvella lumet ja vedet pois auton päältä. Potkin roikeläpät ja muut muovikötökset lumesta vapaiksi ulkona. Tallin lattialta lastalla sulamisvedet ulos.
Aamulla mukava lähteä lämpimällä, kuivalla autolla ajelemaan.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 26.09.2016, 20:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

No mutta kun ei sillä ole merkitystä.. ei niissä Thaimaan olosuhteissa autot juuri ruostukaan jollei ole merenrannassa.

Suomessa auto ruostuu lämpimässä tallissa, koska kylmästä lämpimään tullessa lämpimän tallin ilmankosteus tiivistyy kylmän auton koteloihin ja jää muhimaan sinne. Sen sijaan kun auto on koko ajan kuumassa - vaikka kosteassakin - ei mitään kosteudentiivistymisongelmaa ole, koska lämpötilaero ulkoilman ja tallin välillä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 26.09.2016, 20:57
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Mulla on ollu sama käyttis 13 vuotta eikä oo vielä ruostunu,koteloihinkin olen kurkkinut mutta ei vielä oo ruostunu. Oisko sitten liian kylmät tallit syynä jos ruostunu.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 26.09.2016, 21:19
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No mutta kun ei sillä ole merkitystä.. ei niissä Thaimaan olosuhteissa autot juuri ruostukaan jollei ole merenrannassa.

Suomessa auto ruostuu lämpimässä tallissa, koska kylmästä lämpimään tullessa lämpimän tallin ilmankosteus tiivistyy kylmän auton koteloihin ja jää muhimaan sinne. Sen sijaan kun auto on koko ajan kuumassa - vaikka kosteassakin - ei mitään kosteudentiivistymisongelmaa ole, koska lämpötilaero ulkoilman ja tallin välillä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
Sama tilanne sulla on siellä "tiaisen" tallissa, päivällä aurinko lämmittää auton tosi kuumaksi, yöllä viilenee ja kosteus hiippailee joka paikkaan. Seuraavina päivinä ei ookaan paistetta ja kosteus muhii ja tätä pumppaamista riittää läpi vuoden. Lumikuorma onkin sitten se kaiken pahin soluttautuja sulessaan ja jäätyessään.

Viimeksi muokannut Topi1982 : 26.09.2016 21:22
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 26.09.2016, 21:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Sama tilanne sulla on siellä "tiaisen" tallissa, päivällä aurinko lämmittää auton tosi kuumaksi, yöllä viilenee ja kosteus hiippailee joka paikkaan. Seuraavina päivinä ei ookaan paistetta ja kosteus muhii ja tätä pumppaamista riittää läpi vuoden. Lumikuorma onkin sitten se kaiken pahin soluttautuja sulessaan ja jäätyessään.
En nyt ihan pysynyt perässä.. missä hiton tiaisen tallissa? Päivällä lämpenee kuumaksi, yöllä viilenee, ja sitten onkin jo lumikuormaa? Mistä sinä nyt oikein puhut?

En tiedä Thaimaasta, mutta ainakin silloin kun asuin n.20 vuotta sitten Malesiassa, niin siellä oli päivällä ~28-33 lämmintä, ja yöllä suunnilleen 23-25. Ilmankosteus melkolailla vakio koko ajan, mitä nyt sadekauden aikaan satoi joka päivä reilu ukkoskuuro tai pari, ja muuten 4-5 kertaa viikossa.
Juu, päivällä auton sisällä auringonpaisteessa seisomisen jälkeen mitattiin kyllä että oli parhaimmillaan ~70°C lämmintä, mutta se lämpö kyllä hyvinkin tehokkaasti myös kuivattaa sen kosteuden mitä auton sisällä mahdollisesti on. En muista että ihan hirveän usein olisi ollut auton ikkunat sisältä huurussa tai auto sisältä erityisen nahkean tuntuinen edes yön jälkeen. Toki jos lämpötilavaihtelut on suuremmat (esim. päivällä kolmekymmentä, yöllä tippuu jonnekin 10-15 huitteille) niin kosteutta kerääntyy autoon varmasti.


Mitä tulee kotimaan oloihin, niin kosteutta tiivistyy ihan eri tavalla pakkasesta plussan puolelle siirtyessä. Ei ole sama asia että auton sisälämpötila ja mm. koteloiden lämpötila vaihtuu +50°C -> +20°C, kuin että se vaihtuu -20°C -> +20°C.
Vaikka auto ei ruostuisikaan noiden kylmästä lämpimään siirtymisten takia, niin jatkuva pakkasesta plussalle jumppaaminen kerryttää helposti kosteutta sisätiloihin. Sen huomaa monessakin tilanteessa mm. ikkunoiden huurtumisena sisältä, yms.. (pakkasesta lämpimään parkkihalliin/ autotalliin -> on muuten ulkopellitkin ihan märät vaikka olisi tullut kuivasta kovan pakkasen talvikelistä lämpimään).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 27.09.2016, 09:28
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Alkuperäiseen viitaten


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ahku Näytä viesti
Mikäs siinä on idea kun jotkut sanoo autotallissa
ei kannata säilyttää autoo. Joku sano joskus että ruostuu
nopeemmin?!?!
Tässä nyt ei oltu eritelty tarkoitetaanko lämmintä autotallia vai kylmää?
Eikä onko ilmanvaihtoa vaiko ei?
Eikä myöskään onko talvi vai kesä?
Edelleen olen sitä mieltä ettei varsinkaan käyttöautoa kannata tallissa säilyttää jatkuvien lämpötilaerojen takia. Jos siis oletetaan että talli on lämmin ja on talviolosuhteet eikä ilmanvaihtokaan ole kunnollinen.
Mutta jos mahdollisuus pestä auto ennen talliin laittoa varsinkin tiesuolasta yms.
Ja tallissa on hyvä ilmanvaihto ja auton ovet ja luukut saa auki niin toki talli parempi.
Vastakohtana jos et pese autoa tiesuolasta yms. Talli on rakennettu tiiviiksi ja ilmanvaihtoa ei ole niin aivan varmasti huonompi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty tavaran säilytys kontti american O/M/V Muut 8 08.12.2013 09:57
Autonostimen sijoutus autotallissa... khonkonen Tekniikka & Jutustelu 5 01.07.2009 07:34
Säilytys tilaa talveksi! Angelo Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2008 11:53
Yllätys autotallissa.nyt Bruno Chit-Chat 5 17.10.2007 14:12
Auton säilytys kielletty? jappe Chit-Chat 69 20.01.2007 14:24


Sivu luotu: 01:09 (GMT +2).