![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 Viimeksi muokannut -MAKE- : 16.01.2016 00:44 Perustelu: typo |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on Jeeppi ollut nyt kuukauden tallissa. Josta puuttuu välikatto, ovet on vinksin vonksin Ja ulkokattolin on myrskyjen repimä ja vanha, jostain ajalta - "sotien jälkeen".
Mutta on se parempi, kuin ei mitään. Ei tarttee hangessa maata, ja enenenkaikkea ei tuule. Mutta kun taaskin on projekti sananmukaisesti jäissä, niin oon ruvennut miettimään et jos kuitenkin sijoittais muutaman tonnin tuohon? Tekis välikaton kipsilevyistä ja 20 cm eristettä, ja laittais tuon vanhan huopakaton päälle vaan sitä huopalevyaaltopahvijuttua. Se ei o kallista, tai ei ainakaan ollut. Suurin ongelma on tietysti rahukka, ja toinen yhtäiso on se et ite oon niin paskana et vaikka osaan tehdä nuo jutut niin se fyysinen tosteutus on riivatun hidasta ja tulen siitä pusaamisesta hirrveen kipeeks. ![]() mut mitäs raatilaiset on mieltä, et onks siin mitään järkee? se talli on vanhaakin vanhempi hirsijutska joka on jo ammoin pilattu kaatamalla sisus täyteen hiekkaa ja samoin ulkoseinien ympärillä on multaa, eli alimmaiset hirret on melkosen muhjua. (tosin en kyllä yleensä välitä muiden mielipiteistä paskaakaan, mutta oon näemmä kysely iässä). Ja tuleeks kellä mieleen mikä ois halapa paikka hommata ulkokaton tarpeita? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Olet väärässä
Lämpimän ilman kosteusprosentti on suurempi kuin kylmän ilman. Googlettele jos et usko tai kysy viisaammilta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Puhutko suhteellisesta kosteudesta vai kosteudesta yleensä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kosteudesta yleensä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ite kyllä pidän auton lämpimässä tallissa,16-20 astetta eikä ne siellä ruostu. Kosteus on mittarin mukaan 35-40 talvella tallissa. Miten lämpimänä ajelija pitää talliaan ja ootko mitannu kosteuksia paljonko ne on?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sama täällä, samoilla lämmöillä ja samoilla kosteusprosenteilla mennään. Tallissa ilmalämpöpumppu sekä Pirkka - kaupasta hankittu kosteudenpoistaja. Ei havaintoa puutteellisesti kuivaneesta autosta aamuisin märänkään loskakelin aikaan, saati sitten ruosteesta tai muista ongelmista.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sitten tulee se kevät ja kylmä talli menee kosteaksi kun ulkoilma rupeaa lämpiimään sen takia jo syyskuun alusta talliin lämmöt päälle niin pysyy rakenteetkin kuivana.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Googlettele ilman suhteellinen kosteus tammikuussa Thaimaa Bangkok ja Finland Helsinki. lämpötilat silleen, että Hesassa pakkasta.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kylmä ilma ei sido lähellekään niin paljon kosteutta kuin lämmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suomessa pidän oikeessa tallissa ja eivät oo ruostunu käsiin. Ennen talliin ajoa talvella lumet ja vedet pois auton päältä. Potkin roikeläpät ja muut muovikötökset lumesta vapaiksi ulkona. Tallin lattialta lastalla sulamisvedet ulos. Aamulla mukava lähteä lämpimällä, kuivalla autolla ajelemaan. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No mutta kun ei sillä ole merkitystä.. ei niissä Thaimaan olosuhteissa autot juuri ruostukaan jollei ole merenrannassa.
Suomessa auto ruostuu lämpimässä tallissa, koska kylmästä lämpimään tullessa lämpimän tallin ilmankosteus tiivistyy kylmän auton koteloihin ja jää muhimaan sinne. Sen sijaan kun auto on koko ajan kuumassa - vaikka kosteassakin - ei mitään kosteudentiivistymisongelmaa ole, koska lämpötilaero ulkoilman ja tallin välillä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollu sama käyttis 13 vuotta eikä oo vielä ruostunu,koteloihinkin olen kurkkinut mutta ei vielä oo ruostunu. Oisko sitten liian kylmät tallit syynä jos ruostunu.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Topi1982 : 26.09.2016 21:22 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty tavaran säilytys kontti | american | O/M/V Muut | 8 | 08.12.2013 09:57 |
Autonostimen sijoutus autotallissa... | khonkonen | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.07.2009 07:34 |
Säilytys tilaa talveksi! | Angelo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.11.2008 11:53 |
Yllätys autotallissa.nyt | Bruno | Chit-Chat | 5 | 17.10.2007 14:12 |
Auton säilytys kielletty? | jappe | Chit-Chat | 69 | 20.01.2007 14:24 |