![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta taksialaa rajumpi veto taitaa olla tuo traktoreiden suosiminen kuljetuspuolella. Ei liikennelupaa,alemman veron polttoaine, ei ammattipätevyyksiä(?), ja kaikkeen vielä maataloustuki päälle niin alkaa olla markkinaetu mallillaan. Eli rahaksi muutettuna n.10-30 egeä per tunti suoraa tukea riippuen yrittäjästä. Nii ja ei tarvi maksaa duunarin velvoitteita tai palkkoja niin kuin kuuluu koska niitä ei valvota kun ei tarvi sitä lupaa. Ei ihme jos skallissa hieman kyrsii....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siis huvittavintahan tässä on se että suurin ääneen huutaja taksialan vapauttamisen puolesta on ollut eräs pääkaupunkiseudulla toimiva taksi/joukkarifirma, ainakin sen perusteella mitä itse olen asiaa lueskellut...
Yhdessä vaiheessa jopa oli luvannut työllistää maahanmuuttajat tai jotain sinne päin.. oliko että evitskogin porukka olisi saanut töitä. Eipä sitten helähtänyt päässä ajatus että nyt tuo samainen porukka saa jokainen oman taksin kunhan vain täyttää kriteerit, joten voi olla kohtasiinä firmassa paljon paljon autoja mutta vähän kuskeja... ![]() En mainitse firman nimeä mutta kun lukuja katsoi niin tuolla liikevaihdolla ei ole hurraamista tuloksen kannalta katsottuna.. ts. hyvin on kupattu rahat pois firmasta.... Tosiasiassa se mikä "isoja yrityksiä" kiinnostaa ovat seuraavat kaupungit, Helsinki Turku Kuopio Tampere Oulu Miksi? Yliopistosairaalat ja sieltä pitkät kelakyydit. Näihin mittaroitu joukkari ajamaan "taksikyytejä" ja kuskille ohjeet "ei oteta alle 100km keikkoja vastaan". Ääneenhän tätä ei tietenkään sanota. Tukityöllistettyä porukkaa ajamaan ja pääomatulojen kautta rahat taskuihin. Tällä saadaan painettua kuljettajan palkkakulut alemmas jolloin jää enempi rahaa taksifirmaan. Tässä se on "liikennekaari" taksien osalta selkosuomeksi sanottuna, muut seikat kuten juurikin päivystysvelvollisuus, hinnoittelu ynä muut ovat vain lisäporkkanoita "joista voidaan luopua", jos menee vaikeaksi. Tämä siellä on takana, ei pääomasijoittajia kiinnosta pätkääkään mitä illalla tai viikonloppuna saati jossain perähinkkilässä takseilla tehdään, iso raha liikkuu yliopistosairaaloiden pitkissä paluukyydeissä. Paarikuljetus Meikusta vaikka Sodankylään. Taksaluokka 3. + 5,90€ lähtömaksu + paarilisä 29,20€ ja vaikka 3 kpl taukoa a 1h (45,90€/h). Laskekaa itse.. Aikaa menee mutta on kannattava keikka vaikka auto tulisi junalla pois (ne kulut muuten menee verotuksessa läpi). Näitä ja muita sieltä tullaan kuorimaan ja rahat pääomatuloina taskuun. Olen puhunut, tässä on "liikennekaari" taksien osalta paljaaksi riisuttuna. Muu on vain myyntisälää ympärillä. Toki bonarina voidaan myydä hyvähintaisia koulukyytejä, niissäkin liikkuu hyvin raha kun takana on lakikirja johon nojata jos koulu on pakkoraossa kyydin järjestämisen suhteen. En yhtään ihmettele miksi maa on tässä tilassa taloudellisesti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo saas nähä, mihin menee tällä suunnalla. Tähän mennessä minua ei ole juurikaan kuitit ynnämuut kiinnostanu, jos olen karkeasti laskien puoleen hintaan päässyt aasta paikkaan bee..
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oottakaapa, kunhan nuo tiet, rautatiet ja lentoliikenne, vielä saadaan yhtiölle, jonka omistaa ulkomainen pääomasijoittaja.
Käy Carunat.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja ainakin täälläpäin, mitä noita muutama traktori ajaa tienpäällä rahtia, on ihan tasan liikenneluvallisia kuljetuksia verollisilla polttoaineilla, eikä liity maatalouteen, eikä tukiaisiin mitenkään...eikä muuten omista maatakaan kumpikaan jotka yhtäkkiä tuli mieleen. Sitten on ne jotka ajavat omaa tavaraa....jota voi ajaa ihan sillä scaniallakin, mutta järkevämpää ajaa olemassa olevalla traktorilla, kuin ostaa lisää murheita pihaan seisomaan suurimmaksi osaksi vuotta....se käyttöaste nääs! ;-) sitähän ne kuulin radiossa hehkuttavan taxaritkin, että loistavaa kun taxilla voi nyt jatkossa ajaa muutakin, kuin sitä mummoa apteekkiin ja sitten pirssi seisoo 18h pihassa odottamassa sitä seuraavaa kuskattavaksi....täällä maalla siis, jossa sitä kuskattavaa ei ole muuten kuin viikonloppuisin (kaikki ei asu onneksi ruuhkasuomessa ![]() Viimeksi muokannut piippu : 23.09.2016 20:20 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Sanoisin näin maailman matkaajana, että enempi etelästä löytyy niitä jotka suu vaahdossa paasaa ihmisten keskellä omaa mahtavuuttaan ja aikaansaannoksiaan, ja hetken kuunnellessa huomaa, että eihän se perhana tiedä oikeasti mistään mitään….puhuu vain kuultuja juttuja ominaan, asiavirheineen ![]() Ja tuohon bj andyn sinänsä hyvään vastaukseen…. eihän niillä viljelytuilla ole mitään tekemistä maansiirron kanssa, koska tuollainen toiminta on maatalouden sivuelinkeinoa ja siten täysin erillään viljelytoiminnasta…ikäänkuin kaksi eri firmaa saman katon alla. Se on sitten eri asia, jos tuollaisella toiminnalla pystyy sortaa sitä scania sepeä tällaisena direktiivi-kortti-lupa helvetti aikana, jossa jokaiselle askeleellekkin pitää olla eri kortti ja eikös se silloin ole katse suunnattava työn tilaajan suuntaan, että miten se ajattaa sellaisella jolla ei ole asiat kunnossa, eikä karehtia sitä isäntää joka koittaa keksiä kalustolle muutakin käyttöä, kuin muutama kk vuodessa pellolla ympyää pyörien…tai sitten sillä isännällä oli kuin olikin asiat kunnossa ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Savolaisistahan se sanotaan, että vastuu kuulijalla, mutta ei mulla semmoista kokemusta kyllä niinkään. Muualla ikinä tähän ikään ainakaan kuullut tuollaista kehuskelua, kun tuolla Pohjanmaalla, vaikka ympäri Suomea aika paljon kulkenut, mutta ne näytöt jäänyt siellä lännessä aika pieneksi... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä tuossa muu närästä kuin tuo lupavaatimuksen puute ja löpöllä ajo. Tukihommista on turha puhua niin kauan kun niitä maksetaan muualla maailmassa. Verojen ym.velvoitteiden osuus on autohommassa siinämäärin merkittävä että päksteri saa ihan reilun kilpailuedun.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Epäilisin ettei ne löpöllä aja ja jos huomaat jonkun ison valtran huitelevan sorakasetti perässä punaiset suodattimissa soita verottajalle Kyllä ne tarkistaa onko se pari euroa siltä päivältä maksettu vai pykälät kohdillaan, et tupaöljyllä saat painaa tietä menemään Niijja jos se valtralla soran ajaminen on niin kannattavaa, miksi ihmeessä kaupungeissa ja kunnissa pyörii kuorma-autoja eikä niitä valtroja? Tai miksi tässäkin kylällä näkee uusia kuorma-autoja ktk;n ajossa eikä niitä massikoita? Samalla tavalla siinä massikassa on ilmapenkki, kylmästöinti sun muut mukavuudet ja nopeuttakin melkeen mitä taajamassa saat ajella Alusterän saa alle ja auran eteen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |