Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2016, 18:10
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Niinhän se on muillakin aloilla. Asiakas voi jättää ottamatta kyydin ja mennä vaikka kilpailevan yrittäjän kyytiin jolla on parempi hinta/palvelu. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi ja useimmissa tapauksissa se toimii huomattavasti paremmin kuin valtion sääntely.
Jee, kohta liikkeellä on ainoastaan kotouttamistuettuja "kebab"takseja, fantastista.

__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2016, 18:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Jee, kohta liikkeellä on ainoastaan kotouttamistuettuja "kebab"takseja, fantastista.
Näin se menee. Porvarit ahneuksissaan haluavat kaikki duunit minimipalkka duuneiksi tajuamatta että loppujenlopuksi kaikki markkinoilta häviävä palkkatulo on lopuksi heiltä pois.

Mutta taksialaa rajumpi veto taitaa olla tuo traktoreiden suosiminen kuljetuspuolella. Ei liikennelupaa,alemman veron polttoaine, ei ammattipätevyyksiä(?), ja kaikkeen vielä maataloustuki päälle niin alkaa olla markkinaetu mallillaan. Eli rahaksi muutettuna n.10-30 egeä per tunti suoraa tukea riippuen yrittäjästä. Nii ja ei tarvi maksaa duunarin velvoitteita tai palkkoja niin kuin kuuluu koska niitä ei valvota kun ei tarvi sitä lupaa.

Ei ihme jos skallissa hieman kyrsii....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2016, 19:35
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Siis huvittavintahan tässä on se että suurin ääneen huutaja taksialan vapauttamisen puolesta on ollut eräs pääkaupunkiseudulla toimiva taksi/joukkarifirma, ainakin sen perusteella mitä itse olen asiaa lueskellut...
Yhdessä vaiheessa jopa oli luvannut työllistää maahanmuuttajat tai jotain sinne päin.. oliko että evitskogin porukka olisi saanut töitä. Eipä sitten helähtänyt päässä ajatus että nyt tuo samainen porukka saa jokainen oman taksin kunhan vain täyttää kriteerit, joten voi olla kohtasiinä firmassa paljon paljon autoja mutta vähän kuskeja... , menee hankalaksi.
En mainitse firman nimeä mutta kun lukuja katsoi niin tuolla liikevaihdolla ei ole hurraamista tuloksen kannalta katsottuna.. ts. hyvin on kupattu rahat pois firmasta....

Tosiasiassa se mikä "isoja yrityksiä" kiinnostaa ovat seuraavat kaupungit,

Helsinki
Turku
Kuopio
Tampere
Oulu

Miksi?

Yliopistosairaalat ja sieltä pitkät kelakyydit. Näihin mittaroitu joukkari ajamaan "taksikyytejä" ja kuskille ohjeet "ei oteta alle 100km keikkoja vastaan".
Ääneenhän tätä ei tietenkään sanota.

Tukityöllistettyä porukkaa ajamaan ja pääomatulojen kautta rahat taskuihin. Tällä saadaan painettua kuljettajan palkkakulut alemmas jolloin jää enempi rahaa taksifirmaan.

Tässä se on "liikennekaari" taksien osalta selkosuomeksi sanottuna, muut seikat kuten juurikin päivystysvelvollisuus, hinnoittelu ynä muut ovat vain lisäporkkanoita "joista voidaan luopua", jos menee vaikeaksi. Tämä siellä on takana, ei pääomasijoittajia kiinnosta pätkääkään mitä illalla tai viikonloppuna saati jossain perähinkkilässä takseilla tehdään, iso raha liikkuu yliopistosairaaloiden pitkissä paluukyydeissä.

Paarikuljetus Meikusta vaikka Sodankylään. Taksaluokka 3. + 5,90€ lähtömaksu + paarilisä 29,20€ ja vaikka 3 kpl taukoa a 1h (45,90€/h). Laskekaa itse.. Aikaa menee mutta on kannattava keikka vaikka auto tulisi junalla pois (ne kulut muuten menee verotuksessa läpi).

Näitä ja muita sieltä tullaan kuorimaan ja rahat pääomatuloina taskuun.

Olen puhunut, tässä on "liikennekaari" taksien osalta paljaaksi riisuttuna.
Muu on vain myyntisälää ympärillä.
Toki bonarina voidaan myydä hyvähintaisia koulukyytejä, niissäkin liikkuu hyvin raha kun takana on lakikirja johon nojata jos koulu on pakkoraossa kyydin järjestämisen suhteen.

En yhtään ihmettele miksi maa on tässä tilassa taloudellisesti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2016, 20:10
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Joo saas nähä, mihin menee tällä suunnalla. Tähän mennessä minua ei ole juurikaan kuitit ynnämuut kiinnostanu, jos olen karkeasti laskien puoleen hintaan päässyt aasta paikkaan bee.. ja kun vielä itse ajelen vanhoilla autonpaskoilla, niin ei huppelissa juuri häiritse, onko alla juuri vimosta mallia oleva mersu...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2016, 20:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Oottakaapa, kunhan nuo tiet, rautatiet ja lentoliikenne, vielä saadaan yhtiölle, jonka omistaa ulkomainen pääomasijoittaja.

Käy Carunat.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.09.2016, 20:11
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
traktoreiden suosiminen kuljetuspuolella. Ei liikennelupaa,alemman veron polttoaine, ei ammattipätevyyksiä(?), ja kaikkeen vielä maataloustuki päälle niin alkaa olla markkinaetu mallillaan.

Ei ihme jos skallissa hieman kyrsii....
Paas ny oikein joku esimerkkitapaus näytille, että minkälainen tapaus on tuollainen jossa maajussi vie valtrallaan rahtarin hommat ja että saa muka vielä MAATALOUSTUKEA tuohon päälle?

Ja ainakin täälläpäin, mitä noita muutama traktori ajaa tienpäällä rahtia, on ihan tasan liikenneluvallisia kuljetuksia verollisilla polttoaineilla, eikä liity maatalouteen, eikä tukiaisiin mitenkään...eikä muuten omista maatakaan kumpikaan jotka yhtäkkiä tuli mieleen. Sitten on ne jotka ajavat omaa tavaraa....jota voi ajaa ihan sillä scaniallakin, mutta järkevämpää ajaa olemassa olevalla traktorilla, kuin ostaa lisää murheita pihaan seisomaan suurimmaksi osaksi vuotta....se käyttöaste nääs! ;-)

sitähän ne kuulin radiossa hehkuttavan taxaritkin, että loistavaa kun taxilla voi nyt jatkossa ajaa muutakin, kuin sitä mummoa apteekkiin ja sitten pirssi seisoo 18h pihassa odottamassa sitä seuraavaa kuskattavaksi....täällä maalla siis, jossa sitä kuskattavaa ei ole muuten kuin viikonloppuisin (kaikki ei asu onneksi ruuhkasuomessa )

Viimeksi muokannut piippu : 23.09.2016 20:20
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2016, 20:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Paas ny oikein joku esimerkkitapaus näytille, että minkälainen tapaus on tuollainen jossa maajussi vie valtrallaan rahtarin hommat ja että saa muka vielä MAATALOUSTUKEA tuohon päälle?

Ja ainakin täälläpäin, mitä noita muutama traktori ajaa tienpäällä rahtia, on ihan tasan liikenneluvallisia kuljetuksia verollisilla polttoaineilla, eikä liity maatalouteen, eikä tukiaisiin mitenkään...eikä muuten omista maatakaan kumpikaan jotka yhtäkkiä tuli mieleen. Sitten on ne jotka ajavat omaa tavaraa....jota voi ajaa ihan sillä scaniallakin, mutta järkevämpää ajaa olemassa olevalla traktorilla, kuin ostaa lisää murheita pihaan seisomaan suurimmaksi osaksi vuotta....se käyttöaste nääs! ;-)

sitähän ne kuulin radiossa hehkuttavan taxaritkin, että loistavaa kun taxilla voi nyt jatkossa ajaa muutakin, kuin sitä mummoa apteekkiin ja sitten pirssi seisoo 18h pihassa odottamassa sitä seuraavaa kuskattavaksi....täällä maalla siis, jossa sitä kuskattavaa ei ole muuten kuin viikonloppuisin (kaikki ei asu onneksi ruuhkasuomessa )
No maansiirtohommat ny ensimmäisenä tulee mieleen. Ja jos ny sattuu olemaan tila ja vaikka se 100 hehtaaria tukikelpoista eikä juuri eläimiä niin miksi ei hakisi pientä lisätienestiä kun kerran kalusto on valmiina. Eikä siinä mitään väärää ole. Säännöt ei vaan ole samat kuin sillä Scania Sepellä jonka koko tulovirta tulee siitä rahtihommasta. Esim.Kaupunki työmaat missä ajomatka on lyhyt eikä koko työmaa ole suljettu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.09.2016, 22:27
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No maansiirtohommat ny ensimmäisenä tulee mieleen. Ja jos ny sattuu olemaan tila ja vaikka se 100 hehtaaria tukikelpoista eikä juuri eläimiä niin miksi ei hakisi pientä lisätienestiä kun kerran kalusto on valmiina. Eikä siinä mitään väärää ole. Säännöt ei vaan ole samat kuin sillä Scania Sepellä jonka koko tulovirta tulee siitä rahtihommasta. Esim.Kaupunki työmaat missä ajomatka on lyhyt eikä koko työmaa ole suljettu.
No aika harrastelua on, jos traktorilla tehdään maansiirtohommia. Kai se yleisestikin huomattu, paitsi Pohjanmaalla, missä omien puheidensa mukaan kaikki on niin suurta, mutta se ainoa kolkka maassa, missä joutuu tuollaisten kuormien perässä jonottamaan. Muualla tajuttu, että on maansiirtoautojakin olemassa. Joten en tuosta niin kauhean huolissaan olisi...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.09.2016, 23:34
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

vmt ilmeisesti viettänyt rentouttavan kesäpäivän Härmässä? Jos meni arvaus nappiin, niin ihan on "talon" omia traktoreita, jotka ajoivat materiaa omasta montusta omaan raviradan pohjaan ja syy tälle toiminnalle oli se, että niin olemattoman siirtymän takia ei kannata ostaa erikseen kuorma-autoja, vaan valjastaa JCB:t ja Hollannit hommiin, joilla on sitten paaaaaljon enemmän muutakin tekemistä maanajon lisäksi ympäri vuoden, että ei seiso kalliit vehkeet puolta vuotta toimettomana Mutta näin pohojalaasena en käsitä tuota yleistämistä, että täällä kukaan aidosti rossaisi itseään isommaksi kuin mitä on….vastuu on 100% kuuntelijassa ja jos ei tajua täkäläästä tyyliä sanua asiat niinkun ne on, niin soon oma häpiä.

Sanoisin näin maailman matkaajana, että enempi etelästä löytyy niitä jotka suu vaahdossa paasaa ihmisten keskellä omaa mahtavuuttaan ja aikaansaannoksiaan, ja hetken kuunnellessa huomaa, että eihän se perhana tiedä oikeasti mistään mitään….puhuu vain kuultuja juttuja ominaan, asiavirheineen



Ja tuohon bj andyn sinänsä hyvään vastaukseen…. eihän niillä viljelytuilla ole mitään tekemistä maansiirron kanssa, koska tuollainen toiminta on maatalouden sivuelinkeinoa ja siten täysin erillään viljelytoiminnasta…ikäänkuin kaksi eri firmaa saman katon alla. Se on sitten eri asia, jos tuollaisella toiminnalla pystyy sortaa sitä scania sepeä tällaisena direktiivi-kortti-lupa helvetti aikana, jossa jokaiselle askeleellekkin pitää olla eri kortti ja eikös se silloin ole katse suunnattava työn tilaajan suuntaan, että miten se ajattaa sellaisella jolla ei ole asiat kunnossa, eikä karehtia sitä isäntää joka koittaa keksiä kalustolle muutakin käyttöä, kuin muutama kk vuodessa pellolla ympyää pyörien…tai sitten sillä isännällä oli kuin olikin asiat kunnossa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2016, 23:56
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
vmt ilmeisesti viettänyt rentouttavan kesäpäivän Härmässä? Jos meni arvaus nappiin, niin ihan on "talon" omia traktoreita, jotka ajoivat materiaa omasta montusta omaan raviradan pohjaan ja syy tälle toiminnalle oli se, että niin olemattoman siirtymän takia ei kannata ostaa erikseen kuorma-autoja, vaan valjastaa JCB:t ja Hollannit hommiin, joilla on sitten paaaaaljon enemmän muutakin tekemistä maanajon lisäksi ympäri vuoden, että ei seiso kalliit vehkeet puolta vuotta toimettomana Mutta näin pohojalaasena en käsitä tuota yleistämistä, että täällä kukaan aidosti rossaisi itseään isommaksi kuin mitä on….vastuu on 100% kuuntelijassa ja jos ei tajua täkäläästä tyyliä sanua asiat niinkun ne on, niin soon oma häpiä.
Just siellä suunnalla tapahtui. Eikä ne turhaan täysperäsäiliöautollekaan tietä antaneet, niin voit arvata jonojen pituuden... Eikä muuten ollut olematon siirtymä eikä varmasti ainakaan samalla palstalla monttu ja kuormien kohde.

Savolaisistahan se sanotaan, että vastuu kuulijalla, mutta ei mulla semmoista kokemusta kyllä niinkään. Muualla ikinä tähän ikään ainakaan kuullut tuollaista kehuskelua, kun tuolla Pohjanmaalla, vaikka ympäri Suomea aika paljon kulkenut, mutta ne näytöt jäänyt siellä lännessä aika pieneksi...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.09.2016, 02:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
No aika harrastelua on, jos traktorilla tehdään maansiirtohommia. Kai se yleisestikin huomattu, paitsi Pohjanmaalla, missä omien puheidensa mukaan kaikki on niin suurta, mutta se ainoa kolkka maassa, missä joutuu tuollaisten kuormien perässä jonottamaan. Muualla tajuttu, että on maansiirtoautojakin olemassa. Joten en tuosta niin kauhean huolissaan olisi...
Nii on sitä paljon muutakin hommaa kuin kasetilla montulta mursketta työmaalle.

Eikä tuossa muu närästä kuin tuo lupavaatimuksen puute ja löpöllä ajo. Tukihommista on turha puhua niin kauan kun niitä maksetaan muualla maailmassa. Verojen ym.velvoitteiden osuus on autohommassa siinämäärin merkittävä että päksteri saa ihan reilun kilpailuedun.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.09.2016, 07:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii on sitä paljon muutakin hommaa kuin kasetilla montulta mursketta työmaalle.

Eikä tuossa muu närästä kuin tuo lupavaatimuksen puute ja löpöllä ajo. Tukihommista on turha puhua niin kauan kun niitä maksetaan muualla maailmassa. Verojen ym.velvoitteiden osuus on autohommassa siinämäärin merkittävä että päksteri saa ihan reilun kilpailuedun.

Epäilisin ettei ne löpöllä aja ja jos huomaat jonkun ison valtran huitelevan sorakasetti perässä punaiset suodattimissa soita verottajalle

Kyllä ne tarkistaa onko se pari euroa siltä päivältä maksettu vai pykälät kohdillaan, et tupaöljyllä saat painaa tietä menemään



Niijja jos se valtralla soran ajaminen on niin kannattavaa, miksi ihmeessä kaupungeissa ja kunnissa pyörii kuorma-autoja eikä niitä valtroja?
Tai miksi tässäkin kylällä näkee uusia kuorma-autoja ktk;n ajossa eikä niitä massikoita?
Samalla tavalla siinä massikassa on ilmapenkki, kylmästöinti sun muut mukavuudet ja nopeuttakin melkeen mitä taajamassa saat ajella
Alusterän saa alle ja auran eteen
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:25 (GMT +2).