Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Niinhän se on muillakin aloilla. Asiakas voi jättää ottamatta kyydin ja mennä vaikka kilpailevan yrittäjän kyytiin jolla on parempi hinta/palvelu. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi ja useimmissa tapauksissa se toimii huomattavasti paremmin kuin valtion sääntely.
|
Niinhän se menee nyttenkin.. jos ei keula-auto miellytä niin menee seuraavaan, jos se pitää olla mersu niin menee mersulla... On noita nähty.
Siinä vain on se pikku juttu tässä uudessa tulevassa mallissa verrattuna nykyiseen että myös hinnat ovat yrittäjän itse päätettävissä.
Tällä hetkellä kaikki Suomen taksit ajavat samalla taksalla ja tämä käytäntö on voimassa koko maassa pl. ahvenanmaa. Taksan päättää ja vahvistaa Valtioneuvosto.
Tulevaisuudessa hinnat päättää yrittäjä.
Jos hinta ei miellytä niin elä käytä.. kävele tai hommaa itse halvempi... ja juuri tästä kaikki taksiyrittäjät ovat isoon ääneen varoittaneet mutta kun totuutta ei haluta uskoa.
Alalle tulee pahimmillaan selkeät 2:det markkinat, päivällä saat luotettavan taksin jossa käy korttikin ja saat kuitin, illalla/yöllä on mahdollisuus saada auto jossa käy vain käteinen ja et saa kuittia ja hinta on sitten jotain muuta kuin 9€ lähtömaksu + 1,57€/km. Tuntuisiko kivalle kun auto oven edessä ja kun istut autoon niin mittarissa on 50€ ja kilometri maksaa 5€ ja kun alat nillittämään ja vaadit poliisin paikalle niin poliisi tulee ja sanoo että maksa pois. Tukholman malli.. Mutta elä usko minua... mutta muista mistä olen varoittanut eläkä ole minulle vihainen jos olen valitettavasti oikeassa.
Näyttäkää minulle yksikään yrittäjä joka alkaa myymään omaa tuotetta,osaamistaan tai palveluitaan alle omakustanteen. Jos hinta ei kelpaa niin tuote myydään seuraavalle ja toinen jää nuolemaan näppejään... Ippekin tietää tämän, joskus näppejään nuolee yrittäjä, joskus asiakas...
Mutta minäpä menen taasen.... ois vähän homma...
t: taksiyrittäjä