Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2016, 17:20
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mites muut tietää onko kaikki toyotat bensaa myöten aina 24v vai onko olemassa 12v dieseliä afrikan vientiin?
Varaosafilmiltä?

Sekä HJ, ja HDJ:tä on saanut lämpimissä maissa 12v sähköillä dieselinä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.09.2016, 18:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Varaosafilmiltä?

Sekä HJ, ja HDJ:tä on saanut lämpimissä maissa 12v sähköillä dieselinä.

Eli suosiolla 12v järjestelmää kehiin ja helpottaahan se laturin vaihtoa, esim. uaz josta kone pettäny ei välttämättä laturi mahdottoman kallis ole, mutta onko mitään autoja K-A;t pois lukien, et ois 24v järjestelmällä?
Maasturit luonnollisesti, mutta niistähän ei ole kyse
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.09.2016, 18:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minä valitsisin toyotan, joko hdj/hzj-80 taikka bj/hj


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Varaosafilmiltä?

Sekä HJ, ja HDJ:tä on saanut lämpimissä maissa 12v sähköillä dieselinä.
Ja hdj-80 voi startin vaihtamalla muuttaa kokonaan 12 volttiseksi, vaatii vaan pikkasen sähkötöitä.

p.s startti ja laturi varaosiksi mukaan. Öljy- ja dsl- suodattimia pakattuna esim. ilmatiiviisiin muovipusseihin.

Ja tuo dieselin laatu/puhtaus on varmaan josain vaiheessa pikkasen kyseenalaista, ja mitä uudempaa tekniikkaa, sitä herkempää rikkoutumaan.
Yhteispainedieselit ei kestä juurikaan huonoa dieseliä, jakajapumpullinen kestää paremmin, ja rivipumppu kestää jo melkein mitä vaan, ainakin em. verrattuihin.

Ja jos vähänkään epäilyttää tuo lika, niin tankkaa auto aina tratin kautta, siis tratissa hieno verkkosiivilä, siis huomaa heti, jos meinaa tulla sattumia seassa

Ja tuo auton ostaminen: kannattaa auto ostaa niin hyvissä ajoin, että perusteellisen huollon jälkeen kerkiää ajamaan esim. 5-10tkm aikana viat näkyville, ja sitten vielä uusi täydellinen öljyhuolto, lähtee peristä/laatikoista ja moottorista enimmät paskat pois: Pikeytymät tms. lähtee varmasti liikenteeseen, kun painaa + 60 c aavikkoa 40 km/h lämmöt tapissa muutaman tunnin... (siis öljynsuodatin tukkeentuu helposti, kannattaa varata pari ylimääräistä, että ei kone hajoa paskan ohittaessa öljynsuodattimen.)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.09.2016, 19:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vannoutuneena Jeep- miehenä lähtisin Afrikkaan 100% ehdottomasti Toyotalla, mieluiten riittävän vanhalla (80-90- luvun huitteen) diesel- Land Cruiserilla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2016, 23:38
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Haaveita pitää olla, mutta järki päässä jos noille suunnille lähtee, mitä on suunnitelmissa. Aikataulut ja budjetti ei pidä kuitenkaan.

Auton osalta:
-Ensin miettisin, että mikä on budjetti autolle.
-Sitten miettisin mikä on budjetti mukaan otettaville varaosille.
-Sitten miettisin mikä on budjetti matkan aikana tapahtuville väistämättömille auton remonttikustannuksille.
-Sitten miettisin, että onko omat askarteru-paskartelutaidot mitä luokkaa.
-Sitten kysyisin, että lähteekö mekaanikko mukaan, vai onko apuna vain rakenteluvaiheessa.


Ja vastaus ois joku vanha simppeli Tojota joka tapauksessa
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2016, 09:05
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 727
Perusasetus

Hei. Mietihän tuo aikataulu vielä uudelleen. 2 kk ja 30000km tarkoittaa 500km päivässä. 50km/h keskinopeus vaatii jo kohtuullisen soratien. Eli keskinopeus ei tule olemaan kovin suuri. Luulempa että 300km keskimäärin päivälle voi olla realistisempi. Toki joissakin maissa pystyy ajamaan sen 1000km päivässä, mutta ei kaikissa. Ja ei kuskikaan loputtomia jaksa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2016, 09:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vaik mie oon kanssa 100% jeep miehiä ni hiluxilla lähtisin matkaan, joku ennen 2011 valmistettu, ihan vaan siitä syystä et afrikassa on _joka kylässä_ joku toyota "merkkihuolto". tänä vuonna tuareg rallyssä lipposen huollossa poikien töitä häiriten ja sähläten panin merkille, että niitä varaosaputkia ko merkkiin löytyy oikeesti pitkin eurooppaa ja pohjois-afrikassakin ainakin marokossa ihan helevetisti. sit se, et äijät on ajanu tosi kovaa (voittoja) useita vuosia tuollasella 2007 mallisella 3l d4d hilulla kertoo sen et se kyl varmasti kestää vakiona järkevästi ajettuna tollasen matkan heittokeikkana ja vaikka se maantiellä jeeppiin verrattuna on ihan paska ajaa, niin ei se huonoin vaihtoehto ole moottoritielläkään jos sen melun vaan kestää toisekseen tosiaan, siinon lava, lavakatteen kanssa voi vaik nukkua siel lavalla ja kabiiniin sopii henkkoht kamikset ja nuo ei ihan järjettömiä kuluta kuitenkaan, siis vakiona. sit hiluxiin saa pirusti jousta ja iskaria, jos haluaa parantaa ennestään jo ns työkäyttöön toimivaa alustaa + siihen löytyy suomesta aivan saatanasti tietotaitoo, mitkä sen akilleen kantapäät on, et mitä tarttee vahvistaa tahi muuttaa.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.09.2016, 10:45
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Punisheri sitä jo avasikin, mikä mulla unohtu kirjoittaa

Eli lukee noi tuareg reissujen päiväkirjat ja niiden autojen rakentelu topikit, niin selviää mitä käy ja pitää tehdä korjaamon kulkiessa matkassa

Ja sit ennen kuin etelään suuntaa ehdottomasti itään pari kertaa safarille


Jos naapurissa auto leviää suunnittelun/valmistuksen vuoksi, sieltä tulee vielä narun päässä pois ja reissulaisilla on sen verran hitsausvehkeitä matkassa, että autoa saa niputettua taipaleellakin


Niijja kannattaa opetella hitsaamaan parilla auton akulla sellaista saumaa, että ne pysyy yhdessä


Ja sit asuu viikon siinä autossa jossain luvallisessa soramontussa ja istuu autossa putkeen sen suunnitellun 500km siirtymän

Kuulostaa tyhmältä, mutta 30x suomi edestakaisin ja jos perse puutuu jo ensimmäisessä 2 tunnissa seuraavana päivänä tietää et jakkaran vaihto.
Tai jos pää meinaa hajota kolmantena yönä siellä soramontussa voi koko reissun unohtaa



Edit: Se unohtu vielä, et kannattaa ottaa selville viisumi asiat, joissain paikoissa saattaa olla sellaista viisumia, että saa ajaa määrättyä reittiä ja pysähtyä ei saa
Ainakin pakistan on moisia maita joihin ei saa mennä ilman viranomaista ja sitkään ei saanut liikkua moottoripyörällä


Sit kanssa pitää olla selvillä mitä minnekkin saa viedä ja mitä ei saa viedä
Sit vituttaa jossain rajalla kun vaatteet pitää jättää edelliseen maahan tai postittaa sinne maan toiselle puolelle jonkun niissä käytetyn väriaineen vuoksi

Ja kongossa on kait sisällissota menossa koko ajan, kuten turkissa
Siitä ei vaan uutisoida, kunnei ketään kiinnosta koska ei niistä maista ole pakolaisia tulossa

Nyt ei enää varmaan ebola vai mikä se oli, siitä tartte huolia kunhan tekee kuten tuttu musta mies. Kotimaassaan käyttää kahta kortsua ja jättää naimatta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.

Viimeksi muokannut Nikuzai : 04.09.2016 11:03
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.09.2016, 21:36
jan tammi jan tammi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.02.09
Sijainti: keskipohjanmaa
Viestit: 20
Perusasetus

Aika isoa palaa oot nielaisemassa ,lycka till...
Suosittelisin kuitenkin ?miettimään lentoa edestakaisin Eteläafrikkaan ja tutustumaan sikäläiseen 4x4 safari&tours kulttuuriin
Eteläafrikkassa on ehkä mmailman suurinta overland touhut ,ja erilaista kalustoa tarjolla safareille eri muodoissa,
Paikalliset organisaatiot järjestävät matkoja kohteisiin eripuolella maata, sekä exoottisiin naapurimaihin.
Namibia on ainut Eteläafrikan lisäksi missä voit huolettomasti ajella yksinään, ruokailla missä vaan ,polttoaineverkosto on kunnossa, yöpyä b&b tai guest houseissa, ja leirintäalueita on paljon eri muodoissa ,ja eglanti ja afrikaansi(hollanti-flaami)on pääkieli, joten tuut myös ymmärretyksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.09.2016, 08:20
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Carnage


moi!

Autoa valitessa voi hyvä olla mielessä että tietyt maat vaativat Canet de passage

https://www.autoliitto.fi/matkailu/m...ages-en-douane

maksut ovat tuhansia jopa kymmeniä tuhansia €uroja, riippuen auton arvosta!

edit: kannattaa lukea https://www.amazon.co.uk/Africa-Over.../dp/1841622834

ja paljon ajankohtaista asiaa...polttoaineista, poliittisesta tilanteesta ja muutenkin hyviä vinkkejä http://www.horizonsunlimited.com/hubb/

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.09.2016 08:24
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2016, 06:25
JuKu:n Avatar
JuKu JuKu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 366
Perusasetus

Aikataulua mäkin kummastelin. Tuollapäin kun joskus rajaylitykset yms voi vähän ottaa aikaa.
Mutta hieno reissu suunnitteilla. Toivottavasti toteutuu. Kannattaa myös valmistaua myös henkisellä puollella. Aikalailla eri mailma mihin me ollaan totuttu.
Autona ottaisin vanhemman Diesel kulkineen jossa riittävön yksikertainen tekniikka. Neliveto plussaa mutta ei mitään korotuksia yms. Jousitus ja iskunvaimennus kuntoon että kantaa tarvittavan kuorman. Jäähdykseen kannattaa panostaa. Lisäflekti asennukseen.
__________________
JuKu

Land Rover 110 Special Vehicles
RangeRover -72
Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2016, 23:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Hei. Mietihän tuo aikataulu vielä uudelleen. 2 kk ja 30000km tarkoittaa 500km päivässä. 50km/h keskinopeus vaatii jo kohtuullisen soratien. Eli keskinopeus ei tule olemaan kovin suuri. Luulempa että 300km keskimäärin päivälle voi olla realistisempi. Toki joissakin maissa pystyy ajamaan sen 1000km päivässä, mutta ei kaikissa. Ja ei kuskikaan loputtomia jaksa.
Enpä huomannukkaan tätä, 30tkm? 2 kk ei riitä vaikka ajelisit Euroopassa asfalttiteitä ympäri, tai sitten et kyllä saa muuta tehdä kuin pelkästään ajaa kaiket päivät. Ja se ei todellakaan onnistu enää Euroopan ulkopuolella.

Penttisen Samihan se ajeli muutama vuosi sitten Afrikan läpi, tosin länsirannikkoa alkuun alas. Missä lie juttu, oli täälläkin joskus...

Monesti huomannu että nämä maailmanmatkaajat on enemmän taiteilijasieluja (pl. ylläoleva) kuin insinöörejä, ei ymmärretä autoista juuri mitään eikä näin ollen osata tehdäkkään niille mitään. Hyvä olis treenata muutamat perusremontit jo kotona, ja herkistellä muutenkin autosta paikkoja, esim. jousen riipukkeen pultit jne.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.09.2016, 01:52
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

http://bestcaravan.fi/hyviajuttuja/autoillen-afrikkaan/

Enpä enää löytänyt poikien reissusta alkuperäistä nettisivua..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hiace afrikkaan BATMAN O/M/V Ajoneuvot 3 27.11.2015 12:33
Autolla anopin metsään - mutta millä autolla? jkoppi Tekniikka & Jutustelu 17 22.06.2011 15:19
Millä autolla vetää 2500kg Ticru Tekniikka & Jutustelu 31 29.12.2009 23:50
Millä autolla offailet Chit-Chat 53 29.12.2005 22:44
Millä autolla sinä ajat? bono Jokes 0 04.10.2002 16:04


Sivu luotu: 10:28 (GMT +2).