![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla on Bannerin starttiboosteri ja kyllä sillä matkailuauton 2.8 dieseli lähti ihan hienosti käyntiin. On kyllä kätevä peli käynnistellä romuja tontilla ja reissussa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kait teoriassa jonkun lämpimässä olleen auton moottorin voisi jopa saada käyntiin tollaisella "power pack" akulla kunhan siinä on riittävän suuri kapasiteetti. Litium-ioniakuissa on kuitenkin melkoisen hyvä virranantokyky.
Eli jos vain kapasiteetti riittää niin saattaisi sillä lämpimässä saada auton kerran käyntiin. En tosin silti ostaisi TV- shopin (tai eBayn) made in china- powerpackiä apuvirran lähteeksi talvikäynnistystä varten ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on boosteerina 70 neliön käynnistyskaapelit...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin.
Mulla on Jeepissä 70Ah käynnistysakku, eikä se imeydy kertastartista läheskään tyhjäksi. Kesäkelillä kylmän koneen käynnistäminen tarvinnee varmaan vajaa puolet siitä virrasta mitä talvella kylmä kone. Jos nyt ajatellaan vaikka jotain 20Ah - mikä ei ole ihan tavattoman iso powerpack kun tableteissa alkaa jo olla 10Ah akkuja vakiona - powerpackiä, niin miksipä sillä ei teoriassa starttaisi autoa yhden kerran. Järjettömän pienihän sellainen olisi pidempiaikaista käyttöä varten, eikä sillä talvella välttämättä isompaa konetta käynnistäisi. Mutta ihan turha siitä marmattaa etteikö sellaisella voisi autoa saada startatuksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
..mutta tosiaan tuollaiseen TV-shop/ eBay- kiinanihmeisiin en ihan kauheasti luottaisi. Ja tuskin ainakaan käynnistää seitsämää moottoria peräkkäin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Doca merkkinen pieni apuvirtapankki, jota paikallinen koneliike myy. Ei jaksanu pyörittää 3 litrasta dieselkonetta käyntiin ilman akkua.
Töissä taas on wurthin salkkukokoinen boosteri. Talvella pyöritettiin bobcatin konetta varmaan 15 min sillä. Ei se silti käyntiin lähteny, mutta boosteri on kyllä hyvä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eli voisi kuvitella että pikku autot jossa akku sen verran tyhjä että tarvitsee pientä lisä puhtia käynnistyis näillä pikku apureilla.
Pienen kokonsa puolesta ois käteviä kuskailla mukana. Sais virtaa muihinkin pieniin sähkölaitteisiin. Taidan pistää hankintaan. |