![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jotain tommosta kaupitellaan TV-shopissa ja vaikka ensin epäilin rajusti noin pienen akun kapaasiteettia, niin kovin yllätti mainos kun vetivät videolla peräkkäin olikohan nyt seitsemän AKUTONTA autoa yhdellä miniakulla käyntiin! ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Teen minäkin vaikka taikatempun ja käynnistän akuttoman auton Tosin sinne auton taakse tai alle ei saa kattoa, pitää katella vaan sitä konehuonetta ja startittomalta puolelta ![]() Katsurilla oli kuulemma ollu ilme näkemisen arvoinen kun kaapelit oli roikkunu konehuoneessa ja akkua ei ollu ollenkaan ![]() Pakun akku hutlarissa josta oli otettu vahvarille virrat, oma akkunsa sit kiireessä oli unohtunu tallille ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Bannerin starttiboosteri ja kyllä sillä matkailuauton 2.8 dieseli lähti ihan hienosti käyntiin. On kyllä kätevä peli käynnistellä romuja tontilla ja reissussa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kait teoriassa jonkun lämpimässä olleen auton moottorin voisi jopa saada käyntiin tollaisella "power pack" akulla kunhan siinä on riittävän suuri kapasiteetti. Litium-ioniakuissa on kuitenkin melkoisen hyvä virranantokyky.
Eli jos vain kapasiteetti riittää niin saattaisi sillä lämpimässä saada auton kerran käyntiin. En tosin silti ostaisi TV- shopin (tai eBayn) made in china- powerpackiä apuvirran lähteeksi talvikäynnistystä varten ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on boosteerina 70 neliön käynnistyskaapelit...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin.
Mulla on Jeepissä 70Ah käynnistysakku, eikä se imeydy kertastartista läheskään tyhjäksi. Kesäkelillä kylmän koneen käynnistäminen tarvinnee varmaan vajaa puolet siitä virrasta mitä talvella kylmä kone. Jos nyt ajatellaan vaikka jotain 20Ah - mikä ei ole ihan tavattoman iso powerpack kun tableteissa alkaa jo olla 10Ah akkuja vakiona - powerpackiä, niin miksipä sillä ei teoriassa starttaisi autoa yhden kerran. Järjettömän pienihän sellainen olisi pidempiaikaista käyttöä varten, eikä sillä talvella välttämättä isompaa konetta käynnistäisi. Mutta ihan turha siitä marmattaa etteikö sellaisella voisi autoa saada startatuksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
..mutta tosiaan tuollaiseen TV-shop/ eBay- kiinanihmeisiin en ihan kauheasti luottaisi. Ja tuskin ainakaan käynnistää seitsämää moottoria peräkkäin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |