Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2016, 22:13
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
30 akulta sulakkeella plussa.
87 valolle johot.
85 ja 86 on releen kela. toiseen maa ja toiseen virta. jos relettä ohjataan pitkien maadotuksella niin toiseen kelaan akulta plussa. voi haarottaa vaikka 30liittimestä.
Tuollainen kytkentä ei toimi kaikissa autoissa. Muistaakseni vanhassa hiacessa oli siten, että lyhyet päällä molemmissa pitkien navoissa oli +12. Kun laittoi pitkät päälle, niin se pitkien napa johon normaaliautoissa(=Mersu) tulee +12, maadottui. Sitten kun valot sammutti kokonaan, niin kaikki navat maadottui, eli lisävalot syttyi. Eli oli pakko vetää molemmat releen kelan johdot valoille. Siitä on jokunen vuosi kun niitä kytkin, joten voin muistaa jotain väärinkin, mutta se oli ainoa kytkentä millä sai valot toimimaan. Ja sitä muuten mietittiin silloin pitkään.

Tuossa Peen linkkaamassa ketjussa on käyty läpi suunnilleen kaikki mahdolliset viat kytkennöissä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2016, 22:38
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

aijjaa ompa hullut keksinnöt

joku on koittanu pyörää keksiä uudestaan eikä onnistunu
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2016, 07:20
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tuollainen kytkentä ei toimi kaikissa autoissa. Muistaakseni vanhassa hiacessa oli siten, että lyhyet päällä molemmissa pitkien navoissa oli +12. Kun laittoi pitkät päälle, niin se pitkien napa johon normaaliautoissa(=Mersu) tulee +12, maadottui. Sitten kun valot sammutti kokonaan, niin kaikki navat maadottui, eli lisävalot syttyi. Eli oli pakko vetää molemmat releen kelan johdot valoille. Siitä on jokunen vuosi kun niitä kytkin, joten voin muistaa jotain väärinkin, mutta se oli ainoa kytkentä millä sai valot toimimaan. Ja sitä muuten mietittiin silloin pitkään.

Tuossa Peen linkkaamassa ketjussa on käyty läpi suunnilleen kaikki mahdolliset viat kytkennöissä.


No ny selvisi miksi mulla oli hiacessa otettu lisäpitkien heräte mittarin takaa merkkivalosta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2016, 11:09
onniorava onniorava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.16
Sijainti: Lammi
Viestit: 59
Perusasetus

Kattelin tossa auton oman polttimon kantoja alkeellisella valokynämittarilla. Valot kytkettynä päälle yhteiseen maahan tulee aina virta ja viikseä napsutellen pitkien ja lyhyiden navat vaihtaa pirrankulkua päikseen. Onko tässä siis kuitenkin "normaalit" valot maaohjattujen sijasta? Laitoin auton pitkän kannalta johdon releen kantaan 86 ja nyt toimii lisäpitkät lähivaloilla ja ne sammuu ku napsauttaa pitkät päälle. Koitin laittaa 86 johdon lyhyiden plussaan ja yritän edelleen, on vähän tiukempi kolo tunkea johtoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2016, 11:31
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ota ne molemmat releen herätejohdot sieltä lampun kannalta niin toimii heti kerralla oikein.

H4 kannasta laitimmaiset pystyssä olevat navat on pitkillä valoilla käytössä, eli niistä vedät releelle herätejohdot.

Viimeksi muokannut Mika_T : 27.08.2016 11:34
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2016, 11:32
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
Kattelin tossa auton oman polttimon kantoja alkeellisella valokynämittarilla. Valot kytkettynä päälle yhteiseen maahan tulee aina virta ja viikseä napsutellen pitkien ja lyhyiden navat vaihtaa pirrankulkua päikseen. Onko tässä siis kuitenkin "normaalit" valot maaohjattujen sijasta? Laitoin auton pitkän kannalta johdon releen kantaan 86 ja nyt toimii lisäpitkät lähivaloilla ja ne sammuu ku napsauttaa pitkät päälle. Koitin laittaa 86 johdon lyhyiden plussaan ja yritän edelleen, on vähän tiukempi kolo tunkea johtoa.
ite oon laittanu näin
30 akulta
86 heräte(auton omista pitkistä)
87 lisävaloille
85 maihin

toimii toyotassakin, ainakin mulla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2016, 11:40
onniorava onniorava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.16
Sijainti: Lammi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 60lantikka Näytä viesti
ite oon laittanu näin
30 akulta
86 heräte(auton omista pitkistä)
87 lisävaloille
85 maihin

toimii toyotassakin, ainakin mulla
eli lyönkö vaan 85 runkoon? Voiko seurata ikävyyksiä? Nimim. Poltin kerran mönkkärin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.08.2016, 12:05
onniorava onniorava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.16
Sijainti: Lammi
Viestit: 59
Perusasetus

No nyt se toimii!!!!!!!
Kiitos Herralle ja kiitos teille!!!

akulta sulakkeen kautta 30
auton valojen maajohto-->85
87-->valoille
86 kytkimen kautta maadoitus runkoon.

mutta tarkoittaako releen maadoitus sitä että ei olekaan japsien perinteiset maaohjatut tuikut tässä? Vai onko niitäkin yhtä monta erilaista viritelmää kuin on tehtaalla asentajia?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.08.2016, 13:06
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
No nyt se toimii!!!!!!!
Kiitos Herralle ja kiitos teille!!!

akulta sulakkeen kautta 30
auton valojen maajohto-->85
87-->valoille
86 kytkimen kautta maadoitus runkoon.

mutta tarkoittaako releen maadoitus sitä että ei olekaan japsien perinteiset maaohjatut tuikut tässä? Vai onko niitäkin yhtä monta erilaista viritelmää kuin on tehtaalla asentajia?
nyt sulla on joku vinosti jos releen kela vetää kahella maalla tarttee se jännitteenki jostai eli 85 ja 86 tarttee - ja + että voi toimii
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.08.2016, 14:04
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
No nyt se toimii!!!!!!!
Kiitos Herralle ja kiitos teille!!!

akulta sulakkeen kautta 30
auton valojen maajohto-->85
87-->valoille
86 kytkimen kautta maadoitus runkoon.

mutta tarkoittaako releen maadoitus sitä että ei olekaan japsien perinteiset maaohjatut tuikut tässä? Vai onko niitäkin yhtä monta erilaista viritelmää kuin on tehtaalla asentajia?
Eijös tässä pitäs lisävalojen syttyä heti ku valot käännetään päälle? Jo releen maa kerta otettu auton valoista
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.08.2016, 12:28
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
eli lyönkö vaan 85 runkoon? Voiko seurata ikävyyksiä? Nimim. Poltin kerran mönkkärin
niin ainaki minä oon laittanu,eikä oo ikävyyksiä tullu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.08.2016, 18:31
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tuollainen kytkentä ei toimi kaikissa autoissa. Muistaakseni vanhassa hiacessa oli siten, että lyhyet päällä molemmissa pitkien navoissa oli +12. Kun laittoi pitkät päälle, niin se pitkien napa johon normaaliautoissa(=Mersu) tulee +12, maadottui. Sitten kun valot sammutti kokonaan, niin kaikki navat maadottui, eli lisävalot syttyi. Eli oli pakko vetää molemmat releen kelan johdot valoille. Siitä on jokunen vuosi kun niitä kytkin, joten voin muistaa jotain väärinkin, mutta se oli ainoa kytkentä millä sai valot toimimaan. Ja sitä muuten mietittiin silloin pitkään.

Tuossa Peen linkkaamassa ketjussa on käyty läpi suunnilleen kaikki mahdolliset viat kytkennöissä.
Mun pajerossa tuli kokeiltua kaikenmaailman vaihtoehtoja, mutta tota ei tajunnut kokeilla että vetää kelat valoille. Pitää testata josko se tuolla sitten onnistuis.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.08.2016, 18:32
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finnhopper Näytä viesti
Mun pajerossa tuli kokeiltua kaikenmaailman vaihtoehtoja, mutta tota ei tajunnut kokeilla että vetää kelat valoille. Pitää testata josko se tuolla sitten onnistuis.
Onnistuu.

Eikä tule mitään "haamutoimintoja"
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lisävalot, mitsubishi, valot


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty lisävalo bosch lisävalo vv87 O/M/V Muut 0 23.10.2015 19:33
Ostetaan Lisävalo/Lisävalot joa O/M/V Muut 3 07.07.2014 19:46
Ostettu lisävalo rauta smgt O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.02.2014 00:28
Lisävalo kysymys P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 76 17.12.2013 18:47
Offarin lisävalo HJ60 Chit-Chat 11 16.01.2006 21:58


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).