Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2016, 15:44
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Mutta ei voi yleistää, millä kilsoilla kytkin menee, sen käytöstähän se riippuu... Samalla kytkimellä pääsee kaupunkiajossa vähemmän kilometrejä, kuin jos ajais vain Helsinki - Oulu väliä, kytkin kuluu liikkeelle lähdössä, ei juurikaan ajaessa...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.09.2016, 07:28
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Kysellään täälläkin samaa kuin tuolla toisella jeep sivustolla, eli olen tällä viikolla menossa katsomaan 04 kj:ta 2,8crd dieselillä. Tämä olisi minulle ensimmäinen dieselauto(johtuu vittuutumisesta bensa wj:n ja yj jeeppien kulutukseen) joten minulle aivan täysin tuntematon ainakin tekniikan puolesta. Nyt siis tarvittaisiin vinkkejä tälläisen ostajalle, siellä toisella sivustolla joku kehotti tutkimaan automaatin toiminnan kylmänä kunnolla oliko tähän vinkkejä?. Onko tässäkin mallissa mahdollista olla vain liukkaalla alustalla sallittu neliveto? Kaikki muutkin ns "tyyppiviat" sekä ominaisuudet kiinnostaa, remontteja autoon oli tehty vajaan vuoden sisään nokkahihna kiristäjä vesipumppu joka kuulemma erittäin kallista teettää?. lisäksi etujarruja oli uusittu sekä joku takaperän lähellä oleva osa joka näistä hajoaa yleisesti?. Sitten vielä se että miten tuollanen kohtuullisen painava jeeppi liikkuu tällä kyseisellä tekniikalla ja automaatilla? ei varmaa voi eikä kannata verrata bensajeeppeihin mutta kun kokemuksia ei vielä muista jeepeistä ole.
ps. pari päivää tietoa hakenut netistä niin jos täällä jollain nyt sattuisi vaikka olemaan itsellään tämä laite.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2016, 12:47
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Korotin omaa autoa H&R:n jousilla 40mm, todellisuudessa nousenee enemmän. (Auto vielä pukeilla.)

Millaista rengastusta olette laittaneet? Nyt paikallaan 235/70/16" vakiot(?).

Ilmeisesti 245/70/16 menee heittämällä, mutta miten esim. 245/75/16 tai 265/70/16 ?
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2016, 10:33
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kumit KJ:hin.


Isommisaa renkaissa ensin rupeaa kääntäessä kumi ottamaan etupyöränaukon takana olevaan saumaan. Sen pois leipomalla ja 1,5" korotuksella sain omaan sopimaan 235/85-16 Insa Special Tracit. Tosin maastossa joustaessaan hankaili vieläkin hellästi pyörän kaariin.


Pohjaan joustaessa takana kanhaa hellästi vielä pyörän kaariin.


Nämä alla mainitut renkaat sopinee alkuperäisillä vanteilla sellaisenaan alla pyörimään.

Vannehaku antaa seuraavaa tietoa.

Jeep - Cherokee / Liberty (KJ) 2001-

Automallin hakuehdot:
Pulttijako:5x114.3,
ET:20-42,
Keskireikä:71,5,
Rengaskoot:
235/70R16 255/65R16
235/65R17
235/60R18 235/60R18 255/55R18 255/55R18
255/50R19 255/50R19 275/45R19
255/45R20 265/35R22
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2016, 12:26
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Kiitos näistä. Hyvännäköinen tuo sinun Jeeppi! Onko teipattu vai maalattu nuo mustaukset korissa?

Juttelin yhden KJ:n omistajan kanssa ja 2" korotuksella hänellä oli ollut alla 245/75/16" mutiaiset ja oli hyvin mahtuneet pyörimään.

Taidan mennä itse samaan rengaskokoon. Pitää sit modata lätyksi se yksi pyöräkotelin ulkonema jos tarvetta.
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2016, 12:52
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kaksiväri maalaus.


Tuossa mun KJ:ssä on katto, konepellistä osa, puskurit varapyöräteline ja ovien alaosat ruiskutettu Pumpper paint mustalla ja tarvis kohtapuolin vetää uudestaan kun on kaikennäköistä jälkeä sielä täällä. Vanteiden vihreän kumimaalin alla on korin värinen oranssi maali.

1,5" korotusta joka kulmassa ja alusta on täysin panssaroitu.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2016, 19:20
460Xj 460Xj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.08
Sijainti: South-eastern Finland
Viestit: 81
Perusasetus

Tervehdys kaakosta. Minulla on ollut kesäpyörinä nyt 245/70/16 vakiovanteilla. renkaina "paljon haukutut" BFG All Terrainit, mahtunut ihan vaivatta pyörimään, uusissahan on toista senttiä kulutuspintaa... Auto on 2006 CRD, 2,8 turbodiesel, automaattilootalla. Alusta on ihan vakiokunnossa. Koneessa on vääntöä mielestäni ihan kivasti, 400 Nm! On riittänyt hyvin eläkeläisen kyydittämiseen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.10.2016, 19:20
jurrimies jurrimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: sodankylä
Viestit: 70
Perusasetus

245/70/16 Insa turbot mahtuu hyvin pyörimään tuolla 40mm korotuksella. Pikkuisen piti muokata sisälokarin etupäätä ku meinasi vähän raapia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2016, 19:08
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jurrimies Näytä viesti
245/70/16 Insa turbot mahtuu hyvin pyörimään tuolla 40mm korotuksella. Pikkuisen piti muokata sisälokarin etupäätä ku meinasi vähän raapia.
Tänään meni alle uudet Goodyear Wrangler Duratrack 245/75R16.
Hämmästyksekseni mahtuu pyörimään ilman etusisälokarin muokkausta, ihan hiukan hipoo siihen sumuvalon luukun alle. 40mm korotus on ja vakiovanteet. Taitaa olla kamper/kaster kulmat just sopivat pyöräkoon kasvatukselle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2018, 14:18
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tuolla aiemmin tässä ketjussa oli tätä kytkinjuttua....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Mutta ei voi yleistää, millä kilsoilla kytkin menee, sen käytöstähän se riippuu... Samalla kytkimellä pääsee kaupunkiajossa vähemmän kilometrejä, kuin jos ajais vain Helsinki - Oulu väliä, kytkin kuluu liikkeelle lähdössä, ei juurikaan ajaessa...
Niin pari kysäriä KJ:stä.

Kun painaa kytkintä siinä tuntuu ikään kuin kaksi vaihetta, onko se normaalia vai onko jotain menossa?

Toinen kysäri kässäristä. Käsijarrukengät oli kuluneet ja ne vipukäikäleet ruostuneet toisiinsa kiinni. Irroteltu ja putsattu ja uudet kengät laitettu. Mutta vaijerissa ei ole säätöä . Kengät säädetty että just ottavat vähän levyjarrun rumpuun kiinni, mutta käsijarrukahva tulee hemmetin pitkälle ylös eikä jarru pidä. Ei viittis säätää kenkiä hankaamaan likkaa ja siinä kahvassa on joku ihme jousisysteemi, pystyykö sitä mitenkää kirraamaan?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2018, 14:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

No niin, kässärihomma on fixattu. Ihan DIY ratkaisu kun tossa on ihmeellinen kaksoisjousipakka tossa kahvassa ja ilmeisesti ne jouset väsyy ja vaikka rummuista säädät kengät niin kahva nousee todella ylös eikä jarru pidä. Ratkaisu oli hyllystä löytynyt sopivan pitkä ja jäykkä jousin ja pitkä pultti/mutteri.
Jousi ei pääse karkaamaan kun rummun "notch" on taivutettu päästä vähän ylöspäin ja jousen lenkkiä taivutettu niin, että ei pääse lipsahtamaan pois pultin
ympäriltä.

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 25.02.2018 14:51
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee KJ (Liberty) 2001 Eskimo O/M/V Ajoneuvot 3 08.07.2016 07:56
Myydään Jeep Cherokee KJ 2.8 diesel 7500€ JJH O/M/V Ajoneuvot 0 18.01.2016 11:19
Ostetaan Jeep Cherokee KJ (Liberty) Rutku O/M/V Ajoneuvot 1 07.08.2015 12:11
Myydään Osina Jeep KJ Cherokee 2.4 kozelmuz O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.09.2014 21:00
Myyty Jeep Cherokee KJ kattotelineet J0hannes O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.04.2013 13:24


Sivu luotu: 07:05 (GMT +2).