![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ^ Pikku korotus vois tehä terää. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla että tekis, mahtuu ne pyörii tolleenkin. Mutta tuuma tai kaks tekis ulkonäön puolesta ehkä vähän keveemmän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nämä ei tainu olla M+S merkityt?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
On niissä m+s merkintä ja lisäks se vuori/lumihiutale kuva, joka kuulemma nykyään vaaditaan. Näillä luistelu on siis ainakin luvallista!
![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
^ Tämän maan lainsäädäntö ei tunne/edellytä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli siis luistelu näillä on enemmän kuin luvallista, ehkä jopa suositeltavaa.
![]() Tänään tuli muutoskatsastettua tuo uusi rengaskoko jeeppiin, niin saa rauhassa sutkutella menemään. 265/70/17 ku vakio oli 245/65/17. Edelleen mä oon ihan onnessaan näistä. Katotaan sit tilannetta kun lumi tulee maahan, toivottavasti ei viel tän kesäloman aikana!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin, se kaava
Tilleyn linkistä löytää kätevästi valmiin kaavan pysähtymismatkalle: https://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance d= v^2 / (2 * kitkakerroin * g) Kitkakertoimen kaava tuolta Hegulin antamasta linkistä: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kitka Kitkakerroin = F/N jossa F on mitattava! Liukumaan lähtöä vastustava (lepokitka) tai liukumisen (liikekitka) vaatima voima Ja jossa N on pintaa kohtisuorassa olevat voimat, ajoneuvon paino (m*g), + ilmavirran voima kovemmassa nopeudessa + ym. kun yhdistetään saadaan d = v^2 / (2 * (F/N) * g) pysähtymismatka = v^2 / (2 * (F/m*g) * g) Antoisia puntarointihetkiä ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pari tuumaa teki terää:
Rupee jeeppi tuntuu jeepiltä! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]()
👍 No nyt on balanssissa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Hemi Jeep!
Aka siisti tuli. Tollahan jo hurauttaa Kulman takamaastoon helppoa reittä pitkin tosta vaan.
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun on vuosikin vaihtunut ja talvi tullu etelään jo kaks kertaa, niin uskaltanee kommentoida renkaiden talviominaisuuksia. Helvetin hyvin on toiminut lumella, nyt viikonloppuna tuli lunta reippaasti lisää ja tuli ajeltua aika paljon ristiin rastiin muutama satanen, moottoritietä, kaupunkiajoa ja mettäautotietäkin. Loistavasti toimii, tyytyväinen pitää olla.
Silloin ensimmäisten lumien aikaan luistelin pari kertaa jarrutuksissa kun oli tie ihan kiillottuneessa jäässä. Semmosia pitää vähän kyttäillä ja ennakoida. Ja semmonen testi tuli tehtyä, että ajelin alkuun 2bar paineilla, rengas mukavamman pehmeä ja lipsu enemmän. Nostin paineet 3bar ja tuntuu pitävän paremmin. Ehkä vähän kovempi pintapaine saa renkaan puremaan paremmin, kun kosketuspintaa on nyt vähemmän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut omissa 285/75 R16 AT KO2:ssa Jeepin alla (~2250kg tankki täynnä ja kuski kyydissä) 2,6bar edessä ja takana. Vaikuttanut aika sopivalta silloin.
Pito on tosiaan ollut hyvä, ja esim. nyt viimeisimmän lumisateen jälkeen kun lainasin mutsin etuveto-Golffia (2015- malli, eli ei mikään ikäloppu) jossa on yhden talven ajetut käytännössä uudet talvikumit niin ei pito tuntunut vieläkään niissä olevan kovin paljon parempi vrt. all-terrainit. Kalliossa meinasi jäädä ajamatta Torkkelinmäelle, kun etuveto ei oikein tahtonut nousta mäkeä.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Niin huonoja talvirenkaita ei ainakaa oo vielä tullu vastaan kuin kuluneet vanhan mallin bf mutikat. Siinä oli pelko perseessä ku katsoiki autoon päin talvella.
![]() Monimutkaista vääntöä saatu aikaiseksi tässä ketjussa. ![]()
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Snorkkeli talvella | tsss1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.05.2011 22:08 |
Creepyt talvella ??? | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.12.2009 03:58 |
Insa Sahara talvella..? | Suitsa-Man | Tekniikka & Jutustelu | 67 | 10.01.2006 08:24 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
Tarkeneeko talvella? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2004 16:26 |