Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2016, 17:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

^ Pikku korotus vois tehä terää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2016, 18:08
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
^ Pikku korotus vois tehä terää.
Voi olla että tekis, mahtuu ne pyörii tolleenkin. Mutta tuuma tai kaks tekis ulkonäön puolesta ehkä vähän keveemmän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2016, 20:01
MURSKAAJA MURSKAAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: H:la
Viestit: 52
Perusasetus

Nämä ei tainu olla M+S merkityt?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2016, 20:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MURSKAAJA Näytä viesti
Nämä ei tainu olla M+S merkityt?
On niissä m+s merkintä ja lisäks se vuori/lumihiutale kuva, joka kuulemma nykyään vaaditaan. Näillä luistelu on siis ainakin luvallista!

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2016, 12:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

^ Tämän maan lainsäädäntö ei tunne/edellytä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2016, 13:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
^ Tämän maan lainsäädäntö ei tunne/edellytä.
Eli siis luistelu näillä on enemmän kuin luvallista, ehkä jopa suositeltavaa.

Tänään tuli muutoskatsastettua tuo uusi rengaskoko jeeppiin, niin saa rauhassa sutkutella menemään. 265/70/17 ku vakio oli 245/65/17. Edelleen mä oon ihan onnessaan näistä. Katotaan sit tilannetta kun lumi tulee maahan, toivottavasti ei viel tän kesäloman aikana!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2016, 20:59
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Niin, se kaava
Tilleyn linkistä löytää kätevästi valmiin kaavan pysähtymismatkalle:

https://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance

d= v^2 / (2 * kitkakerroin * g)
Kitkakertoimen kaava tuolta Hegulin antamasta linkistä:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kitka

Kitkakerroin = F/N
jossa F on mitattava! Liukumaan lähtöä vastustava (lepokitka) tai liukumisen (liikekitka) vaatima voima
Ja jossa N on pintaa kohtisuorassa olevat voimat, ajoneuvon paino (m*g), + ilmavirran voima kovemmassa nopeudessa + ym.

kun yhdistetään saadaan

d = v^2 / (2 * (F/N) * g)

pysähtymismatka = v^2 / (2 * (F/m*g) * g)

Antoisia puntarointihetkiä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2016, 19:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
^ Pikku korotus vois tehä terää.
Pari tuumaa teki terää:







Rupee jeeppi tuntuu jeepiltä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2016, 20:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Thumbs up

👍 No nyt on balanssissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.09.2016, 20:10
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Hemi Jeep!


Aka siisti tuli. Tollahan jo hurauttaa Kulman takamaastoon helppoa reittä pitkin tosta vaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.09.2016, 08:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Aka siisti tuli. Tollahan jo hurauttaa Kulman takamaastoon helppoa reittä pitkin tosta vaan.

t. Ismo Ämmä
Joo, täytyy ehdottomasti jättää kokeilematta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.01.2017, 20:51
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Nyt kun on vuosikin vaihtunut ja talvi tullu etelään jo kaks kertaa, niin uskaltanee kommentoida renkaiden talviominaisuuksia. Helvetin hyvin on toiminut lumella, nyt viikonloppuna tuli lunta reippaasti lisää ja tuli ajeltua aika paljon ristiin rastiin muutama satanen, moottoritietä, kaupunkiajoa ja mettäautotietäkin. Loistavasti toimii, tyytyväinen pitää olla.

Silloin ensimmäisten lumien aikaan luistelin pari kertaa jarrutuksissa kun oli tie ihan kiillottuneessa jäässä. Semmosia pitää vähän kyttäillä ja ennakoida.

Ja semmonen testi tuli tehtyä, että ajelin alkuun 2bar paineilla, rengas mukavamman pehmeä ja lipsu enemmän. Nostin paineet 3bar ja tuntuu pitävän paremmin. Ehkä vähän kovempi pintapaine saa renkaan puremaan paremmin, kun kosketuspintaa on nyt vähemmän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.01.2017, 12:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mulla on ollut omissa 285/75 R16 AT KO2:ssa Jeepin alla (~2250kg tankki täynnä ja kuski kyydissä) 2,6bar edessä ja takana. Vaikuttanut aika sopivalta silloin.

Pito on tosiaan ollut hyvä, ja esim. nyt viimeisimmän lumisateen jälkeen kun lainasin mutsin etuveto-Golffia (2015- malli, eli ei mikään ikäloppu) jossa on yhden talven ajetut käytännössä uudet talvikumit niin ei pito tuntunut vieläkään niissä olevan kovin paljon parempi vrt. all-terrainit. Kalliossa meinasi jäädä ajamatta Torkkelinmäelle, kun etuveto ei oikein tahtonut nousta mäkeä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.01.2017, 15:49
Jussi Heinonen Jussi Heinonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Salo
Viestit: 434
Perusasetus

Niin huonoja talvirenkaita ei ainakaa oo vielä tullu vastaan kuin kuluneet vanhan mallin bf mutikat. Siinä oli pelko perseessä ku katsoiki autoon päin talvella. Suzukissa oli hyvässä tikissä olleet Insa saharat ja ne toimi hyvin talvellaki ilman mitään yllätyksiä, ja suikkelissa oli sentää kemppilukko takana.
Monimutkaista vääntöä saatu aikaiseksi tässä ketjussa. Täysperäyhdistelmällä KÄYTÄNNÖSSÄ paino vaikuttaa siten että kuorma päällä on olevinaan helpompi lähteä liikkeelle ja vakaampaa menoa eli parempi pito. Mut jarrutusmatka o helvetisti pidempi kuin tyhjänä jos on oikeesti liukasta. Tulokseen saattaa vaikuttaa paljon se, että kun on paljon painoa nii ei sitä jarruukaa mielellää polkase kauheen kovin. Vaikea asia selittää mutta se yhdistelmä tuntuu aika radikaalisti erilaiselta kun huiskasee 40t jousille.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Snorkkeli talvella tsss1 Tekniikka & Jutustelu 7 23.05.2011 22:08
Creepyt talvella ??? Sten Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2009 03:58
Insa Sahara talvella..? Suitsa-Man Tekniikka & Jutustelu 67 10.01.2006 08:24
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
Tarkeneeko talvella? Tekniikka & Jutustelu 9 08.08.2004 16:26


Sivu luotu: 09:12 (GMT +2).