Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2016, 15:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Täytyy sanoa, että enää itse muista missä kohti ne tarkkaan ottaen on. Kaikista pisin konehan 4.0 on, ja esim. ZJ:ssä kuutoskoneen kiinnitykset on edempänä kuin V8:n.

Toisaalta jos tallissa on rälläkkä, hitsauskone ja ~6mm:n levyä, niin ei moottorikiinnikkeiden tekeminen loppupeleissä ole kovin iso homma

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2016, 16:12
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

IACin vaihdoin mutta siltipä se vaan lämpöisenä startatessa jää huutamaan 2000-3000 kierroksen välille. Jossain vaiheessa pudottaa kierrokset alas , joskus aiemmin joskus myöhemmin.
Mitähän sitten keksisi..
Renix 4.0 edelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2016, 17:03
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Täytyy sanoa, että enää itse muista missä kohti ne tarkkaan ottaen on. Kaikista pisin konehan 4.0 on, ja esim. ZJ:ssä kuutoskoneen kiinnitykset on edempänä kuin V8:n.

Toisaalta jos tallissa on rälläkkä, hitsauskone ja ~6mm:n levyä, niin ei moottorikiinnikkeiden tekeminen loppupeleissä ole kovin iso homma
Ei niin, tosin jos tuon erehtyy joskus muutoskatsastamaan niin jää yhdet laskelmat vähemmän esitettäväksi...

Ei vaan millään jaksaisi moneen suuntaan kantattuja käikeleitä suorasta levystä vääntämään kun samaa palikkaa saisi luultavasti purkuautoista pilkkahintaan. Ja kun kuitenkin joutuu Jeepin ja moottorin omien korvakkeiden väliin tekemään pahuuden välikappaleet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2016, 17:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Mitkä laskelmat? Eihän moottorikannakkeista mitään tarvitse esittää, tukivarsien kiinnikkeistä kyllä..

Moottorinkannakkeet muutenkin pultataan koriin, ja niihin pultataan vielä erikseen kumit (ainakin Jeepin tapauksessa). Mielestäni jos kuitenkin tarvitset vielä adapteripalikat, niin tee ihmeessä suoraan koriin ja moottoriin suoraan sopivat.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2016, 18:20
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2016, 20:08
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
Juurikin tästä syystä koitan löytää edes osan tehdastekoisina. Koriin kiinnittyvän kannakkeen ja koneen korvakkeessa sijaitsevan kumin väliin joudun tekemään adapterin, eli korvaan Jeepin "kumiosan" omavalmisteella joka kiinnittyy Toyotan moottorikumiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2016, 07:54
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Juurikin tästä syystä koitan löytää edes osan tehdastekoisina. Koriin kiinnittyvän kannakkeen ja koneen korvakkeessa sijaitsevan kumin väliin joudun tekemään adapterin, eli korvaan Jeepin "kumiosan" omavalmisteella joka kiinnittyy Toyotan moottorikumiin.
Mikä toyota moottori sinne konehuoneeseen on menossa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2016, 08:07
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mikä toyota moottori sinne konehuoneeseen on menossa?
Toyotan 2L, pitää matkan varrella ahtaa se. Luulisi olevan Renaultin 2.1TD:tä luotettavampi mylly.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2016, 19:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
Lainaus:
d) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä selvitys

Tämä on nyt taas vähän tulkintakysymys, mitä tarkoittaa "selvitys". Vähän sama kuin itse tehtyjen tukivarsien kiinnikkeiden osaltakin.
Esim. tehtaan alkuperäiset 2mm:n peltilipareet vs. saman mallin mukaan itse tehdyt 6mm:n levystä. Onko tämä riittävä selvitys, vai haluaako Trafi tosiaan niistä lujuuslaskelmat?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2016, 19:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tämä on nyt taas vähän tulkintakysymys, mitä tarkoittaa "selvitys". Vähän sama kuin itse tehtyjen tukivarsien kiinnikkeiden osaltakin.
Esim. tehtaan alkuperäiset 2mm:n peltilipareet vs. saman mallin mukaan itse tehdyt 6mm:n levystä. Onko tämä riittävä selvitys, vai haluaako Trafi tosiaan niistä lujuuslaskelmat?
Aina pitää pelätä pahinta, jos ei vaadita, ei se haittaa että ne on mukana tai käytetty orkkiskorvakkeita!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:17 (GMT +2).