Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2016, 14:20
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Njooh.. nehän on muutenkin pultattavat, vähän joka koneessa eri paikassa/ erikokoiset.
Sitä tässä juuri hainkin. Eli missä kohdassa ne on esim. kutoskoneen kanssa?

Alla kuva sijainnista Renaultin syöpäläisen tapauksessa. Klikkaamalla kuva näkyy kokonaisena.



Tuossahan jää etummaiset pultit vapaaksi. Eli koitan selvittää minkä koneen kanssa kannakkeet tulevat mahdollisimman eteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2016, 15:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Täytyy sanoa, että enää itse muista missä kohti ne tarkkaan ottaen on. Kaikista pisin konehan 4.0 on, ja esim. ZJ:ssä kuutoskoneen kiinnitykset on edempänä kuin V8:n.

Toisaalta jos tallissa on rälläkkä, hitsauskone ja ~6mm:n levyä, niin ei moottorikiinnikkeiden tekeminen loppupeleissä ole kovin iso homma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2016, 16:12
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

IACin vaihdoin mutta siltipä se vaan lämpöisenä startatessa jää huutamaan 2000-3000 kierroksen välille. Jossain vaiheessa pudottaa kierrokset alas , joskus aiemmin joskus myöhemmin.
Mitähän sitten keksisi..
Renix 4.0 edelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2016, 17:03
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Täytyy sanoa, että enää itse muista missä kohti ne tarkkaan ottaen on. Kaikista pisin konehan 4.0 on, ja esim. ZJ:ssä kuutoskoneen kiinnitykset on edempänä kuin V8:n.

Toisaalta jos tallissa on rälläkkä, hitsauskone ja ~6mm:n levyä, niin ei moottorikiinnikkeiden tekeminen loppupeleissä ole kovin iso homma
Ei niin, tosin jos tuon erehtyy joskus muutoskatsastamaan niin jää yhdet laskelmat vähemmän esitettäväksi...

Ei vaan millään jaksaisi moneen suuntaan kantattuja käikeleitä suorasta levystä vääntämään kun samaa palikkaa saisi luultavasti purkuautoista pilkkahintaan. Ja kun kuitenkin joutuu Jeepin ja moottorin omien korvakkeiden väliin tekemään pahuuden välikappaleet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2016, 17:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Mitkä laskelmat? Eihän moottorikannakkeista mitään tarvitse esittää, tukivarsien kiinnikkeistä kyllä..

Moottorinkannakkeet muutenkin pultataan koriin, ja niihin pultataan vielä erikseen kumit (ainakin Jeepin tapauksessa). Mielestäni jos kuitenkin tarvitset vielä adapteripalikat, niin tee ihmeessä suoraan koriin ja moottoriin suoraan sopivat.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2016, 18:20
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2016, 20:08
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
Juurikin tästä syystä koitan löytää edes osan tehdastekoisina. Koriin kiinnittyvän kannakkeen ja koneen korvakkeessa sijaitsevan kumin väliin joudun tekemään adapterin, eli korvaan Jeepin "kumiosan" omavalmisteella joka kiinnittyy Toyotan moottorikumiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2016, 07:54
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Juurikin tästä syystä koitan löytää edes osan tehdastekoisina. Koriin kiinnittyvän kannakkeen ja koneen korvakkeessa sijaitsevan kumin väliin joudun tekemään adapterin, eli korvaan Jeepin "kumiosan" omavalmisteella joka kiinnittyy Toyotan moottorikumiin.
Mikä toyota moottori sinne konehuoneeseen on menossa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2016, 19:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Korin puoleista tarvii nykyään olla lujuuslaskelmat, jos ei käytä tehtaan omia (eli jos on omavalmisteet)!!!
Lainaus:
d) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä selvitys

Tämä on nyt taas vähän tulkintakysymys, mitä tarkoittaa "selvitys". Vähän sama kuin itse tehtyjen tukivarsien kiinnikkeiden osaltakin.
Esim. tehtaan alkuperäiset 2mm:n peltilipareet vs. saman mallin mukaan itse tehdyt 6mm:n levystä. Onko tämä riittävä selvitys, vai haluaako Trafi tosiaan niistä lujuuslaskelmat?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2016, 19:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tämä on nyt taas vähän tulkintakysymys, mitä tarkoittaa "selvitys". Vähän sama kuin itse tehtyjen tukivarsien kiinnikkeiden osaltakin.
Esim. tehtaan alkuperäiset 2mm:n peltilipareet vs. saman mallin mukaan itse tehdyt 6mm:n levystä. Onko tämä riittävä selvitys, vai haluaako Trafi tosiaan niistä lujuuslaskelmat?
Aina pitää pelätä pahinta, jos ei vaadita, ei se haittaa että ne on mukana tai käytetty orkkiskorvakkeita!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2016, 20:00
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Sitä tässä juuri hainkin. Eli missä kohdassa ne on esim. kutoskoneen kanssa?

Alla kuva sijainnista Renaultin syöpäläisen tapauksessa. Klikkaamalla kuva näkyy kokonaisena.



Tuossahan jää etummaiset pultit vapaaksi. Eli koitan selvittää minkä koneen kanssa kannakkeet tulevat mahdollisimman eteen.
Ei mitään mittoja ole, mutta tuossa kuitenkin 4.0 koneen kannakkeen paikka, jos mitään apua.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.08.2016, 20:11
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Ei mitään mittoja ole, mutta tuossa kuitenkin 4.0 koneen kannakkeen paikka, jos mitään apua.
Pitäisi olla kuva yläpuolelta, joku josta selviää kannakkeen paikka esim. johonkin korin saumaan joka oletettavasti on kaikissa XJ:n malleissa samassa paikassa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.08.2016, 21:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Pitäisi olla kuva yläpuolelta, joku josta selviää kannakkeen paikka esim. johonkin korin saumaan joka oletettavasti on kaikissa XJ:n malleissa samassa paikassa.
Joutessani kävin kuvaamassa. Tuosta apua? Oikealta ei kuvaa saa yläpuolelta mitenkään, ainakaan minun autosta.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.08.2016, 22:03
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Joutessani kävin kuvaamassa. Tuosta apua? Oikealta ei kuvaa saa yläpuolelta mitenkään, ainakaan minun autosta.
Kyllä, kovasti on apua. Onko kutoskoneisessa korissakin kolme pulttia kannakkeita varten? Eli ovat nuo kuvassa näkyvät pulttien päät kannakkeiden pultit? Koitan hahmottaa mihin kohtaan koneen korvake tulee suhteessa pultteihin, josko saisin mitattua sopivatko vastaavat omaan projektiini.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.08.2016, 20:35
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.378
Talking

Mielikuvitus laukkaa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuli hölmö ajatus että jos tosta pakosarjasta sahais alhaalta tuon yhteen putkeen yhdisteen pois ja vetäis tuplaputket?
3ja3 omiin erillisiin putkiin, mimmoinen pörinä siitä suorilla rööreillä lähtisi...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.08.2016, 21:56
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Ainakin yhdellä pienellä läpilaulavalla Simonssilla saa sellaset pärinät ettei kehtaa ajaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.08.2016, 08:58
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Tuli hölmö ajatus että jos tosta pakosarjasta sahais alhaalta tuon yhteen putkeen yhdisteen pois ja vetäis tuplaputket?
3ja3 omiin erillisiin putkiin, mimmoinen pörinä siitä suorilla rööreillä lähtisi...?
Paha sanoa Jeepin rivikutosesta, mutta ainakin GM:n 4.3 V6 äänet suorilla tuplaputkilla on aika hirveää plörinää.
Paitsi jos polkee kierroksia koneeseen. Sitten mekkala on vain hirveää..

Capricen edellisen omistajan päähänpinttymä on että; "pitää olla suorat putket, jos katsastuksessa kelpaa vaan" Noudattaa ilmeisesti tuota edelleen autoissaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 08:38 (GMT +2).