![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko akseli itsessään kiinteästi kärryssä mutta akselin päässä on jousituselementit.. niitähän on kaikenmaailman kumijousituksia yms. "hienouksia"
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Just näin. Akselit on kiinteästi rungossa kii, mutta pyörät on kumivääntöjousitettu akseliputkien sisään ja vaimennettu runkoon iskareilla. Sitä en tiedä, kuinka pitkälle kumijousitys ulottuu putkissa, mutta selvinnee tähystysreiällä. Tätynee hitsata päät varovasti. Mutta onko mielipiteitä homman järjen suhteen? /Tommi
|
#4
|
||||
|
||||
![]() On
Mielipiteenäni on että ostat uudet vastaavat akselit vaikka maksaakin.
Pieleen menee joko hitsatessa ettei jousitus enää toimi tai viimeistään sitten kun uudet raudat näyttää vielä hyvälle mutta sisältä haperoa ja akselin päät lähtee irti omia aikojaan ja tuhoaa huonolla tuurilla jotain itselle kuulumatontakin... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos akseliputki on omasta mielestä hapertunut heikoksi,niin ne kumit vasta haperoja silloin ovatkin,eli uutta akselia tai jatkaa vanhoilla niin kauan kuin ne kestävät.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vietin eilen enmmän aikaa kärryn alla ja kyllä nuo akselit taitaa vaihtoon mennä.
Kysymys: Tässä 3200kg kärryssä on tällä hetkellä painontasaustangoilla varustettu tandem akselisto = oikea teli. Vastaavanlainen uusi oikea teliakselisto olisi pitkälti yli 2k euroa. 3500kg tandem akselisto (ilman tasapainotankoja) maksaa myös (esim. Teohydraulin nettisivuilla Nieper 1700 euroa). Budjettiratkaisu olisi ostaa kaksi erillistä, halvempaa, 1500 kg akselia yht noin 900e. Kantavuus vähenisi hieman, mikä ei mulla haittaa. Menettääkö kahdella erillisellä akseleilla jotain tasapainottamattomaan tandem akselistoon verrattuna? Eikö tasapainottamaton tandem akselisto ole vaan kaksi akselia samaan "apurunkoon pultattuna"? Merkataanko muutoskatsastuksessa maksimi kokonaispainoksi 2X1500kg = 3000kg? Kiitos kaikille pähkäilyyn osallistuneille! Tämä on mun ensimmäinen jarrullinen peräkärry ![]() Viimeksi muokannut w460 : 11.08.2016 09:09 Perustelu: lisätietoa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaismassan määrittelee kärryn valmistaja ja akseleiden tarttis riittää niihin massoihin.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty peräkärryn akseli | vertti | O/M/V Muut | 7 | 27.04.2015 08:12 |
peräkärryn vuokrausta | Nerd-O | Chit-Chat | 1 | 04.07.2012 12:43 |
Annetaan Peräkärryn jouset | Pertura | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.04.2012 16:27 |
Myyty Peräkärryn kuomu | khonkonen | O/M/V Muut | 5 | 14.09.2009 20:21 |
Peräkärryn lisälaidat | Killer-Wo | Chit-Chat | 7 | 10.05.2009 23:12 |