Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro
Epäkeskohiomakone on ehdoton pohjien tekoon. hulkkmi kun Oulusta näköjään olet, niin automaalit.net myymälästä saa kohtuu halvat maalit. Esim. perus automaalipaketti 99e piisaa hyvin ylimaalaukseen, saa auton värikoodilla kunhan ei ole metalliväri. Pohjiin pohjamaalipaketti samasta paikasta 57e
Jos kompura löytyy, niin biltemasta halvin yläsäiliöruisku 20e luokkaa. Siinä pintamaaliin hyvä suutin. Ainakin aiemmin ollut saatavilla samaan vehkeeseen 1.6...2.0 suuttimia, nuo isommat hyviä pohjamaalipaketille.
Sitten rasvanpesuainettta yms. teippiä, mutta noitahan tarvii tela ja pensselimaalaukseenkin, tosin niissä suojaustarve vähäisempi.
Kuitenki pariin sataan tekee itse ruiskulla ja tarkoituksenmukaisilla maaleilla ylimaalauksen, jälki voittaa varmasti pensselöinti pinnan.
Taivasalla jo useampi jahtiauto ylimaalattu. Aurinkoinen tuuleton päivä, ruohokenttä jossa ei ihan vieressä maalisumulle arkoja paikkoja. Ja homma pelaa.
Minun profiilissa kuvakansio Ex jahtimobiili on hyvä esimerkki.
Edit: Jos haluaa kertavedolla pinnan, niin peltikirkkaisiin kohtiin aluksi märkää-märälle pohjamaali, löytyy jo mainitusta kaupasta. Ja kompurasta muistaa tyhjentää painesäiliön kondenssivedestä, sekä ostaa vaikka sen bilteman vedenerottimen jonka ruuvaa siihen ruiskun nokkaan ennen letkuliitintä. Vähän tekee ruiskusta isomman ja kömpelömmän, mutta ajaa asiasa näissä budjetti maalauksissa.
|
Hmm, eli tuo 99e paketti riittäisi hiluxin maalaamiseen, jotenkin kuulostaa omaan korvaan pieneltä tuon paketin maalimäärät

Miten nuo Mipan maalit kestää kulutusta? Kuitenkin metiköitä ym. kierrellään jonkin verran, niin ei joka reissun jäläkeen kiinnostaisi olla paikkamaaleja sekottelemassa - se onkin yksi syy, että miksi edes harkitsin 1k maalin telaamista pintaan, jos tulee joku ruttu tai kiveniskemä tjsp niin pensselillä tai telalla vähän sutata uutta pintaa
Mutta miten nuo automaaliliikeiden 1k maalit käyttäytyy hioessa? Onko mitään ns. oikeiden automaalien kaltaisia, jotka hioessa pölyyntyisivät kunnolla (aiemilla sivuilla oli yksi vaihtoehto), eikä tukkisi paperia kuten miranoolit yms? Nyt kun ei ole oikein ylimääräistä aikaakaan, niin olisi suht nopia matata edellinen pinta ja telalla vetää ja sitten kun on paremmin aikaa niin ruiskutella ns. oikea maali pintaan, mutta ei haluaisi tehä ylimääräistä turhaa työtä lyömällä pintaan maalia, joka pitäisi pellille asti hioa ja tuskaantua tukkiutuvien papereiden kanssa.
Toisaalta taas ruiskulla maalaaminen kunnon suojauksien jälkeen varmaan suht nopiaa, jos vehkeet vain pelaa. Miten esim. nuiden automaalit.net myymät raskaan kaluston/teollisuusmaalien ruiskutus luonnistuu? Tai ylipäätänsä muiden liikkeiden/merkkien teollisuusmaalit.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
Ja jos meinaa telalla maalata niin pohjien teko 240 hienommalla on turhaa ajanhukkaa. Ruiskulla riippuu maalista, "oikeille" automaaleille 400 riittää.
|
Hyvä tietää, ettei tee pohjia tuon hienommalla jos telata aikoo

Mites sitten jos telaamaan alkaa, niin kannattaako kerroksien välissä välihioa vaikka jollain 800-1200 paprulla tjsp?