![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuli tuossa mieleen että mulla on nyt kesällä tehdyt pintapeltien ruostekorjaukset maalattu rostexilla ja motonetin zinc182: sella sekä wurthin ruosteenestovärillä. Ajatuksena olikin nyt sitten näppästä auto yhteen väriin ja hakea tota Temalac:ia punaisena. Onko nää yhteen sopivia värejä vai pitääkö jännittää miten nousee värit ylös? Ja sitten että minkä verran suunnilleen menee tuota väriä tollasen hiluxin maalaukseen? Vaatiiko useamman maalauksen vai peittääkö kerrasta? Onko miten tarkkaa maalia pohjatöistä? esim. peittääkö pensseli jäljet tai sumurajat? Aivan tuntematonta ei ole tää telamaalaus touhu, koska isäukon suikka parivuotta sitten maalattiin miranolilla. Miranol ei vaan tuntunut kuivuvan nopeasti vaikka maalaus suoritettiin +20asteisessa lämmössä kesällä... temalacista ei vaan oo minkään sortin kokemuksia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muilla pitäisi olla helpompaa. Tokikaan ei pidä unohtaa että monta ohkaista kerrosta on parempi kuin yksi paksu.
__________________
Joop |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mä maalasin tommosella http://www.automaalit.net/epages/Gag...roducts/840810 tota suosittelivat kun kerroin että telalla maalaan eikä oo mikää nättelyauto tulossa (ironisesti auto oli vuoden päästä American Car Showssa...
![]() 180 paperilla vaa kevyt hionta, nakkaa maalia kylkeen ja telalla vähän tasottelee ja seosiinä. Eikä tarvi niin paljo irrotella ja peitella osia vrt. jos maalais ruiskulla. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nostellaas ketjua, kun ei uudempaakaan silmään sattunut. Eli Hiluxin lokari menee vaihtoon kun korroosio syönyt palan pois. Eli kysymysmerkkinä tällä hetkellä on lokarin/auton maalaus. Korissa sen verran naarmuja maalipinnassa ja ruostepisteitä siellätäällä. Herännyt ajatus tela/pensselimaalaamisesta kun mehtäauto kuitenkin kyseessä ja jollain tapaa hieman ronskimpi ulkonäkö maalipinnan puolesta. Miten ihmisillä on kestänyt telamalaus ajan saatossa? Täällä ketjussakin mainitut keinohartsimaali ja mipan yksikerrosmaali kiinnostaisi, kun niillä voi ilmeisesti maalata sellaisenaan ilman sekoitteluita - voisi olla parempi telailuun?
Pohjat jollain 200-400 paperilla vanha pinta mataksi ja ruosteet pois ja peltipaljaille joku pohjamaali. Onko mitään hyötyä hioa hienommilla esim. 800 märällä ennen telamaalausta? Ja moneenko kertaan olis hyvä maalata ja miten hionnat välissä? Ekaa kertaa autoa maalaamassa ja hommat ihan hakusessa, halpoja ruiskujakin katellut, mutta ei ole oikein paikkaa missä maalata. Ja miten nuo em. maalit tulisi ruiskusta läpi, vai tarvisko eri maalit? E: siis ruiskumaalaustakin aatellut, mutta ei ole kuin pienehkö talli ilman mitään ilmanvaihtoa ja ruiskumaalauksesta kokemusta täys nolla. Viimeksi muokannut hulkkmi : 24.07.2016 09:59 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Traktoria, auraa, yms. maalailen halvalla motonetin ruiskulla ja maalina normadur näppituntumalla ohennettuna. Pinnasta tulee paljon siistimpi kuin telalla ja pensselillä, mutta suojaamisen vaiva siinä on. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Epäkeskohiomakone on ehdoton pohjien tekoon. hulkkmi kun Oulusta näköjään olet, niin automaalit.net myymälästä saa kohtuu halvat maalit. Esim. perus automaalipaketti 99e piisaa hyvin ylimaalaukseen, saa auton värikoodilla kunhan ei ole metalliväri. Pohjiin pohjamaalipaketti samasta paikasta 57e
Jos kompura löytyy, niin biltemasta halvin yläsäiliöruisku 20e luokkaa. Siinä pintamaaliin hyvä suutin. Ainakin aiemmin ollut saatavilla samaan vehkeeseen 1.6...2.0 suuttimia, nuo isommat hyviä pohjamaalipaketille. Sitten rasvanpesuainettta yms. teippiä, mutta noitahan tarvii tela ja pensselimaalaukseenkin, tosin niissä suojaustarve vähäisempi. Kuitenki pariin sataan tekee itse ruiskulla ja tarkoituksenmukaisilla maaleilla ylimaalauksen, jälki voittaa varmasti pensselöinti pinnan. Taivasalla jo useampi jahtiauto ylimaalattu. Aurinkoinen tuuleton päivä, ruohokenttä jossa ei ihan vieressä maalisumulle arkoja paikkoja. Ja homma pelaa. Minun profiilissa kuvakansio Ex jahtimobiili on hyvä esimerkki. Edit: Jos haluaa kertavedolla pinnan, niin peltikirkkaisiin kohtiin aluksi märkää-märälle pohjamaali, löytyy jo mainitusta kaupasta. Ja kompurasta muistaa tyhjentää painesäiliön kondenssivedestä, sekä ostaa vaikka sen bilteman vedenerottimen jonka ruuvaa siihen ruiskun nokkaan ennen letkuliitintä. Vähän tekee ruiskusta isomman ja kömpelömmän, mutta ajaa asiasa näissä budjetti maalauksissa. Viimeksi muokannut macro : 24.07.2016 20:02 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty H/P-auton nastarenkaat. | andy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 24.10.2011 19:37 |
Ostetaan auton matalanostin | purtsi007 | O/M/V Muut | 0 | 01.04.2011 22:17 |
Auton pesua | Rekisteröimätön | Linkit | 1 | 25.09.2008 17:45 |
Auton myynnistä.... | jakenbj | Chit-Chat | 6 | 25.02.2006 11:13 |
Auton väri | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 02.02.2006 20:56 |