Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2016, 06:41
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mites voiko tollasilla vaikuttaa koneen sylinterien huuhteluun?

Eli jos rottelo kulkee maantietä nyky kansilla ja putkistolla vaikka 10L sadalle

Sit kun avarretaan kannet ja 2" putkisto vaihdetaan 4" vapaavirtaseen, niin kaikkiahan tietää, et pakokaasut virtaa paremmin jolloin ilmaa ja polttoainetta saadaan kulumaan enemmän

Mutta jos laittais noi venttiilit putkeen ja mittais et virtaus on alkuperäisen kokoonpanon vertainen, niin eikös silloin kulutuskin tipahda siihen mitä se oli
kokeillaa tolla mun moottorilla jotta saadaan luotettava tulos. sanotaanko 1000km kummallakin tyylillä.

mää maksan venttiilit ja sää bensat

__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2016, 23:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
kokeillaa tolla mun moottorilla jotta saadaan luotettava tulos. sanotaanko 1000km kummallakin tyylillä.

mää maksan venttiilit ja sää bensat

Ei piru pörssi kestä moista turneeta kokeilla


Kuorma mersu ainakin lakkasi kulkemasta ja kuluttamasta kun putkisto uusittiin
Normaalisti oli tankillinen kuopiossa, uudella putkistolla canter kyydissä turkkuseen ja vielä oli mustille miehille dieseliä jäljellä

Tosin se lakkasi olemasta niin kiva kunnei enää kulkenut, mutta metelikin väheni, kun loppu vaiheessa oli putkea kaikki 2cm puolellaan pakokaasujarrujen läppien jälkeen

Joku saattanut kuullakkin punainen ja helvetin moinen meteli kun 5tietä ees sun taas kelailin

Menee offiksi, mutta silloin kun siinä oli downpipet jäljellä helkyttelin menemään mitä se tahtos kulkea sellaiseen tienvarsi nopeusnäyttöön, onneks ei tullut koppalakkeja vastaan 128 muistaakseni oli näytön lukema , selvisi sekin miksi tuntu matka joutuvan
Niijja emännän kanssa ollaan oltu yli10v yhessä ja emäntä oli märkä päivä uni vielä silloin, niin vasikkahotlinelle on turhasoitella

Mut putkiston uusimisen jälkeen nuhasesti 92 naviin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2016, 08:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Minulla on ollut Jeepissä ihan orkkisputkisto lambdoineen, sitten vähän avarrettu orkkis valurautaisilla pakosarjoilla, sen jälkeen mieto virinokka + paremmin virtaavat virikannet + peltisarjat + vieläkin paremmin virtaava putkisto.
Niin kauan kun autossa on ollut samat välitykset ja samankokoiset/ tyyppiset renkaat alla, on auto kuluttanut 0,5 litran tarkkuudella normiajossani aina saman verran. Tuo puolen litran hyppy tuli viimeisimmän päivityksen mukana. Sitä ennen en voi sanoa huomanneeni normiajossa putkiston muutoksista mitään hyötyä/ haittaa - paitsi paremman käyntiäänen

Tällä on nyt tullut veivattua kohta 75 000km, joten uskallan sanoa että tiedän jos kulutuslukema muuttuu oleellisesti kun jotain asiaa autossa muuttaa.



Selvästi paremmin hengittävä putkisto monesti vaikuttaa alavääntöön, ja koneesta riippuen sen sitten joko huomaa tai ei. Omassa autossa alaväännöt ei mielestäni ole mitenkään huonontuneet, tai ainakaan en ole sitä persdynossa huomannut. Sen sijaan reippaalla kaasulla ja lähempänä punarajaa eroa on tullut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2016 08:40
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiacen fuel cut jykelä Tekniikka & Jutustelu 0 29.09.2015 10:25
Myyty PLasmaleikkuri CUT-70 kamian O/M/V Muut 1 10.07.2013 07:36
O: sj410 kojelauta ja pakoputkisto Tontze O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.08.2007 16:07
Pajeron pakoputkisto ja puskuriakin... Flugfiske Tekniikka & Jutustelu 15 17.10.2006 09:29
cut & turn Rojota Tekniikka & Jutustelu 3 14.03.2006 09:12


Sivu luotu: 17:01 (GMT +2).