![]() |
cut out valves ja pakoputkisto
Onkos kukaan kokeillut tollasia kiinalaisia sähkösiä cut out valveja?
miten on toiminut. esim http://www.ebay.com/itm/3-Racing-Ele...FWfPz1&vxp=mtr halpoja kun mitkä. ja saako tollaset olla leimalla? Seuraava kysymys, mitä sanoo raati. On aika raikas isolohko chevy kyseessä, kuinka pitkälle riittää 3" pakoputket x-putkella tietenkin? kollektorit on 3,5". |
Lainaus:
1000hv? vapaastihengittävässä 572cid isolohkossa ei 3" ahdista vielä ~700hv:lla. Ja siinä on kuitenkin ihan asialliset vaimentimetkin että sillä voi ajaa normaalisti. |
En tiiä onko tehty kiinassa, mutta ton tyyliset on ollu kaverin vetessä kymmenen vuotta ja mulla hyllyssä samanverran... Molemmat on kestäneet hienosti omassa käytössään! :D
En tiiä onko ihan heti tehoetua, mutta onhan niillä ainakin alkuun kiva leikkiä, voi ehkä rakentaa hiljasemmatkin putket kun tarvittaessa pääsee metelöimään ja viimesetkin hevoset viivalle(ainakin henkisesti siis). |
joo eihän niissä järkeä ole. mutta hauskuutta niillä haetaankin.
|
Lainaus:
|
mites tuo lamda anturin sijoitus,sopiiko laittaa tuohon x-putkeen, vai kumpaankin kollektoriin oma.
http://www.jegs.com/i/Auto-Meter/105/4378/10002/-1'' tämmösen hankin. ja hyviä kokemuksia pilteman v-bamd liitokseta, halpa vaikuttaa hyvältä |
Lainaus:
Mulla on ollut piliteeman v-pannat jo 4v, eli kyllä joskus harvoin halvatkin voi olla hyvät ;) |
Mites voiko tollasilla vaikuttaa koneen sylinterien huuhteluun?
Eli jos rottelo kulkee maantietä nyky kansilla ja putkistolla vaikka 10L sadalle Sit kun avarretaan kannet ja 2" putkisto vaihdetaan 4" vapaavirtaseen, niin kaikkiahan tietää, et pakokaasut virtaa paremmin jolloin ilmaa ja polttoainetta saadaan kulumaan enemmän Mutta jos laittais noi venttiilit putkeen ja mittais et virtaus on alkuperäisen kokoonpanon vertainen, niin eikös silloin kulutuskin tipahda siihen mitä se oli :confused: :confused: |
Lainaus:
mää maksan venttiilit ja sää bensat :D |
Lainaus:
mulla on joku 40cm matkaa kollektorista x putkeen. äkkiäkö sitä toisenki paikat hitsaa. kuumaan paikkaanhan nuo on tarkotettukki, mutta kollektoriltahan tulee viel ihan tultakin,ettei oo liika kuuma paikka? |
Lainaus:
|
kyl ajattelin silti tuikkaa sen kiinni tohon x putkeen.
vai onko jotai syytä miks ei? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei piru pörssi kestä moista turneeta kokeilla :( Kuorma mersu ainakin lakkasi kulkemasta ja kuluttamasta kun putkisto uusittiin Normaalisti oli tankillinen kuopiossa, uudella putkistolla canter kyydissä turkkuseen ja vielä oli mustille miehille dieseliä jäljellä Tosin se lakkasi olemasta niin kiva kunnei enää kulkenut, mutta metelikin väheni, kun loppu vaiheessa oli putkea kaikki 2cm puolellaan pakokaasujarrujen läppien jälkeen :D :D Joku saattanut kuullakkin punainen ja helvetin moinen meteli kun 5tietä ees sun taas kelailin :o Menee offiksi, mutta silloin kun siinä oli downpipet jäljellä helkyttelin menemään mitä se tahtos kulkea sellaiseen tienvarsi nopeusnäyttöön, onneks ei tullut koppalakkeja vastaan 128 muistaakseni oli näytön lukema :eek:, selvisi sekin miksi tuntu matka joutuvan :rolleyes: Niijja emännän kanssa ollaan oltu yli10v yhessä ja emäntä oli märkä päivä uni vielä silloin, niin vasikkahotlinelle on turhasoitella :p Mut putkiston uusimisen jälkeen nuhasesti 92 naviin :( |
Minulla on ollut Jeepissä ihan orkkisputkisto lambdoineen, sitten vähän avarrettu orkkis valurautaisilla pakosarjoilla, sen jälkeen mieto virinokka + paremmin virtaavat virikannet + peltisarjat + vieläkin paremmin virtaava putkisto.
Niin kauan kun autossa on ollut samat välitykset ja samankokoiset/ tyyppiset renkaat alla, on auto kuluttanut 0,5 litran tarkkuudella normiajossani aina saman verran. Tuo puolen litran hyppy tuli viimeisimmän päivityksen mukana. Sitä ennen en voi sanoa huomanneeni normiajossa putkiston muutoksista mitään hyötyä/ haittaa - paitsi paremman käyntiäänen :D Tällä on nyt tullut veivattua kohta 75 000km, joten uskallan sanoa että tiedän jos kulutuslukema muuttuu oleellisesti kun jotain asiaa autossa muuttaa. Selvästi paremmin hengittävä putkisto monesti vaikuttaa alavääntöön, ja koneesta riippuen sen sitten joko huomaa tai ei. Omassa autossa alaväännöt ei mielestäni ole mitenkään huonontuneet, tai ainakaan en ole sitä persdynossa huomannut. Sen sijaan reippaalla kaasulla ja lähempänä punarajaa eroa on tullut. |
Lainaus:
|
Mä ajattelin laittaa tohon jeeppiin mikran pakoputken niin sais mikran kulutuksen. Sit mettäreissuja varten laitan tojotan pakoputken niin saan tojotan etenemiskyvyn(2wd hiacen). :D
|
Toi muuten olisikin kätevää.. laittaisi vaikka pari eri kokoista kuristinta pakosatsien jälkeen, ja sitten kolmantena kunnon tuuban mistä käryt kulkee sutjakkaasti. Voisi aina vaikka hytistä kahvaa kääntämällä valita torven mistä pakokaasut kulkee ja sillä määrittää millaisella kulutuksella nyt haluan ajaa :D
Mutta jos nyt ihan tosissaan puhutaan, niin vaikkapa täältä voi lukea miten pakosarjat/ peltisarjat vaikuttaa koneen teho- ja vääntökäyrään; huomioidaan sitten se että nimenomaan pakosarjat ja kollektori(t) on se mikä eniten vaikuttaa teho- ja vääntökäyrään. Loppuputki kun on siinä määrin kunnossa että se hengittää niin hyvä juttu. Kulutukseen homma voi vaikuttaa hieman vain siinä tapauksessa, jos teho- ja vääntökäyrä muuttuu merkittävästi ja sitä kautta konetta pitää ajaa eri tavalla kuin ennen. http://www.hotrod.com/how-to/engine/header-basics/ |
Joko se tuo Suomussalmi luetaan lapiksi?
|
no uskoin paulia. laitoin kollektoriin, kumpaankin, ja viel siihen x-putkeenkin paikan :D
voi kokeilla ja kattoo mitä vaikuttaa. tyhjäkäynnillä säädön jälkeen 14.6 ja kierroksilla 11,8 näyttäs. nämä oli siitä x putkestä mitattu. kokeillaan lähipäivinä kollektoreista. kiihdytyspumppujen vivut joutu siirtään 2 kohtaan muuten veti hoikalle ja yskäs. 850BP hollikka kyseessä. suuttimien koko selvinnee kun pääsee ajelulle joskus. |
minkäs näkösiä tulppa-aivaimia porukka on rakentanu itte.
tilan ahtauden takia joutuu nyt irrottaa pakosarjan että saa 6 ja 8 syl tulpan kiristettyä. tars olla joku lambda hylsyn tyylinen |
Lainaus:
Lainaus:
Mutta yks hyvä konsti mulle opetettiin, kun ei MashBoxista pari tulppaa mahtunu pois, avulias kaveri (kiitos, nimim "cvy") kiersi niitä takas kiinnipäin ja sen jälkeen kopautti posliinit lattialle ja sanoi että nyt mahtuu :D Antoi vielä vinkin lyhyemmistä tulpista, ne kun ostin niin ei tarvinu enää sarjoja irrotella. Lyhkäsempiä tulppia löytyy vaikka tuolta: http://www.uspartsperformance.fi/vir.../sytytystulpat |
lyhkäsempii ei tähän hätään vastaavia kun AFR suosittelee löytynyt ngk7/6 tai chanpion rc12yc
vakiotulpilla ja koitan rakentaa speciaali avain. eilen ruiskittiin black satin pakosarja pinnote. kovalta kamalta vaikuttaa. esin hiekkapuhallus ohjeen mukaan. sen jälkee uunissa ruiskutettiin ja tunti 50 astetta. tän jälkee laitettiin kollektoreista 70/70rhs putki(2metriä pitkä), ja kosani sinne päähän pöhöttään. annettiin nousta jokapaikasta noin +400 asteeseen ja jäähdytys. 350ml meni pinnotetta, pitkiin hookerin sarjoihin.eli kaikki mitä oli. kama on riittosaa mutta tollanen sarja, niin ohimaalaus prosentti on suurta,vaikka ammattimaalari suihki tosi ohuelti, niinkuin neuvottiin. eli sen heidän sivuilla mainitsema 250ml mun kokemuksen mukaan ei riitä v8 pitkiin sarjoihin! |
Sivu luotu: 16:23 (GMT +2). |