![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pakkasnestettä/paikkaainetta tms. Menee helposti sisään kun ottaa sielun pois ja antaa renkaan painua ihan lyttyyn.Sitten sopiva letku venttiilin päälle ja toinen pää nesteeseen ja tunkkaa akselin alta renkasta ilmaan. Niin alipaine imaisee nesteet sisälle.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kuin monesti peräkkäin toi toimii ja onnistuuko venttiili ylhäällä? Traktoriin jos laittais ~100L suolaliuosta/rengas niin luulisi valtsussakin pepun alkavan pysymään maassa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nestettä en vielä innostu renkaaseen kaatamaan, täytyy nyt käydä muut asiat läpitse. Tänään jousitusta ehostaessa tuli tarkastettua kääntöpäitä. Vasenta vois karvan vielä kiristää, mutta oikealla ei mitään vastusta. Ymmärtääkseni siellä pitäisi jonkinlainen vastus olla (3-6kg), eli oikea kääntöpää täytyy remppailla seuraavaksi.
Tämän päivän tavoite oli kuitenkin tehdä takapään joustamiselle jotain. Korvenvuoren reissulla kävi selväksi että ainoastaan etupää joustaa ja takana akseli pysyy paikallaan. Takana ei kummoista lavarakennetta ole saati sitten kuormaa niin päätin poistaa lehtiä kovemmalla kädellä. Kolme alimmaista sieltä tuli pudotettua pois. Täytyy sanoa että teki ihmeitä. Takapää kärsii nostaa nyt 70cm ennenkuin alkaa seuraava rengas nousemaan maasta. Takapäässä tyssää jousto nyt siihen, että rengas ottaa runkoon kiinni ja jousto loppuu siihen. Nyt täytyy tehdä taakse traction bar ja luultavasti rajata takapään joustoa tai hommata spacerit että saa renkaan ulommaksi. Jokatapauksessa nyt ongelmat on positiivisia, takapää joustaa liikaa ![]() Tuli myös koitettua kuinka akseli kiertyy nyt ja kyllä se kiertyy. Kaveri katseli auton alle ja meinasi että kohta kolahtaan pinion maahan ![]() Joustot on nyt huomattavasti lähtökohtaa paremmat. Edessä tultu 41cm--->60cm ja takana 46cm--->70cm Loppuun vielä kuva takatassun nostosta. Korjauslista vaan tuntuu kasvavan sitä mukaa kun jotain saa laitettua. Alkuun suunnitelma oli jouset ja renkaat, mutta lista tuntuu kasvavan aina kun jotain tekee eteenpäin. Kytkin, välitykset, traction bar, kääntöpää, eturenkaille tilaa ja jotain hipostelua tarvitsisi tehdä ennen seuraavia ajoja. Jossain kohtaa sisälle säiltystilaa, putkea hytin ympärille, lavaa uusiksi yms yms. Vararengaskin pitäisi jostain saada. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Meneekö pakka väärinpäin mutkalle jo ? Kuinkahan kestää pidemmän päälle?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Alkaa juuri kääntymään väärinpäin tuo pakka, ei ihan nurin kurin vielä mene, mutta varmasti käy pakan kestoiän päälle. Ei tuota voi muutenkaan päästää noin pitkälle tulemaan kun loppuu renkailta tila.
Taas alkuinnostuksesta päästyä, meinasin että täytyy iskarien paikkaa vaan muuttaa että pääsee akseli tippumaan alemmaksi roikotuksella ja tehdä pidempi stoppari tuolle lehdelle, että ei pääse ihan noin pitkälle sisään. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kauhiasti ei ole edennyt, mutta yllättävän pitkän listan on taas saanut ruksittua.
Kytkin tuli laitettua ja samalla vaihtui kampiakselin ja kytkinakselin stefat. Etukaaret tuli komiastia avarrettua lekalla ja rälläkällä, loppu tulos oli yllättävän siisti vielä kun ottaa huomion että ihan suoraan mittailematta ja merkkaamatta tuli vedettyä ![]() Oikean puolen kääntöpää tuli korjailtua, mutta eipä siitä vaikutusta ajoon ollut. Tänään tuli piän pätkä siirrytttyä koeajo mielessä tuolla. Maantiellä tuo ei vain mene hyvin. Taakse laitoin alimman lehden takaisin ja korotin hieman pohjaanlyöntikumia. Takaa puuttu nyt siis toiseksi alin ja kolmanneksi alin. Nyt joustaa renkaasta nostamalla niin paljon kuin vaan "mahdollista". Yhtään pitemmälle niin rengas ottaa runkoon kiinni. Eli lisää kun aletaan hakemaan pitää jotain muokata... Samassa rytäkässä rakentelin taakse sellaisen traction barin. Katsotaan miten hitsit kestää ja kuinka putki vääntyy, mutta sillain onnistunut on että tuki on keskelle eikä rajoita joustoja. Etupäässä on riipukkeella kiinnitys ja siellä on uniball nivel. Loput kolme liitosta on toteutettu putken ja hiluxin lehtijousten puslien avulla. Kuvissa vielä pultit auki että ihan tollaiseksi eivät jääneet. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Päivitellääs taas.
Vähän on saatu taas puuhasteltua hiluxin kanssa. Ohjauskulmat säätelin ja yllätyksekseni kulmat eivät olleet pahasti pielessä. Hiukkasen etupyörä harittivat. Samalla säästelin paineet alas renkaista kun eivät tunnu hiluxin alla painuvan yhtään kasaan. 0.5 bar tuntuu olevan aika hyvä maantiepaine, alemmaksikin uskaltaisi takaa pudottaa. Nyt auto rullaa ihan ok maantiellä. Nyt vkl siirtymät punkalle meni hienosti matkavauhdin ollesse 90-100kmh. Tupakansytittimellekin piti vain vetää virrat uudelleen, vaikka mittarin mukaan 12v tuli pistokkeelle ei se silti jaksanut "jääkaappia" käynnistää. Vedin uuden johdon plussan ja nyt toimii. Ohjauksen bumerangin hankin yhden ylimääräisen niin ei tarvitse pätkälle jäädä kun murtuu. Niitä on ilmeisesti useammalta mennyt. Jakolaatikkoonkin löytyi 4.7 välityssarja. Kuvia ei kauheasti tullut otettua kun oli pakko ilta projektina tuo painaa. Punkalla tuota pääsi nyt vkl testaan ja on se upea nyt. Ykkösellä menee oikeasti hiipimällä ja kivikkoa on todella mukava hipsutella ja haeskella pitoa. Ja loppuun vielä muutama kuva koska kuvat ovat kivoja ![]() |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty hilux ln65 | 60lantikka | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.08.2013 16:26 |
| Ostetaan Ln65 siirtopumppu | Nykis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.01.2013 21:10 |
| Ostettu ln65 pumerangi | jiiaaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.06.2012 21:32 |
| Ostetaan ln65 | 60lantikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 05.04.2012 19:45 |
| LN65 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2009 20:35 |