![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ne omen pumput on kyllä ollut mielessä kokoajan. Sopisivat varmasti, mutta kun pidemmätkin mahtuisi ja ei tarvitsisi sitten olla heti uusimassa ja maksaahan ne jotain nekin. Omen etuiskari oli 485mm ja mitä oon mittaillut kun roikkuu letkujen varassa niin 535mm. Se tässä noiden iskareiden kanssa on mietityttänyt kun tuota ulosjoustoa olisi saatavilla ja nuo omen iskarit on jo valmiiksi siinä rajalla, melkeinpä jo liika lyhyet. Tosin sitten saa alkaa etukardaania jatkamaan ja taitaa sisäänjousto tulla ongelmaksi? Varaosaliikkeistä on tullut kyseltyä että saako mitoilla, mutta kaikki sanovat että ei. Sinulla ilmeisesti noi omen iskarit on? Miten ovat kestäneet ja pelanneet?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
4x4 partsilla on taulukot ainakin Rough countryn iskareista jossa mitat.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Omen iskareita ja alustoja ollu monessa, ja tyytyväinen oon niihin aina ollut.
Itellä ainakin nyt jo auto ilmassa rupee etukartaani oleen maksimeissaan.. tietty en tiä muuttuuko tilanne kun joustaa vaan toinen etupyörä ulos, riittääkö kartaanissa sillon siis mitta paremmin kun koko akseli ei tule alaspäin. Lainaus:
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nonin. Taas on vähän saatu hiluxia eteenpäin.
Pyöriä koitettu tasapainotella muovikuulien avulla josko tuo ajettavuus hieman paranisi. Rengaskoneessa yhtä pyörää käytin ja melkein kilon verta se painoa pyyteli niin totesin painoilla painottamisen mahdottomaksi. Hong Kongista hain muovikuulia ja sen verta irrottelin kumeja vanteelta että pääsi kaatamaan jokaiseen vähän kuulia. 310g tuli jokaiseen laitettua ja omasta mielestä yli 70kmh vauhdissa meno on nyt tasaisempaa. Sitten iskaritkin löysivät paikkansa kulmiin. Iskareiksi tulivat nyt old man emun iskarit ja ainakin alkuun vaikuttavat ihan olevan ajan tasalla, kun nyt pääsee ekan kerran metsään koittamaan... Sitten tuli askareltua vasemman kääntöpään remontti. Vetoakselin stefa vuoti pahasti vasemmalta puolelta ja ajattelin että samalla kun siellä käy niin uusii kaikki. No vetari on pahasti urilla, mutta ainakin vielä näyttäisi leveän mallinen stefa pitävän. Suurempi huoli tuli siitä että vetarin stefa oli löysä akseliin. Stefan sai käsin painamalla paikalleen. Ilmeisesti jollakulla edellisellä käynyt vahinko siellä, ainakin jälki oli sellaista. Tiivisteellä tiiviste kiinni ja peukalot pystyyn. Vinkkinä vastaavaa tekeville, että skf:än murros ei passaa suoraan. Vanha murros oli 87mm halkasijaltaan ja skf 89mm ja rako oli 88mm. Vähän joutui kaventamaan. Uusien lehtien kanssa vanhat jarruletkut jäivät lyhyeksi ja päädyin tilaamaan ulkomailta uudet. Nyt ainakin pituutta riittää ![]() Tuo ajettavuus vaivaa kyllä vieläkin. 60kmh molemmin puolin vatkaa rattia niin helv...... isommassa vauhdissa meno tasaantuu, mutta yli 80kmh vauhdissa alkoi perä pomppimaan. Tuon syyksi veikkasin väärässä asennossa olevia takalehtien riippuja ja niiden paikka tulikin korjattua. No nyt meno on paljon tasaisempaa 80kmh vauhdissa, ja samalla tuli muutama sentti lisää joustoa taakse. Yhä kuitenkin auto alkaa täristämään/hyppimään ajottain isommassa vauhdissa ?? Riippu alkuun Riippu korjauksen jälkeen. Vielä täytyy varmaan riippua hieman jatkaa koska sisäänjoustossa pääsee taittumaan runkopalkkiin kiinni. Askaretta tuossa vielä riittää, muunmuassa tuo lava olisi hieno vähän siistiä, mutta nyt alkaisi auto olemaan valmis hieman metsään koiteltavaksi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Katteleppa etuakselilta casterkulma kohilleen nii ainaki vähenee 60km/h vatkaaminen
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon etupään casterin säätöön ei taida olla muuta keinoa kuin rälläkkä ja hitsi?? Olisikohan ohjausiskarista mitään apua?
Tänään tuli taas väkästeltyä autoa etiä päin. Uudet riipukkeet väkästelin taakse ja tuli kyllä materiaaliksi valittua vähän liian tyrnä tavara ![]() Samalla tuli laitettu kaikki U-pultit uutta ja oikastua hieman raidetankoa, kun se oli aika pahasti banaanilla. Maastotunkille väkästelin nopsaa jonkin kiinnityksen ja 12v jääkaappia koitin saada kytkettyä mutta ei suostunut toimivaan vaikka virtamittarin mukaan tupakansytyttimestä tulee virtaa. Toisessa autossa toimii? Ei jaksanut sitten enempää näin perjantaina innostaa. Seuraavaksi täytyisi takaa varmaan poistaa yksi lehti, mutta onko se kolmanneksi alin mikä sieltä kannattaa ekana poistaa? Vielä loppuun kuva tuosta tarpeeksi vahvasta riipun aineksesta ja riipusta ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
katso onko tupakan sytyttimessä plus ja miinus oikeinpäin. itsellä ainakin jaakaappi ei toimi jos ei oo plussa plussassa ja miinus miinuksessa.
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole casterikulman säätö kääntöpään palloja pyöräyttämällä loppupeleissä isokaan homma.. toki lehtijousen ja akselin väliin on jotkut laittanu semmosii kiiloja jotka kääntää koko akselia mut miten sitte meneekö kardaani kulma vituiks.
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hilux ln65 | 60lantikka | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.08.2013 16:26 |
Ostetaan Ln65 siirtopumppu | Nykis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.01.2013 21:10 |
Ostettu ln65 pumerangi | jiiaaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.06.2012 21:32 |
Ostetaan ln65 | 60lantikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 05.04.2012 19:45 |
LN65 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2009 20:35 |