Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.05.2016, 20:39
Taro:n Avatar
Taro Taro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.05
Sijainti: Tarvasjoki, Finland.
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Te jotka ootte Hiasen koneita availleet ja vaik mielenkiinnosta sisään kattoneet niin kertokaa miten ootte koneen ottaneet keulalta uudemmassa eli 1999 mallissa. Jonkun aikaa on tyhjäkäynnil, kytkin ylhääl kuulunu kevyt rallatus eli painelaakeri saattaa olla huollon tarpees.

Koneen irrotus ja miksei vaihelootankin irrotuskuviot kiinnostais jos joskun innostus kattoon. Vanhahan tuo jo on et vois vaik myyäkkin mut jos ei paha rasti oo tuo koneen kattominen nii vois mielenkiinnost tehä

Ps. Jotain Unkarin poikien tsydeemeitä oon nähny mut onko Suomes kukaa irrottanu konetta

Pps. Vesipumppuremppaa ei mielestäni tehä joka remminvaihon yhteydes niinku esim Volkkarilla mut ehkä venttiilinsääön yhteydes kannattaa tehä
Ei ole keulallisesta hiasesta tarvinnut koko konetta ottaa irti mutta ainakin 2L-2 kannen saa paikallaan tehtyä.
Mikäli painelaakerin haluat vaihtaa niin siinä ei kauaa mene kun laatikon tiputat pois. Tekis mieli väittää et laatikon laakerit rallattaa, ei painelaakeri...
Ei kyllä tulis mieleenkään ottaa konetta irti vaan kattellakseni mitä syönyt... Irto koneita maailma täynnä.
Vesipumppuhan vaihdetaan näissä jos siinä on vikaa, ja sehän tulee tarkastettua jakohihnan vaihdon yhteydessä väkisin.

__________________
Team ULC
Harbor Cruisers
Taro 4x4 2.4D
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2016, 22:43
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Silimin nähtyä..


Muistuu mieleen yks 2L kone josta runkolaakerit loppu ja liuskat päällekkäin,sit yks oma kone 2L-T jolla ajettu 400Tkm (???) ja männänrenkaat kuluneet alta millin levyisiksi ja sai sormin poikki,ja yhestä pytystä korkanneet. Yhen koneen muistan ku kangen alapään laakeri korkkas ja kanki lohkosta läpi,uudemmissa on joskus kansivikoja,vanhempi keinuvivullinen kansi on ehkä aavistuksen varmempi. yks tapaus oli kun venttiilin seetit niin loppu et puristukset oli huonot ku venttiilit puol senttiä sisällä. Eli jos ajaa loppuun niin että antaa korkata ni luultavasti alakerta hajoaa,joskus muualtakin. Paljon kestää virittämistäkin,ja yhtä heikkoutta ei ole,voi hajota mistä vaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2016, 21:12
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Cool

Mulla nyt 394t ja vielä mennään ihan hyvin. Öljyt vaihdettu ajoissa, syyläri uusi, jäähdytysnesteet vaihdettu ja muutenkin ajellaan rauhassa. Voihan tuo silti poksahtaa vaikka huomenna.

Seuraavana vaihdetaan hihna ja vesipumppu.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.05.2016, 04:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Ite olen vaihdellut sen vesipumpun kaikkiin noihin autoihin missä jakoremmin välissä on, menee samoilla töillä. Kerran säästin ja vaihdoin remmin, pumppu alkoi kusemaan vuoden päästä.
40 paikkella taisi olla Aisinin pumppun Hiluun viimeksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2016, 05:04
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Edellinen motonetin pumppu kesti 15tkm ni jo valutti nestettä nyt viime syksynä kansipokan yhteydessä pistin toyon orkkispumpun.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2016, 15:03
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taro Näytä viesti
Ei ole keulallisesta hiasesta tarvinnut koko konetta ottaa irti mutta ainakin 2L-2 kannen saa paikallaan tehtyä.
Mikäli painelaakerin haluat vaihtaa niin siinä ei kauaa mene kun laatikon tiputat pois. Tekis mieli väittää et laatikon laakerit rallattaa, ei painelaakeri...
Ei kyllä tulis mieleenkään ottaa konetta irti vaan kattellakseni mitä syönyt... Irto koneita maailma täynnä.
Vesipumppuhan vaihdetaan näissä jos siinä on vikaa, ja sehän tulee tarkastettua jakohihnan vaihdon yhteydessä väkisin.
Siks arvelin painelaakerii kun rollotus loppuu kun painaa kytkimen pohjaan. Vaan voikos noin samal viissii käyä jos vika laakereis
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2016, 20:57
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Siks arvelin painelaakerii kun rollotus loppuu kun painaa kytkimen pohjaan. Vaan voikos noin samal viissii käyä jos vika laakereis
Laatikko nimenomaa hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan (laatikon sisukset lakkaa pyörimästä), painelaakerissa ääni korkeintaan pahenee kun painaa kytkintä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.05.2016, 22:18
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Laatikko nimenomaa hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan (laatikon sisukset lakkaa pyörimästä), painelaakerissa ääni korkeintaan pahenee kun painaa kytkintä.
Mulla on joskus ollu tuommosta oiretta kun kytkinlevyn keskiön jouset oli loppu ja taisi olla jo joku murtumakin siinä keskiössä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiace-hilux moottorin ero? sirrom Tekniikka & Jutustelu 2 26.02.2016 20:34
Hilux moottorin häiriövalo tööhö Tekniikka & Jutustelu 8 29.01.2014 00:30
Hilux moottorin häiriövalo -Azis Tekniikka & Jutustelu 10 17.03.2013 11:08
Myydään toyota hilux 2L moottorin osia! hartokki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 25.04.2011 21:23
Ostetaan TOYOTA HILUX -88 oikeanpuoleinen moottorin alatuki TeroK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.08.2010 18:02


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).