Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2016, 05:19
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kyllä mä uskosin että 400tkm menee... öljyt vaihtelee kympän välein ja pikkases säästelee konetta kylmänä eikä iha kuumana sammuta.

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2016, 19:17
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Kyllä mä uskosin että 400tkm menee... öljyt vaihtelee kympän välein ja pikkases säästelee konetta kylmänä eikä iha kuumana sammuta.
Onkos koneessa paljon eroa tuohon LN 170 koppaiseen muuten kuin turbo?
Omalla nyt päästetty reilut 500tkm ja ahdot nostettu sekä pumppua rukattu mynässä, ei tarvi nostella öljytikkua 10tkm vaihtovälillä tai lisäillä öljyä.
Ei ole porsinut kannentiivisteet tai muutkaan, yksi laturi antautui hieman alle 5-satkua kun oli viisarissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2016, 20:09
Juhis1979 Juhis1979 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.05.14
Sijainti: Kouvola
Viestit: 6
Perusasetus

Juurikin nämä yli 500 t ajetut kiinnostaa miten on kestäneet. Ja vaparikoneet. Eikös joissain hiace malleissa oo tämä sama 2.4 vaparikoneet ku vanhoissa hiluissa ? Näkyvät ajavan noilla pakuilla 700 t ja ylikin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2016, 20:25
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Kaverilla puhkes -89 hiasesta mäntä jo alle 350tkm, huonolla hoidolla, ajettiin niin kauan kuin pystyi ja sitten remppa, jonka jälkeen mittariin 560tkm ja paaliin. Oma meni tutulle kun lasissa oli 410tkm, mutta siitä alkoi kone huohottamaan ja paineet yhestä pytystä öljypohjassa, alle 500tkm. Kone hajosi öljynvaihdon jälkeen. Tiedossa pari 600tkm ajettuakin mutta on niitä huollettukin sitten. Kaveri osti -86 hiasen uutena ja siinä oli 667tkm lasissa kun jäi seisomaan kun katto ruostui pilareista puhki. Delvacilla ajettu ja 5000km välein öljynvaihto, kone avattu pari kertaa mielenkiinnosta mutta ei edes rengastettu. Syöttö ruuvattuna koko ajan.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2016, 21:05
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Entinen hiace meni kone remppaan ilmeisesti jotain lähelle miljoonan ajettuna, rengastus, hoonaus ja laakerit ja lisää kilsaa mittariin

Sitä ei tiedä, et oliko sitä aiemmin aukaistu



Mutta pitääkö se paikkaansa, että jos hiace kestää 300k niin se kestää huollettuna miljoonan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2016, 21:45
Taro:n Avatar
Taro Taro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.05
Sijainti: Tarvasjoki, Finland.
Viestit: 49
Perusasetus

89 Taro, vapari eli 2L-2. 560tkm ja avaamaton kone. Syöttöä nostettu ja suutinkärjet vaihdettu n.400tkm. Öljynvaihdot tehty 10-15tkm välein.
Kyllä nämä kestää jos järkevällä käytöllä ja huollolla. Kaiken saa tietysti rikottuakin.

Ln 170 kone, olisko 2LT-2? Eli about sama mutta turbohiluilla.

Mitenköhän menee Hiacen moottorit, koska muuttuu 2L ->2L-2 ? Ettei vertailla eri moottoreita 😉
__________________
Team ULC
Harbor Cruisers
Taro 4x4 2.4D
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2016, 22:06
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taro Näytä viesti
Ln 170 kone, olisko 2LT-2? Eli about sama mutta turbohiluilla.

Mitenköhän menee Hiacen moottorit, koska muuttuu 2L ->2L-2 ? Ettei vertailla eri moottoreita 😉
Hiacessa vaihtuu koppa -89 - -90 välissä, ihan varma en ole, mutta käsittääkseni siinä samalla vaihtuu kone.
Turbokoneissa on ainaki eri männät ja kiertokanget, saattoi olla muutakin eroa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2016, 04:47
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Muutama vapareissa, kirjoittaa syöttöä nostaneen, noilla saa varmaan koneelle kuormaa. Muutamia kiisseleitä nähnyt kun ajaa perässä niin järkkyttävää savutusta, parhailla koko ajan.Jos vaparille turhaa lämpökuormaa antaa niin käy koneen päälle ja oikeastaan ainoa etu on suurempi kulutus. Kyllähän toi omakin lykkää jos sotkee kaasun pohjaan niin hetken tupruttaa kunnes ahdot nousee.Mutta noissa esikammiokoneissa ja mekaanisissa ruiskuissa se vaan on kiusana. Nestepään ja nokkalevyn vaihdolla saattaisi muuttua hieman mutta on turhan arvokas homma
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiace-hilux moottorin ero? sirrom Tekniikka & Jutustelu 2 26.02.2016 20:34
Hilux moottorin häiriövalo tööhö Tekniikka & Jutustelu 8 29.01.2014 00:30
Hilux moottorin häiriövalo -Azis Tekniikka & Jutustelu 10 17.03.2013 11:08
Myydään toyota hilux 2L moottorin osia! hartokki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 25.04.2011 21:23
Ostetaan TOYOTA HILUX -88 oikeanpuoleinen moottorin alatuki TeroK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.08.2010 18:02


Sivu luotu: 07:16 (GMT +2).