Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #37  
Vanha 20.05.2016, 15:16
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Ei kai se virtaus kerkeä siinä kääntymään mutta sylinteri ei tyhjene täysin pakokaasuista.
Joku matematiikassa viisaampi voi laskea paljonko täytökseen vaikuttaa jos pakotahdin lopussa---> imutahdin alussa imuventtiilin avautuessa palotilassa on esimerkiksi 3bar vastapaine.
Tietysti tähän vaikuttaa palotilan ja sylinterin tilavuus.

Virtaavammalla pakopuolella pakopaine tippuu ja sylinteriin jäävä pakokaasun määrä on pienempi---> parempi täytös, eli enemmän happirikasta ilmaa sylinteriin---> lämmöt tippuu---> voidaan syöttää enemmän polttoainetta---> enemmän tehoa. Toki turbon kompuran kapasiteetin rajaamana, josta taas päästään turbon karttojen lukuun ja sopivan puhaltimen valintaan...

Viimeksi muokannut Mika_T : 20.05.2016 15:24
Vastaa lainaten
 

Luokat
pajero, tuplaturbo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vähän beejiitä SumuSimo TestZone 14 28.03.2013 21:39
Ostettu VÄHÄN KAIKKEA VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.04.2010 19:49
m: vähän kaikenlaista vertti O/M/V Muut 14 27.02.2008 22:43
Vähän pika starttia... vonsaku Vuosimallit 1968-1982 0 23.06.2002 21:37
Jeesatkaa ny vähän!!! Rudolf This And That 0 05.05.2002 03:41


Sivu luotu: 01:30 (GMT +2).