Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2016, 08:20
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
No milläs sitten niitä tehoja revitään, jos isolla ahtimella saadaan 0,8 bar paineella karrikoidusti 300 heppaa enemmän kuin vakioahtimella 0,8 bar paineella?
Vai onko siellä vaan rajummat sytytysennakot?
Kerro ny esimerkki missä pelkällä turbon vaihdolla muuten vakiosta autosta olis tullu 300 heppaa lisää...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2016, 08:32
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

No ei kukaan ole semmosta väittänyt. Diiseli vaatii tehon nousemiseksi lisää polttoainettakin.
Virtaavammalla föönillä on mahdollista polttaa enemmän löpöä.... = matalampi pakopaine ja pakolämpö... =enemmän tehoa samalla ahtopaineella.
Pikkupilleri menee "tukkoon" kun sillä yritetään polttaa vakiota enemmän löpöä. Eli pakopaine ja pakolämmöt nousee taivaisiin eikä pakokaasut pääse pois sylintereistä.
Pahimmassa tapauksessa männät/pakoventtiilit/turbon pakosiipi sulaa.

Myös syöttöpumpun nestepään/pumppuelementtien koon suurentamisella saa lämpöjä ja pakopaineita alas kun ruiskutus tapahtuu nopeammin ja palaminen on tehokkaampaa.

Ps diiselin palaminen on vielä tehokasta vaikka pakoputkesta tuleekin ohut savuhuntu.
Sellainen lapiolla lapettava lakupekka ei tottakai ole tehon kannalta mistään kotoisin.

Viimeksi muokannut Mika_T : 23.05.2016 08:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2016, 08:40
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kerro ny esimerkki missä pelkällä turbon vaihdolla muuten vakiosta autosta olis tullu 300 heppaa lisää...
Ei mistään, oikeastaan ihan samoihin tehoihin päästään joka kokoonpanossa vakioahtimella joten mitä suotta sinne isompaa vaihtamaan.
Oikein kunnolla kun katkojan kärkiä viilaa niin ei tarvi edes turboa että päästään samoihin teholukemiin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2016, 08:53
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ei mistään, oikeastaan ihan samoihin tehoihin päästään joka kokoonpanossa vakioahtimella joten mitä suotta sinne isompaa vaihtamaan.
Oikein kunnolla kun katkojan kärkiä viilaa niin ei tarvi edes turboa että päästään samoihin teholukemiin.
No perskele... Mistä autosta saa katkojan kärkiä viilaamalla 300 heppaa lisää, sehän tulis paljon halvemmaksi ku ei tarvis sitä isoo turbookaan ostaa...

Nimimerkillä: Uutta projektia vailla
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero, tuplaturbo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vähän beejiitä SumuSimo TestZone 14 28.03.2013 21:39
Ostettu VÄHÄN KAIKKEA VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.04.2010 19:49
m: vähän kaikenlaista vertti O/M/V Muut 14 27.02.2008 22:43
Vähän pika starttia... vonsaku Vuosimallit 1968-1982 0 23.06.2002 21:37
Jeesatkaa ny vähän!!! Rudolf This And That 0 05.05.2002 03:41


Sivu luotu: 17:23 (GMT +2).