![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
No ei kukaan ole semmosta väittänyt. Diiseli vaatii tehon nousemiseksi lisää polttoainettakin.
Virtaavammalla föönillä on mahdollista polttaa enemmän löpöä.... = matalampi pakopaine ja pakolämpö... =enemmän tehoa samalla ahtopaineella. Pikkupilleri menee "tukkoon" kun sillä yritetään polttaa vakiota enemmän löpöä. Eli pakopaine ja pakolämmöt nousee taivaisiin eikä pakokaasut pääse pois sylintereistä. Pahimmassa tapauksessa männät/pakoventtiilit/turbon pakosiipi sulaa. Myös syöttöpumpun nestepään/pumppuelementtien koon suurentamisella saa lämpöjä ja pakopaineita alas kun ruiskutus tapahtuu nopeammin ja palaminen on tehokkaampaa. Ps diiselin palaminen on vielä tehokasta vaikka pakoputkesta tuleekin ohut savuhuntu. Sellainen lapiolla lapettava lakupekka ei tottakai ole tehon kannalta mistään kotoisin. Viimeksi muokannut Mika_T : 23.05.2016 08:43 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Oikein kunnolla kun katkojan kärkiä viilaa niin ei tarvi edes turboa että päästään samoihin teholukemiin.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Nimimerkillä: Uutta projektia vailla
|
![]() |
| Luokat |
| pajero, tuplaturbo |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| vähän beejiitä | SumuSimo | TestZone | 14 | 28.03.2013 21:39 |
| Ostettu VÄHÄN KAIKKEA | VooDoo Jeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.04.2010 19:49 |
| m: vähän kaikenlaista | vertti | O/M/V Muut | 14 | 27.02.2008 22:43 |
| Vähän pika starttia... | vonsaku | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 23.06.2002 21:37 |
| Jeesatkaa ny vähän!!! | Rudolf | This And That | 0 | 05.05.2002 03:41 |