![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ahtopaine pysyy siis kummallakin 0,8bar mutta isolla moottorin täytös on parempi kun pakokaasut menee alta pois.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No ei se nyt mene ihan näinkään, kannatanee tutustua vähän miten nelitahtinen moottori toimii.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sotketaa alipaine jeesusteluun mukaan
Mites jos on 2000L minuutissa pumppaava lamellikompura ja sen verrokkina 15´000L pumppaava lamellikompura Kummalla on 4000L pönttö ensin täynnä kun molemmat kykenee siihen 1bar alipaineeseen ![]() Kyyl mulla on kokemusta, et letkut vuotaa enemmän ja pönttö lytistyy tolla isommalla tuotolla olevalla ja kun saadaan vuodot pois niin norttia ei kerkee kääriä kun pytty on täys vaikka sillä pikkusella vuodottomana ehti käydä kaffilla kesken imeskelyn Ja molemmissa on sama paine
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No ei se Jappi nyt aivan hukassa ollut. Kova pakopaine aiheuttaa sen että poistotahdin lopuksi sylinteriin jää turhan kova paine jolloin imutahdin aikana täytös ei ole täydellinen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No ei se pienen ahtimen ahdistus mistään sylinteriin jääneistä pakokaasuista johdu. Siinä ahtimessa on myös se kompurapuoli, kyse ei ole pelkästään pakopuolen virtaamisesta.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo paska on paskaa vaikka voissa paistas.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
jos laittaa kaks vakio ahinta rinnakkain että molempiin puhaltaa kaks sylinteriä ja pelottaa että vahvempi ahin puhaltaa heikomman läpi.
niin sillonhan vois laittaa turboilta omat ahtoputket kahelle sylinterille.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllähän ne samaan torveen pitää laittaa puhkumaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sinänsä ihan hyvä pointti mutta mahtaako overlapissa virtaus päästä vielä kääntymään vaikka pakopaine oliskin enemmän kuin ahtopaine.... ???
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai se virtaus kerkeä siinä kääntymään mutta sylinteri ei tyhjene täysin pakokaasuista.
Joku matematiikassa viisaampi voi laskea paljonko täytökseen vaikuttaa jos pakotahdin lopussa---> imutahdin alussa imuventtiilin avautuessa palotilassa on esimerkiksi 3bar vastapaine. Tietysti tähän vaikuttaa palotilan ja sylinterin tilavuus. Virtaavammalla pakopuolella pakopaine tippuu ja sylinteriin jäävä pakokaasun määrä on pienempi---> parempi täytös, eli enemmän happirikasta ilmaa sylinteriin---> lämmöt tippuu---> voidaan syöttää enemmän polttoainetta---> enemmän tehoa. Toki turbon kompuran kapasiteetin rajaamana, josta taas päästään turbon karttojen lukuun ja sopivan puhaltimen valintaan... Viimeksi muokannut Mika_T : 20.05.2016 15:24 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos sylinterissä on pakotahdin lopussa vaikkapa 4,5bar (mitattua tojon 2L+CT20, ahtimen alkuperä tuntematon, kombolla) paineista pakokaasua niin se todella syö tilaa siltä tuoreelta paloilmalta sillä 0,8bar ahtopaineella, tai ehkä enemmänkin se imuventtiilin avautuessa vastaan iskevä painepulssi estää tuoreen tavaran virtausta. Isommilla ahtimilla pakopaine on monesti jopa alle ahtopaineen, silloin ei jäännöspakokaasut juuri jää haittaamaan. Ja mitä kompurapuolen ahdistamiseen tulee, sillä on silloin vähän vaikea nostaa ahtopainetta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 20.05.2016 19:04 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. Viimeksi muokannut RIPAX : 22.05.2016 23:36 |
![]() |
Luokat |
pajero, tuplaturbo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vähän beejiitä | SumuSimo | TestZone | 14 | 28.03.2013 21:39 |
Ostettu VÄHÄN KAIKKEA | VooDoo Jeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.04.2010 19:49 |
m: vähän kaikenlaista | vertti | O/M/V Muut | 14 | 27.02.2008 22:43 |
Vähän pika starttia... | vonsaku | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 23.06.2002 21:37 |
Jeesatkaa ny vähän!!! | Rudolf | This And That | 0 | 05.05.2002 03:41 |