Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2016, 17:34
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Jos teho kasvaa max 20% auton omaan tehoon verrattuna niin riittääkö silloin omat jarrut ja alusta? Kävin konttorilta kysymässä, mutta ei siellä halunnut/tiennyt sanoa. Mihinkäs tuota läjää -86 voi edes verrata, eikös se ole ainoa kierrejousinen mallisarjassaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2016, 18:22
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ja pelkän välijäähdyttimen lisäys vaatii saman rosessin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2016, 18:52
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

Pääsisit paljo helpommalla kun laittasit sen vaan sinne. Kukaan ei konttorilla rupea kyselemään että onko se nyt vakio vai mikä ahdin jos se nyt ei päällisin puolin ole kovin paljon isompi kun vakio ahdin. Ei kannata konttorilta tuollasia kysellä kun ei tuos teho nyt varmaan nouse, joka pultinhan siellä sais muutoskatsastaa kun niiltä kysyy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2016, 22:39
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol Näytä viesti
Pääsisit paljo helpommalla kun laittasit sen vaan sinne. Kukaan ei konttorilla rupea kyselemään että onko se nyt vakio vai mikä ahdin jos se nyt ei päällisin puolin ole kovin paljon isompi kun vakio ahdin. Ei kannata konttorilta tuollasia kysellä kun ei tuos teho nyt varmaan nouse, joka pultinhan siellä sais muutoskatsastaa kun niiltä kysyy.
En tiijä kaikista konttoreista mut tääl PK seudulla tuntuu katsureita kiinnostavan. Riittää et ne näkee föönin olevan vaihdettu,oma lukunsa on se et jos pitää mennä muutostaan jotain muuta ja sit hoksataan föönin olevan vaihdettu=muutoskatsastukseen. Edelleen vuosikatsastuksessa huomataan olevan vaihdettu =muutoskatsastukseen,sillä ei ole merkitystä onko teho noussut vai ei kun ei se katsuri sitä dynota. Pienimmän riesan tie on muutostaa se heti kättelyssä ettei myöhemmin tuu ongelmia.
Konttoriltahan voi kysellä ja jos tarinat ei kohtaa Trafin ohjeiden kanssa ni soitto Trafiin ja äijän nimi mainiten. Itellä on semmonen kottero et tilastollisesti joka toinen tai kolmas leima ni joutuu kinaamaan katsurin kanssa,joka kerta on katsuri ollu väärässä ja leima on tullu,paras muutoskatsastus kesti 1 tunnin ja 50 minuuttia. Jos tekisin autoon kaikki ne mitä katsuri on vaatinut ni olisin keksiny ikiliikkujankin,ja auto olis silti leimaamatta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2016, 08:06
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Täähän nyt riippuu jo ihan siitäkin että näkyykö se fööni ylipäätään kuinka helposti sille katsurille. Esim omassa poikittaiskoneisessa vw:n dieselissä se mutka on siellä motin ja tulipellin välissä ja on helkutin vaikea katsastuksen yhteydessä kurkkia ja tutkia että mikä vehjes siellä on. Jos taas pitkittäismylly ja fööni siinä kupeessa tyrkyllä ja raapastu jostain traktorista niin herättäähän se muutakin kuin hilpeyttä konttorilla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2016, 21:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
Jos teho kasvaa max 20% auton omaan tehoon verrattuna niin riittääkö silloin omat jarrut ja alusta? Kävin konttorilta kysymässä, mutta ei siellä halunnut/tiennyt sanoa. Mihinkäs tuota läjää -86 voi edes verrata, eikös se ole ainoa kierrejousinen mallisarjassaan?
Onhan siitä suurtehomalli RJ. Siihen. Neliölamppu-feislifti-mallit on sinänsä samaa mallisarjaa, johon kuuluu myös KZJ70, mut niissä on eri akselit tai enemmänkin jousenkorvat/jouset/jarrut.
Eli ei saa kasvaa teho hevostakaan jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi, heti verrattava siihen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Ja pelkän välijäähdyttimen lisäys vaatii saman rosessin?
Jep.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2016, 21:52
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Verrataanko HDJ80:stä bensakoneiseen FZJ80:iin jos teho nousee?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.05.2016, 02:08
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Eli tuota samanikäistä RJ:tä voisi käyttää verrokkina. 22R mottia nyt ainakin voi siis käyttää verrokkina, mutta voiko myös 22R-E:tä? 22R hommahan menee jo helpoksi, kun vaihtaa tarvitsee ymmärtääkseni vain etujarrut ilmastoituihin versioihin. Ainakin tarjoaa varaosakaupoissa samoja pikkurumpujarruja taakse molempiin LJ:in ja RJ:in (22R). Ja hepatkin saa nostaa wikipedian mukaan 97 kappaleeseen (22R). Tuolla 22R-E:llä voisi nostaa jopa 114

Olisiko kellään papereita eroavaisuuksista, joita voisi tarvittaessa näyttää konttorilla? 22R:llä varustetusta tai 22R-E:llä varustetusta verrattuna LJ:hin (pyöreälamppuiseen).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita Mase O/M/V Renkaat ja vanteet 6 07.02.2014 09:08
Myyty suikan 31" pirkkapokkerit ja 8"vanteet myös vaihto 33/35 6pultti japsijakoisiin Jari O/M/V Renkaat ja vanteet 2 11.09.2012 15:50
Myydään mb G 2kpl-15"alua ja 4kpl 16"peltivannetta/vaihto mönkiä kummeihi härtsveli O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.11.2010 19:11
TJ:n korotus ja 33" + muutoskatsastus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 14 13.04.2010 20:33
Moottorin vaihto ja muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2007 09:15


Sivu luotu: 13:50 (GMT +2).