Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2016, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
No kaikkikos ajelee noilla rough contryn pumpuilla,, Ei kai,, vai tilaatteko maailmalta.??

Äkkiseltään mitä kerennyt etsiskelemään noita niin tuolle korotukselle ei ole tarjolla kuin noita RC ja Trailmasterin iskareita
Puhutko nyt kotimaan tarjonnasta, vai ylipäätään? Luulisi täältä nyt löytyvän noiden lisäksi ainakin Ranchoja ja varmaan myös OME:n iskareita. Siitä vain mittanauha kouraan ja mittaamaan tarvittavat minimi- maksimimitat, ja sen perusteella selaamaan. Useimmilta offikäyttöön iskareita tekeviltä löytyy aika hyvin mallikohtaiset listaukset mikä mihinkin käy ja mitä pituuksia on olemassa.


Eikä kaikki RC:n iskarit ole samanlaisia, niiden perushintaisten pintakovien pomppukeppien lisäksi on vähän parempiakin malleja mitkä ei ole pintakovia. Oma Jeeppi muuttui mukulakivillä hampaita kalisuttavasta dumpperista mukavan pehmeästi kulkevaksi ja hyvin isotkin heitot ottavaksi, kun vaihdoin parempiin RC:n iskareihin.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2016, 20:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ei miulla oo tullu viel tilannetta, et jeeppi ois ollu rengas ilmassa, paitti kolme kertaa kun se nojas puuta vasten, ettei heittäytyny rasvausasentoon.. eli ei o jarrulla tullu huijailtua

Rough Countryn iskareita on erilaisia ja kyl mie oon ollu ihan tyytyväinen sekä maastossa, että maantiellä ja alla on ollu neljässä eri jeepissä eri versioita, sitten crossarissa Dobinsonit, joissa on ihan hillitön paluuvaimennus, mut jotenki oudosti ne vaan toimii tuon latijousituksen kanssa ihan ok.

kysy 4x4partsilta Jerkulta että millasia on tarjolla, sekä varastossa, että mitä saa tilaamalla, kerrot sen millaset haluat, niin eiköhän siulla kohta ole hintakin selvillä ja aikataulu millon ne alle saa laitettua.. turha keksiä pyörää uudelleen, kun Suomessakin on ammattilaisia jotka noita työkseen tekee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2016, 08:39
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

No juu tietysti mittaamalla löydän oikeanmittaiset pumput,,, Yritin vaan taas kerran oikoa / käyttää toisten käyttäjien näkemystä asiasta hyväkseni ja KYSYÄ olisiko jollain ollut heittää suoraan lonkalta mitkä toimii.. malli ja merkki.

Ensisijalla on kotimaan tarjonta.. mutta on vaan hieman rajoittunutta tuo merkkien ja korotuksen määrä johon tarkoitettu.

käsittääkseni ZJ:tä on ajossa ja korotettuna vaikka kuinka paljon... ei voi olla kaikilla pelkkiä RC:n tolppia......!!
Itselläni ollut muutamat Rc:n iskarit ja samanlaisia tönkköjä ollut kaikki, tiedä sitten jos uudetmallit ovat parempia. kuten kerrotte.
Mutta vaihtelu avartaa näkemyksiä ja nyt ei kyllä ole alle ensimmäisenä vaihtoehtona tulossa RC:n tuotteita ellei joku saa vakuuttumaan/kerro omakohtaisesta kokemuksestaa mikä Malli toimii pehmeästi jouston Alusta asti, Pehmeys on näkemysasia joo, pehmeydellä tarkoitan sitä ettei joka pirun asfaltin halkeamassa kuulu muks,, ja tunnu siltä kuin ajaisi puisilla hevoskärryillä...

Jerkun kanssa asioitu kyllä useamman kerran ja tiedän että hommansa osaa, Mutta kun kaipasin nyt hieman laajemmin käyttäjäkunnan näkemyksiä asiasta.. Mutta...

No Jatkan siis selvittelyjäni ja katson mitä löydän.... sitten tilaan, testaan ja toivon.
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2016, 09:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
No juu tietysti mittaamalla löydän oikeanmittaiset pumput,,, Yritin vaan taas kerran oikoa / käyttää toisten käyttäjien näkemystä asiasta hyväkseni ja KYSYÄ olisiko jollain ollut heittää suoraan lonkalta mitkä toimii.. malli ja merkki.
Jokainen korotettu Jeep on erilainen, se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toisella. Jos haluaa hyvän, kannattaa mitata se oma auto ja katsoa sen mukaan.

Lainaus:
käsittääkseni ZJ:tä on ajossa ja korotettuna vaikka kuinka paljon... ei voi olla kaikilla pelkkiä RC:n tolppia......!!
Itselläni ollut muutamat Rc:n iskarit ja samanlaisia tönkköjä ollut kaikki, tiedä sitten jos uudetmallit ovat parempia.
Rough Country, OME, Rancho, ja Trailmaster ainakin. Varmaan myös Rubicon Express:iä ja Dobinsonia saa? Tilaamalla aika paljon muutakin..

Rough Countrylla on ainakin kahta, vai olikohan kolmeakin eri iskarisarjaa. Halvimmat perusiskarit on sitä samaa paskaa kuin kaikki muutkin vastaavat merkistä välittämättä, eli öljyiskareita ilman mitään hienouksia. Taitaa kaikki tulla suunnilleen samasta tehtaasta, liimataan vain eri tarra kylkeen riippuen mille korotussarjan valmistajalle tehdään. On pintakovia ja surkeita

Sitten on niitä parempia, mitkä on kaasuiskareita ja/tai parempia emuslioiskareita, mitkä eivät ole pintakovia, ja jotka vaimentaa isompiakin heittoja hyvin.


Kuten jo ylempänä kerroin, minulla on nyt alla RC:n kaasuiskarit, ja ne on hyvinkin herkät alkujoustoltaan, mutta ei pohjaa helposti isoissakaan heitoissa. On siis mukulakivikadulla aivan yhtä mukavat kuin ehjät alkuperäisiskarit.

Joskus on ollut XJ:ssä OME:n nitrochargerit mitkä oli ihan ok (pehmeät, ehkä jopa liiankin), mutta niitä ei kait enää oikein saa vastaavan laatuisena. Uudemmat ei ole kuulmean mukaan alkujouston osalta yhtä herkkiä.

Trailmastereista ei mitään hajua.

Rancholla on montaa eri sarjaa, paremmat on varsin hyviä, halvemmat perusmallit aikalailla paskaa.


Ostaa minkä tahansa iskarin, niin kannattaa huomioida mihin autoon ne on tarkoitettu ja mitä niiden vaimennuksesta kerrotaan. Painavaan autoon tehty iskari ei yleensä toimi hyvin esim. ZJ:ssä, koska vaimennusta on ihan eri tavalla kuin ZJ:hin tarkoitetussa.

Lainaus:
mikä Malli toimii pehmeästi jouston Alusta asti, Pehmeys on näkemysasia joo, pehmeydellä tarkoitan sitä ettei joka pirun asfaltin halkeamassa kuulu muks,, ja tunnu siltä kuin ajaisi puisilla hevoskärryillä...
Jos sulla on 4" korotusta ja alkuperäiset tukivarret/ lyhyet tukivarret flexjointeilla, niin autostasi ei tule millään iskareilla mukavaa terävissä montuissa. Ongelmana on se, että (etu)tukivarret on niin jyrkässä kulmassa (ne on sitä jo 3" korotuksellakin) -> akseli joustaessaan liikkuu eteen ja ylös, eli kaikki terävät iskut lyö suoraan tukivarsiin, niiden kiinnikkeisiin ja sitä kautta koriin.
Tukivarret kun saa vaakatasoon, niin akseli lähtee heti taakse ja ylös -> alusta toimii kuten pitääkin, eli akseli "imaisee" itsensä montun yli.

Lisäksi jos on flex jointit, niin useimmat niistä on flex jointin puslien osalta ihan kivikovia (UHMW PE:tä/ HDPE:tä, tai sitten todella kovaa polyuretaania), eli ei anna periksi juuri ollenkaan. Johnny jointit on melkeinpä ainoat mitkä on kuulamallin flex jointeista edes jokseenkin hyvät.
Jos haluaa oikeasti hyvät puslat, niin jenkeistä tilaukseen Metalcloakin Duroflex- puslat. On ihan helvetin hyvät värinänvaimennukseltaan - ja ne myös elää kuten hyvät pallo + pusla- flexjoint.
Kaikista pahin vaihtoehto on, jos tukivarsissa on uretaanipuslat. Niitäkin valitettavasti näkyy myytävän myös Jeeppeihin, pitäisi lailla kieltää. Aivan järjetön idea maastoautoon.. tai melkeinpä mihin autoon tahansa.

Voin kyllä kertoa enemmänkin jos haluat, mutta tuossa nyt alkajaisiksi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 14.04.2016 09:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2016, 10:00
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

3,5" jousikorotus, tukivarret säädettävät, no kulmat ei tietenkään ihan ihanteelliset ole mut pitäisi toimia paremmin,, korvakkeita en nyt heti ole lähdössä akselilla nostamaan..
Ylempien tukivarsien akselinpuolen puslat kyllä hieman veltot niille pitäisi tehdä vielä temput,, muuten käyty koko etupää läpi uusilla osilla, Ei mitään huippuosia mutta minulle kelpaavat..

iskareina nyt Rc:n kaasut ja pitäisi olla zj:hin tarkoitetut.. noin 3vuotta vanhat ja samanlaiset paukuttajat kuin uutenakin.. en tykkää olen vain sietänyt.
Niin ja se helvatin simpukkan välys vielä...

Mutta nämä selvät,, nyt haen vain hieman mukavuutta ja laadukkaita iskareita en ole ostamassa mitään halvimpia pumppuja..
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2016, 08:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ongelmana iskarin valinnassa on jokasen kuskin erilainen näkemys siitä mikä on pehmee ja mikä on kova miulla on nyt barbiessa alla RC 2.0 ja ei tunnu jympsyt läpi, toki se vinsseineen päivineen painaa enemmän kun V8 grandi, jossa on sitten alla perus halpikset ja miulle se alusta on sopivasti jämäkkä takapäänsä osalta, koska etuset on viellä jollain loppuun ajetuilla jousilla ja iskareilla.. sie voit shimmailla sitä jousitusta myös jousipaineiden kanssa, kutosen korottavat takajouset V8 grandiin kovahkolla iskarilla => kohtuu miellyttävä maantiellä pl liikenneympyrät ja niin edelleen alustassa on kuitenkin aika monta komponenttia mitkä vaikuttaa ajomukavuuteen ja siihen miten auto käyttäytyy..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2016, 16:17
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Olettako saanu katsastettua 33" renkaita käyttäen verrokkina sitä hanskalokeron tarrassa olevaa 245/75r15 kokoa? Tänään kun käytin omaa leimalla niin kysäsin samalla tuosta tarrasta niin ei inssi oikein innostunu asiasta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 13 (0 jäsentä and 13 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 11:01 (GMT +2).