Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2016, 20:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Oletko koittanut mitä tekee jos kierroksia on lämpimällä koneella reilusti enemmän kun kiihdyttää reippaasti (enemmän tai vähemmän kaasu pohjassa kiihdytys)? Jos tällöin toimii, niin melkeinpä sanoisin että lambdavika.
Kylmä konehan ei juuri huomioi lamda- arvoja, kun taas lämmin kone sen tekee ja jos lambda antaa outoja arvoja niin konekaan ei toimi oikein. Ei välttämättä edes sytytä silti vikavaloa.. näin oli itselläkin, ja on ollut monella muullakin.


Vikakoodit kannattaisi tarkistaa, löytyykö sieltä lambdaan liittyviä vikakoodeja.

Tarkistaisin joka tapauksessa melkeinpä ekana etummaisen lambdan sekä sen johtonipun. Mieluiten osta alkuperäinen NTK:n lambda, on kaikkien huhujen ja tietojen mukaan selvästi paras. Jos tarvike, niin silloin bolt-on malli - ei niitä mihin itse pitää viritellä vanha liitin kiinni.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2016, 15:35
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Angry

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko koittanut mitä tekee jos kierroksia on lämpimällä koneella reilusti enemmän kun kiihdyttää reippaasti (enemmän tai vähemmän kaasu pohjassa kiihdytys)? Jos tällöin toimii, niin melkeinpä sanoisin että lambdavika.
Kylmä konehan ei juuri huomioi lamda- arvoja, kun taas lämmin kone sen tekee ja jos lambda antaa outoja arvoja niin konekaan ei toimi oikein. Ei välttämättä edes sytytä silti vikavaloa.. näin oli itselläkin, ja on ollut monella muullakin.


Vikakoodit kannattaisi tarkistaa, löytyykö sieltä lambdaan liittyviä vikakoodeja.

Tarkistaisin joka tapauksessa melkeinpä ekana etummaisen lambdan sekä sen johtonipun. Mieluiten osta alkuperäinen NTK:n lambda, on kaikkien huhujen ja tietojen mukaan selvästi paras. Jos tarvike, niin silloin bolt-on malli - ei niitä mihin itse pitää viritellä vanha liitin kiinni.

Vikakoodeja antaa avaimesta 12 ja 55 eli ei mitään normaalista poikkeavaa, kokeilin tossa motarilla antaa lisää happea niin kierrokset nousee kyllä hyvin yli 3000 nykimättä 4 vaihteella mutta kun tuppaa vitosen ja kierrokset laskee hetkellisesti 2000 jollonka alkaa nypyttää minkä seurauksena tiputtaa taas kaasua lisäämällä nelosen silmään.
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2016, 17:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Koitahan ihan reilusti kaasu pohjassa lämpimällä koneella.. Huonosti toimiva lambda helposti kyllä tarjoaa vikakoodin, mutta ei välttämättä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2016, 20:47
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Question

Nyt saisi antaa vinkkiä 3"-4" korotukselle toimivaan iskunvaimennukseen, tuo pintakovien RC pumppujen paukutus saa nyt riittää.. helvet## hyvä ettei hampaat pudonnut tuolla talven jäljiltä olevalla kuoppaisella hiekkatiellä..

Pikatarve etuakselille nyt lähinnä,, takana nuo toimii vielä toistaiseksi ihan "mukavasti"..

ja mielellään jos vielä suomesta löytyisi.. sais nääs vaan nopeemmin alle..
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2016, 07:59
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Perän laakerointi alkaa kuulostamaan ajankohtaiselta ja samalla meinasin laittaa taakse lukon. Joten mikä lukko se olis järki ostos (vain hinta ratkaisee )? Autohan on 96vm 4.0 et vissiin siellä pitäis olla kitkalukko tällä hetkellä? Mitkä välitykset näissä on vakiona?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2016, 08:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jäpälä Näytä viesti
Perän laakerointi alkaa kuulostamaan ajankohtaiselta ja samalla meinasin laittaa taakse lukon. Joten mikä lukko se olis järki ostos (vain hinta ratkaisee )? Autohan on 96vm 4.0 et vissiin siellä pitäis olla kitkalukko tällä hetkellä? Mitkä välitykset näissä on vakiona?
Ei siellä välttämättä ole kitkalukkoa, joskin suurin osa Suomeen virallisesti tuoduista on kitkalukolla. Ylipäätään Euroopan markkinoille Grazissa tehdyissä ZJ:ssä (ZG, jos tarkkoja ollaan) tuntuu useimmiten olevan 249 jakoaski ja takana kitkalukko. Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön..

Peränä on nelilitraisessa Dana35 3.55 välityksellä jos on alkuperäinen akseli; vaihtoehtoja lukoksi siis riittää.
* Jos haluat halvalla niin joku lunchbox lockeri (katso tarkkaan jos sinulla on kitkaperä, läheskään kaikki lunchbox- lockerit EIVÄT asennu kitkamurikkaan!).
* Jos taas haluat sujuvammin toimivan ja hiljaisemman niin hommaa Detroit locker. Jos autosi on 249 jakolaatikolla (AWD-N-4lo), niin useimmat palalukkovalmistajat eivät suosittele palalukon käyttöä taka-akselilla. Ei se sitä kuitenkaan estä.. jos on takavetolaatikko niin ei mitään väliä.

Kun kerran olet laakeroimassa perää jokatapauksessa uudestaan, niin Detroit locker ei tule ihan älyttömästi kalliimmaksi kuin lunchbox- locker. Hintaeroa niiden välillä on muutama satanen, varsinkin jos löydät Detroit lockerista hyvän tarjouksen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.04.2016 08:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2016, 11:42
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Jakolaatikossa on vain 4hi-N-4lo joten kait se sillon on 249? Takana on myös levyjarrut niin onko vetarit 27 vai 30 booriset? Miten se tuo detroit truetrac, sitä näyttäis saavan aika "edullisesti"?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2016, 17:38
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Nyt saisi antaa vinkkiä 3"-4" korotukselle toimivaan iskunvaimennukseen, tuo pintakovien RC pumppujen paukutus saa nyt riittää.. helvet## hyvä ettei hampaat pudonnut tuolla talven jäljiltä olevalla kuoppaisella hiekkatiellä..
Pikatarve etuakselille nyt lähinnä,, takana nuo toimii vielä toistaiseksi ihan "mukavasti"..
No kaikkikos ajelee noilla rough contryn pumpuilla,, Ei kai,, vai tilaatteko maailmalta.??

Äkkiseltään mitä kerennyt etsiskelemään noita niin tuolle korotukselle ei ole tarjolla kuin noita RC ja Trailmasterin iskareita,, trailmastereista en itse tiedä mitään. tekeekö niillä mitään??

Vinkkiä nyt kiitos.. pitäis olla jo alla.
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.04.2016, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
No kaikkikos ajelee noilla rough contryn pumpuilla,, Ei kai,, vai tilaatteko maailmalta.??

Äkkiseltään mitä kerennyt etsiskelemään noita niin tuolle korotukselle ei ole tarjolla kuin noita RC ja Trailmasterin iskareita
Puhutko nyt kotimaan tarjonnasta, vai ylipäätään? Luulisi täältä nyt löytyvän noiden lisäksi ainakin Ranchoja ja varmaan myös OME:n iskareita. Siitä vain mittanauha kouraan ja mittaamaan tarvittavat minimi- maksimimitat, ja sen perusteella selaamaan. Useimmilta offikäyttöön iskareita tekeviltä löytyy aika hyvin mallikohtaiset listaukset mikä mihinkin käy ja mitä pituuksia on olemassa.


Eikä kaikki RC:n iskarit ole samanlaisia, niiden perushintaisten pintakovien pomppukeppien lisäksi on vähän parempiakin malleja mitkä ei ole pintakovia. Oma Jeeppi muuttui mukulakivillä hampaita kalisuttavasta dumpperista mukavan pehmeästi kulkevaksi ja hyvin isotkin heitot ottavaksi, kun vaihdoin parempiin RC:n iskareihin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.04.2016, 20:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ei miulla oo tullu viel tilannetta, et jeeppi ois ollu rengas ilmassa, paitti kolme kertaa kun se nojas puuta vasten, ettei heittäytyny rasvausasentoon.. eli ei o jarrulla tullu huijailtua

Rough Countryn iskareita on erilaisia ja kyl mie oon ollu ihan tyytyväinen sekä maastossa, että maantiellä ja alla on ollu neljässä eri jeepissä eri versioita, sitten crossarissa Dobinsonit, joissa on ihan hillitön paluuvaimennus, mut jotenki oudosti ne vaan toimii tuon latijousituksen kanssa ihan ok.

kysy 4x4partsilta Jerkulta että millasia on tarjolla, sekä varastossa, että mitä saa tilaamalla, kerrot sen millaset haluat, niin eiköhän siulla kohta ole hintakin selvillä ja aikataulu millon ne alle saa laitettua.. turha keksiä pyörää uudelleen, kun Suomessakin on ammattilaisia jotka noita työkseen tekee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 18:55 (GMT +2).