![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Melekonen projekti taa on ollut ja toivottavasti jatkuu, hienoa tyota. Montako osaa oot pulttailu/hitsaillu Jeeppiin? Siis noin vastauskin riittaa. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() En ole kovin tarkkaan osia laskenut, mutta onhan niitä.. nyt on menossa kolmas etuakseli, kun pari edellistä on hajonnut. Taka-akseli on periaatteessa sama kuin alkuperäinen, kasasin tämän tyhjästä akseliputkesta samalla kun vanha oli vielä auton alla. Auton alkuperäinen odottaa tallin lattialla jos siitä kehittäisi nykyistä paremman version ![]() Keula ja takapäähän tässä on rakennettu melkolailla uudestaan, ja osittain pyöränkotelot. Palkkihelmat + putkilevikkeet. Koneeseen tuli tehtyä kaikkea pientä. Tukivarret on uutta - käytännössä jo toinen sarja säädettäviä varsia -> näitä nykyisiä ei kyllä tartte vaihtaa mihinkään, on aivan saakelin hyvät. Molemmat panhardit sekä niiden kiinnikkeet. Tässä lähiaikoina pitäisi vielä uusia tukivarsien korinpuoleiset kiinnikkeet, ne alkaa jo antautua.. Sisustukseen en ole koskenut muuten, kuin että rakensin muksua varten reilu vuosi sitten toiseen takapenkinlohkoon ISOFIX- kiinnikkeet. Pakko oli tehdä, kun en ollut ollenkaan tyytyväinen vauva- ja taaperoikäisten turvaistuimien turvavyökiinnityksen tukevuuteen ZJ:ssä ![]() Hitsaussaumaa on tullut aika monta metriä, en ole uskaltanut edes laskea. Onneksi mitään ei ole ollut varsinaisesti pakko tehdä, kunhan omaksi iloksi rakennan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vuosileima haettu tälleen sopivasti viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä. Nyt on taas vuosi ajoaikaa
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tälle asialle pitänee tehdä jotain, ennenkuin tulee pahempaa tuhoa..
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
..kun asioita hajoaa, niin hajoaa enemmänkin
![]() Ihmettelin kun repsikan puolelta venakoneisto alkoi pitää naputusta. Oli aluksi hyvin vaimea, mutta varsin nopeasti alkoi pitämään enemmän meteliä. Pakko oli tarkistaa. 5. sylinterin pakopuolen tönäri näytti tältä; vieressä ehjä vastaava. Nämä siis on 4130- cromoa ja vielä pintakarkaistuja. Pitäisi kestää 500+ hv konetta. Ei nyt sitten kestänyt edes ~300 heppaista ![]() ![]() Hyvin on muuttanut muotoaan ja lyhentynyt parisen milliä alkuperäisestä. Missä lie on kaikki metallimurut.. toivottavasti ei aiheuta tuhoja jossain väärässä paikassa. ![]() Rullakeinu on aikalailla ehjä ja täysin käyttökelpoinen - onneksi ostin cromomallit enkä aluminiisia hipokevyitä ![]() ![]() Huomioitavaa tässä on, että voitelupuoli todistetusti toimi kuten pitääkin, ja tönäreiden esijännityksen säätö, sekä rullakeinujen kohdistus venttiilin päälle ovat olleet 100% kohdallaan. No, tätä se on.. joskus elämä koettelee ![]() Tuli myös tilattua täysalumiinisen syylarin lisäksi uusi alumiininen laatikon jäähdytinkenno, koko ~11" x 8" x 1.25". Lähdöt on kierteillä eikä mitkään letkunipat. Samalla tulee öljylle termostaatti, millä säädetään mitä reittiä laatikkoöljy milloinkin kiertää. ..ja kun kerran tulee hienoa uutta osaa, niin toteutetaan laatikolta lähtien jäähdytinlinjojen veto kunnolla. Eli -6AN- kokoisilla liittimillä ja -6AN (=~9mm sisähalkaisija) teräspunosletkuilla. Hienoa, toimivaa ja kestävää ![]() ![]() ![]() Vanhat kaittimet oli jo ihan morjens, ja kun kerran kyseessä on luxus- varusteltu auto alunperin, niin vaimennusmattoa oviin - ja Infinity Gold- 10- kaiutinsysteemin tilalle erillissarjat eteen ja myöhemmin myös takapaksin soundbar:iin ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mites käytätkö sinkkiä öljyssä?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
En ole laittanut ZDDP- lisäainetta, mutta ei rullakeinuilla ja hydraulisilla rullaliftereillä oleva kone sitä erityisemmin kaipaakaan. Toki tuon virinokan nokkaprofiili on hieman aggressiivisempi koska on nimenomaan rullaliftereille tehty, mutta ei sen silti pitäisi pintakarkaistuja cromo- tikkuja tuolleen rikkoa. Uskoisin, että kyseessä on vain jokin tekovika yhdessä tikussa, karkaisu tjsp. mennyt vituralleen ja siitä lähtenyt.
Konehan oli alkutalvesta avatessa kaikinpuolin erinomaisessa kunnossa, nokka-akselin laakereita (tyyppivika) lukuunottamatta. Käytössä minulla on ollut viimeiset muutaman vuoden Valvolinen 5W-30 täyssynteettinen enemmän ajettuihin autoihin tarkoitettu moottoriöljy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |