![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ootkos Allterraineilla luisutellu? Jos, niin miltä on uus malli tuntunu? Pärjääkö talvisäällä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Se mistä vähän annan miinusta on selvästi mutakumeja huonompi sohjo- ja vesiliirron vastustuskyky. BFG AT:n kuvio on kuitenkin sen verran umpinainen, että vesi tai sohjo ei pääse poistumaan yhtä tehokkaasti -> rengas nousee sohjo- tai vesipatjalle jopa yllättävänkin helposti. Ei siltä osin siis juuri tavallisia katurenkaita parempi. Muuten on ollut oivallinen rengas päivittäiseen ajoon, ja se mitä kokeilin vähän syvemmässä (~30-40cm) pakkaslumessa niin eteni hyvin. Katsotaan mitä tapahtuu kun rengas vähän kuluu ja ikääntyy..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hienostihan se etenee.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Edessä on Eaton eLocker, taakse tulee vähän ylempänä näkyvä Aussie Lockerin palalukko. Se on tosin edelleen autotallin pöydällä, toistaiseksi siellä hanurissa on kitkalukko. Kitkapakat on vaihdettu jokunen vuosi sitten, mutta johan ne on ehtineet kulahtaa uudestaan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Avoin murikka tuli asennettua reilu viikko sitten takaperään kitkalukkomurikan tilalle, ja avoimen murikan sisään kaveriksi Aussie Locker. Ei sitä taas muistanutkaan ~6 vuoden tauon jälkeen miten paljon 100% takalukko auttaakaan etenemisessä
![]() Nuo tuli nyt tilailtua jenkeistä; täysalumiininen syylari - ei löydy Suomesta ZJ:hin ollenkaan, ja tämäkin piti kikkailemalla tilata kun ei radiatorexpress.com toimita kuin jenkkien sisällä. ..ja välillä myös maksetaan satunnaisia oppirahoja, ilmastoinnin lauhdutinkenno olisi kannattanut suosiolla hakea Jamantilta eikä koittaa tilata jenkeistä muutamaa kymppiä halvemmalla samalla kun sieltä tuli muuta rompetta. Tuo Kiinassa tehty kasa paskaa - vaikka Valeo onkin - on jotain sellaista mitä en suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään. No, katotaan jos sen saa soviteltua ja miten mahtaa pelittää. Jos ei toimi, niin sitten Jamantilta Omix-Adan lauhdutin keulalle. Valeo siis piti olla "bolt-on" ja "OEM quality", mutta ei todellakaan ole. Periaatteessa Valeo tosin on parempi, kun on cross- flow- tyyppinen minkä pitäisi olla r134a- aineiden kanssa parempi kuin tehdasmallin "serpentine-flow", mutta katotaan nyt. Lähinnä ongelma on lauhduttimen sovitus, ei kelpaa alkuunkaan tehtaan kiinnityksiin. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.04.2016 19:38 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitus oli asentaa uusi takakallistuksenvakaaja paikalleen. Huomasin kuitenkin että matkassa on yksi muuttuja mikä on syytä hoitaa pois ennen katsastusta
![]() Alempana kuvassa näkyvälle paikalle piti aikanaan palkkihelmoja tehdessä tehdä vahvikelappu takakaarta pitkin vähän matkaa ylös, mutta eihän sitä tullut koskaan tehtyä. .."kestää kuitenkin".. No, ei se kestänyt. Joku palkin alakulmaan tullut osuma on jossain vaiheessa repäissyt hitsaussauman yläpuolelta pellin halki. Leikkasin jo ko. kohdan auki n. 10 x 5cm alueelta, siihen uusi lappu + ylemmäs ulottuva vahvikelevy. Samalla jatkan nyt oven reunan kohdalle auton vyötärölinjan korkeudella loppuvan putkilevikkeen alas asti palkkihelmaan; se tukee reilusti palkin ulkoreunaa korin C- pilarin ja pyöränaukon alueelle. Luulisi tukevoittavan oleellisesti ja estävän tämäntyyppiset ongelmat. Samalla tarkistin etupään alatukivarsien korinpuolen kiinnikkeiden alkanutta murtumista. Toinen puoli oli ennallaan (n.5mm matkalta murtunut), mutta toinen onkin sitten jo levinyt reilusti enemmän (puoleenväliin takareunan taitteessa) ja ilmestynyt myös kokonaan uusi murtuma. Täytyy katsoa jos kelpaisi vielä leimalle, ja fiksaan sen jälkeen tekemällä kokonaan uudet ja vahvemmat. Nyt ei yksinkertaisesti ehdi ennen perjantaita.. ![]() ![]() Tukivarsien kiinnikkeistä ei tullut otettua kuvia, katsotaan sitten kun pääsen niiden kimppuun. Tässä nyt alkajaisiksi takakaarien sisältä.. ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Reikä on nyt paikattu.. ja kun taas pääsi peltihommissa vauhtiin, niin tulipahan vihdoin aloitettua asia mikä jäi viitisen vuotta sitten vaiheeseen, kun aloin tekemään noita putkilevikkeitä
![]() ..hiljaa hyvä tulee, nyt on asia mutiintunut riittävästi ajukopassa jotta tuloksesta tullee kelvollinen ![]() Nämä on taas rupisia kännyfotoja, unohdin ottaa kunnon kameran mukaan.. Ensin taivutellaan pari putkenpätkää: ![]() Tarkoituksena siis jatkaa takakaaren reunaputki alas asti. Vahvistaa sitten mukavasti palkkiehelman takanurkkaakin, ei pyri repeytymään enää niin paljoa korista irti ![]() ![]() Aloitin repsikan puolelta, kun siellä oli varjoisaa.. mukavampi tehdä hommia kun ei heijasta aurinko silmään. Ensin tuo vanha 5 x 20mm:n latanpätkä pois ja pyöränkotelon peltien trimmausta: ![]() ![]() Putken koesovitusta: ![]() Pientä lisätrimmausta, ja putki heftiin väliaikaisesti. Sen jälkeen oven kimppuun, se kun ei enää putken asennuksen jälkeen mahdu alkuperäisessä kuosissaan kiinni ![]() ![]() ![]() ..nyt mahtuu ![]() ![]() Huomenna toiselle puolelle sama käsittely ja tämän puolen viimeistelyä (lisätukia, muutaman kolon täyttö, ja oven takaosan paikkaus). Pitää myös vielä sutia putki oikeaan väriin, nyt on auton korinvärinen. Hammeriten musta hammer- effect on parempi, kun on helpmpi korjata nojailujen jälkeen ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |