![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuossa 29.9.15 päivätyssä kuvassa näyttäisi pyöränmutterit olevan väärinpäin. Korjatkaa jos olen väärässä. En ole Lantikka-asiantuntja...
__________________
Minäkö muka tyhmä? Nyt en ymmärrä mitään. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihmettelin samaa viime syksynä, piti avata pari mutteria ennen kuin uskoin että kartio on molemmissa puolissa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
|||
|
|||
![]() Kytkinremontti
Herätelläänpä tämä ketju.
Kesällä tuli ajoa mahtavat 200km, kytkin rupesi luistamaan kohtuu paljon joten ajot jäivät vähiin ja mökillä hommaa riittimuutenkin. Elokuun lopussa sain kuitenkin huijattua kaverin mukaan ruuvaamaan autoa, joten päästiin vihdoin kytkimen vaihtopuuhiin. Teoriassa tämä on aika suoraviivainen homma, ainakin korjauskirjan mukaan... Netistä löytyi myös jonkun suomalaisen harrastajan tekemä kuvasarja 88' kytkinjumpasta joka antoi sopivasti lisä tietoa ja innosti kokeilemaan(kaivan linkin tähän). Penkit pois, Pohjapellit pois, kardaanit irti, käsijarru irti ja sivuun siirto, vaihdelaatikon pultit auki, Laatikkoa 20cm taaksepäin, vanha kytki pois ja uusi sisään keskityskapulalla(tai pitkällä hylsyllä ja jeesusteipillä). Romut takaisin kiinni. Vaihdelaatikon takaisintyöntö / kiinnilaitto olikin sitten aika kova homma... Yksin en lähtisi tekemään ellei ole moottorinosturia vaihdelaatikoiden siirtoa varten tms. Pohjolan talli tuo paras talli! Ja joku gorillakin kuvassa. Homma alkaa peltien poistolla (Penkit jo nostettu pois): Kardaanien irroitusta: Joo irroitettiin väärästä päästä, mutta tuntuivat irtoavan helpommin näin, myöhemmin sitten saatiin vähän lisäpainoa vaihdelaatikoiden siirtelyyn ![]() Nyt on myös "lenkkiavaimet hommattuna joten aukaa jatkossa helpommin. Kaveri irroitteli käsijärruhässäkkää samalla kun minä sohelsin kardaaneita irti. Käkkärikuvat jäivät valitettavasti ottamatta. Periaatteena oli pultit irti ja koko paketti "sivuun". Vaihdelaatikkon pultit seuraavaksi + apusylinterin vaihto: Pultit aukia ja lootaa taaksepäin! Liikkui 2 hengeltä ihan ok, paino varmaan vähän alle 100kg kardaaneineen? Levy ja asetelma irti: Paineasetelman puoli oli kulunut niiteille joten aika loppu taisi olla, öljyä myös jonkun verran. Moottorin takastefa tulee varmaan jossainvaiheessa vaihtolistalle. Uudesta asetelmasta ei tainnut tulla otettua kuvaa, mutta keskitystyökaluksi kelpasi sopiva pitkä hylsy parilla teippiekierroksella. Takasinlaiton haasteita: Kaikki meni hyvin kunnes laatipaketti piti saada liikkumaan takaisin eteenpäin. Ährättiin n.1.5h tuota, että saatiin se takaisin. Vaihdelaatikon tukikumit olivat jo kiinnil ja kaikki näytti etenevän kunnes huomattiin että apusylinterin kiinnikerauta ei mahdu paikoilleen. Iltakin tuli ihan yhtäkkiä ![]() Vähän pulttien avaamista ja jumppailua lisää ja paketti istui nätisti. Kardaanien kiinnilaitto ja kello olikin 22:00... Ilmaus ja lattiapellit jäivät sunnuntaille. Ilmausta aamupäivästä: Pelteihin vedin vähän massa äänieristeeksi: Pieni testilenkki ja kytkin toimi hienosti! Pääsylinteri on vielä jossaivaiheessa vaihdettava mutta nyt ainakin kytkin pelaa. Iso kiitos Kimpalle avusta! Viimeksi muokannut mara8 : 05.10.2018 18:37 Perustelu: Kirjoitusvirheitä ja lisäkuvia |
#7
|
|||
|
|||
![]() Oikea etujarru, remppaa katsastukseen
Oikea etupyörä laahasi tosi pahasti kun ajelin konttorille, edellis iltana tuli vielä nosteltua pyöriä ja tarkastettua ettei ole ongelmaa. Katsuri hylkäsi aiheesta. Ilmeisesti tuo reilumpi jarruttelu sai joko letkun jumiin tai sylinterit.
Nyt alkuviikosta oli pari päivää vapaata joten pyörän kimppuun. Jumissa tuntuivat olevan, rumpu lähti auki kuitenkin pienellä koputtelulla. Viimevuonna avasin ja putsasin saman pyörän, silloin nuo syliterit pelasivat kuitenkin vielä ok. Nyt yhtä puuta. Hirmu ähräämisen jälkeen jarrut irti sylintereineen: Vanhat Girlingin valmistamia(varmaan alkuperäisiä?) Uudet on delphit. Jarruletkun uusin myös samalla varmuuden vuoksi. Kitkapinnoissa vielä 2mm pintaa joten laitoin vanhat paikoilleen kun olivat myös täysin kuivat. Leima tuli ja auto meni latoon pitämään sadetta. Seuraava mökkireissu pitää sisällään koneen öljynvaihdon ja uudet nesteet jäähdyttimeen. Sitten odotellaan taas kevättä. Viimeksi muokannut mara8 : 05.10.2018 11:12 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Land Rover 90 ("Defender")-87 projekti | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 12.11.2014 06:46 |
Myyty Land Rover Series 2A, 88, 1963, Diesel | vesseli73 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.04.2014 21:14 |
Myydään Land Rover Freelander -00 "linkki nettiautoon lisätty" | mältsä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 04.10.2012 19:03 |
Myyty Land Rover 16" "Wolf" vanteet | Racingrabbit | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.05.2012 12:30 |
Myydään Land Rover osia ja 35"/16" renkaat | rm67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 05.01.2010 16:43 |