Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Land Rover 1963 "Carmichael" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137347)

mara8 19.08.2015 08:52

Land Rover 1963 "Carmichael"
 
Land Rover 1963 "Carmichael"

Pitkäaikainen haave omistaa vanha Land rover pickup tuli toteutettua. Tänne foorumille on hyvä kirjoitella päiväkirjaa autosta ja mahdollisista kunnostuksista.
Autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään offihirmua vaan ajella lähinnä kesäisin vähän kylillä ja mahdollisesti joskus jopa hiekkatiellä. Ulkonäkö jäänee pitkälti tuollaiseksi. Jaa että miksi en sitten kirjoittele roverpalstalle? Ei tunnu pääsevän millään sähköpostiosoitteella rekisteröitymään.

Auto on alunperin Carmichael koritehtaan varustelema paloauto. Palovarustuksesta ei tosin enään ole muuta kun nippu kytkimiä ja hienosti patinoitunut väri.

Mallina siis S2A 109 pickup, väkevällä 2.25l bensakoneella .
Mittarissa 47298km, mahdollisesti jopa vielä ensimmäisellä kierroksella, mittari menee 100k ympäri.
Auto käy ja kukkuu, ja myös pysähtyy.

Plussana myös:
Uskomaton patina!
Aika täydellinen
Ei juurikaan ruostetta

Puutteita:

Kaikki hytin tiivisteet loppu
Tuulilasin pesurisäiliö jäätynyt halki
Ruosteen alkuja siellä täällä
Bensamittari ei toimi, heilahtaa avainta vääntäessä.
Renkaat todella vanhat
Vasen etunapa? vuotaa oljyä jonkun verran renkaan sisäpinnalle
Lämppärin tuuletin ei pyöri, nappi rikki? Lämppäri lämpiää kuitenkin.

Auto:
http://s5.postimg.org/53a1662k7/IMG_2756_Medium.jpg


Tähän mennessä tapahtunutta:

Takarungon puskuripala vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
Öljynvaihto koneeseen, jarrunesteet ja jarrujen herkistelyä edellisen omistajan toimesta. Alunperin tämä oli tarkoitus ostaa katsastettuna.


9.8.2015 Auton osto.
Kiristelty ruuveja, pultteja ja muita nippeleitä. Tippakannulla öljyä sinne ja tänne. Yleistä ihmettelyä ja tutkimista mitä oikein tuli ostettua...
15.8.2015 Jäähdytinnesteet
16.8.2015 Hankittu vararengas-setti
17.8.2015 Tilattu iso nippu pikkuosaa LRseries.com
22.8.2015 Öljynvaihto takaperä
9.9.2015 Sytytyskaapelit ja pyörän kansi
9.9.2015 Öljynvaihto Nelivetolaatikko
9.9.2015 Öljynvaihto Vaihdelaatikko
x.9.2015 Takaiskarit vaihdettu uusiin
x.9.2015 Nelivedon nupit ja peltilätkä, muita ruuveja/pultteja.
x.9.2015 Vasen takajarru(läpikäynti ja 1x uusi säätöpultti)
27.9.2015 Sytytyskaapelit, kansi ja puola
27.9.2015 Oikea takalaakerin rasvaus ja kiristäminen
28.9.2015 Katsastus
10.10.2015 Yritetty säätää kytkintä
x.11.2015 Talliin odottamaan kesää
19.2.2016 Uusi termostaatti ja siihen sopiva yläputki. Käyntihäiriö korjattu uudella puolan maajohdolla(LT lead)
xx.xx.2017 Kytkinen letku (flexihose/jarruletku)
xx.xx.2017 Takajarrut: jarrupalat, sylintereihin uudet tiivisteet.
25.8.2018 Uusi Kytkinlevy, paineasetelma, apusylinteri ja ilmaus
2.10.2018 Oikeasta etujarrusta uusittu: 2x jarrusylinteriä(Delphi), jarruletku ja ilmaus
3.10.2018 Katsastus
Kesä 2019 Kytkin, apusylinteri
1.7.2020 Vasen etujarru, 2x jarrusyliterit, jarruletku ja ilmaus
15.7.2020 Katsastus, 2 vuoden leima
20.7.2020 Venttiilivälysten säätö, uusi kopan tiiviste
20.7.2020 Kaasuttimen korjaussarja

Työlistalla:
Kytkimen pääsylinteri? jos tarve
Hytin tiivisteiden vaihtoa
Koneen lämpömittarin korjaus
Bensamittarin korjaus
Maajohtojen läpikäynti

Startti on välissä jumissa?

Runkonumero: 25403188a
Moottori: 25131995c
Vaihdelaatikko:

mara8 19.08.2015 09:53

Kuvia:

http://s5.postimg.org/3qnqqjfqv/IMG_2759_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/wubyms3uf/IMG_2758_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/k47q9ovw7/IMG_2757_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/wk4g3fp87/IMG_2763_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/qkgozs4fr/IMG_2760_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/it4keypo7/IMG_2762_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/wo2uxfk3b/IMG_2761_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/64a9vajjr/IMG_2764_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/kq1ajjgc7/IMG_2765_Medium.jpg
http://s5.postimg.org/g5f44lwmv/IMG_2766_Medium.jpg

Kaitsu67 19.08.2015 14:21

Cool!
 
Hieno! :cool:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mara8 (Viesti 1244305)
Jaa että miksi en sitten kirjoittele roverpalstalle? Ei tunnu pääsevän millään sähköpostiosoitteella rekisteröitymään.

Huomasitko tämän? Pitäisi kyllä onnistua jos s-posti on .fi

"Jos vain mahdollista, käyttäkää rekisteröityessä .fi -päätteistä sähköpostiosoitetta, niin tunnuksen rekisteröinti ja aktivointi menee suht nopeasti ja kivuttomasti.

Sähköpostiosoitteet, joiden pääte on .com, .ee, .ru, .net, .info, .tv, .org, ja lisäksi muut, enemmän tai vähemmän oudot päätteet, ovat kieltolistalla. Syy tähän on hillitön spämmibottirekisteröitymismäärä. Esimerkiksi, ilman .com -päätteen kieltoa, bottirekisteröitymisiä tuli pahimmillaan jopa yli 10kpl / 12 tuntia."

james_III 19.08.2015 15:11

Nyt ollaan asian ytimessä :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mara8 (Viesti 1244305)
Land Rover 1963 "Carmichael"

Puutteita:
Nelivedon nupit hävinneet ja nopean nelivedosta ei ole jäljellä kun keppi..
Peltilätkät myös kadonneet(keppien ja lattian väliin)
Kaikki hytin tiivisteet loppu
Oikea tuulilasinpyyhkijämoottori lakkasi toimimasta.
Tuulilasin pesurisäiliö jäätynyt halki
Ruosteen alkuja siellä täällä
Bensamittari ei toimi
Renkaat todella vanhat

-Nuppeja saa onneksi reprona kaupasta, ite pajotin mokoman peltilätkän omaani.
-Etra myy D mallin tiivistettä joka on yllättävän sopiva ainakin oviin, lasiin ja hyttiin kannattaa tilata sopivat saarivaltiosta
-lääppärinmoottori vaatinee valohoitoa sisuksiin, tuskin siellä mikään oikeasti rikki on.

moggirange 19.08.2015 16:31

Ompas hyväkuntoisen oloinen.

mara8 19.08.2015 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1244341)
Hieno! :cool:



Huomasitko tämän? Pitäisi kyllä onnistua jos s-posti on .fi

"Jos vain mahdollista, käyttäkää rekisteröityessä .fi -päätteistä sähköpostiosoitetta, niin tunnuksen rekisteröinti ja aktivointi menee suht nopeasti ja kivuttomasti.

Sähköpostiosoitteet, joiden pääte on .com, .ee, .ru, .net, .info, .tv, .org, ja lisäksi muut, enemmän tai vähemmän oudot päätteet, ovat kieltolistalla. Syy tähän on hillitön spämmibottirekisteröitymismäärä. Esimerkiksi, ilman .com -päätteen kieltoa, bottirekisteröitymisiä tuli pahimmillaan jopa yli 10kpl / 12 tuntia."

Ok syy on varmaantuo tuli yritettyä useammalla*.com tilillä tuota rekisteröintiä.

mara8 19.08.2015 17:39

Historiaa:
 
Auto on mökillä joten harrastamaan pääsee vasta viikonloppuna, mutta kaipa sitä voi harrastaa näinkin ;)

Tilasin auton historiatiedot nettipalvelusta.

Ajoneuvo: Land Rover FIRE-ENGINE-4X4/2770-63
Käyttöönottopäivä: 30.11.1962
Nykyinen rekkari: 01.01.1970(varmaan myös ensimmäinen?)
Ensimmäinen yksityisomistaja: 06.1980-10.2013
Kuolinpesä: 10.2013-03.2015
Elegantik Oy(huutokauppa): 03.2015-05.2015
Toinen yksityisomistaja: 05-2015-08.2015
Kolmas yksityisomistaja(Meitsi!): 08-2015->

Viimeisin katsastus:
25.10.2004
Seuraava katsastus välillä:
30.06-31.10.2007!?! Katsastuspakko 3v välein?


Kunto selittynee osittain tuolla omistajien vähyydellä ja perimätiedon mukaan tuo ensimmäinen yksityishenkiö oli mobilisti, jolla oli autoja hallit täynnä.

Joku muistaa nähneensä auton myös Fiskarsin VPKn käytössä? Mahtaako pitää paikkaansa? Mitäköhän tuo Kuivalahti Auto teksti tarkoittaa? Paloasema kuivalahdella? VPK?

mara8 19.08.2015 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja james_III (Viesti 1244344)
Nyt ollaan asian ytimessä :)


-Nuppeja saa onneksi reprona kaupasta, ite pajotin mokoman peltilätkän omaani.
-Etra myy D mallin tiivistettä joka on yllättävän sopiva ainakin oviin, lasiin ja hyttiin kannattaa tilata sopivat saarivaltiosta
-lääppärinmoottori vaatinee valohoitoa sisuksiin, tuskin siellä mikään oikeasti rikki on.

Etra pitänee käydä katsastamassa, hyvä vinkki. Olin ihan ihmeissäni kun totesin näitten varaosahinnat Brittien verkkokaupassa :) Pikkuosat ei maksa oikein mitään.

Kaitsu67 19.08.2015 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mara8 (Viesti 1244382)
Olin ihan ihmeissäni kun totesin näitten varaosahinnat Brittien verkkokaupassa :) Pikkuosat ei maksa oikein mitään.

Niinpä, ja Paddockilla on tässä kuussa näköjään rahtikin puoleen hintaan :) eiku tilaamaan!

pee 19.08.2015 18:43

Hieno on !!

-Rompe1- saattas arvata palveluhistoriasta jotain, näkyyks ovissa mitään tunnisteen perusteita, muuta kuin tuo nro 1 ??

samppas 19.08.2015 20:00

S2a on kyllä hieno, paras LR.

baxxter 20.08.2015 09:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mara8 (Viesti 1244382)
Olin ihan ihmeissäni kun totesin näitten varaosahinnat Brittien verkkokaupassa :) Pikkuosat ei maksa oikein mitään.

Ja sitten vaihtaa niitä osia maltillisesti, omien kokemuksien mukaan halpojen osien laatu on usein hinnan mukainen. Kulunut alkuperäinen voi olla parempi kuin huono tarvike, tietty rikkinäiset osat erikseen..
Noi historiatiedot on osittain vähän erikoisia, koska ensimmäiset tiedot on ajalta ennen tietokoneita ja lopuissakin järjestelmät vaihtuneet/päivittyneet niin puuttuvia tietoja on keksitty/arvattu/puuttuu.

Kaitsu67 20.08.2015 10:06

Tuolta sivuilta voi tutkailla auton historiaa mallien ja valmistusvuosien osalta
ja mitkä autot on menneet minnekin ja runkonumeron mukaan myös dataa:

http://www.lrfaq.org/IDAR/SeriesII.html

http://www.lrfaq.org/FAQ.3.main.html

http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.Ch...bers.type.html

mara8 25.08.2015 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1244403)
Hieno on !!

-Rompe1- saattas arvata palveluhistoriasta jotain, näkyyks ovissa mitään tunnisteen perusteita, muuta kuin tuo nro 1 ??

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1244550)
Tuolta sivuilta voi tutkailla auton historiaa mallien ja valmistusvuosien osalta
ja mitkä autot on menneet minnekin ja runkonumeron mukaan myös dataa:

http://www.lrfaq.org/IDAR/SeriesII.html

http://www.lrfaq.org/FAQ.3.main.html

http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.Ch...bers.type.html

Hytissä tuo nro 1 maalattuna ja ovissa on ollut jotkut tarrat, ei mitään tunnistettavaa enää. Sisällä on tuo Dymolla kirjoitettua Kuivalahti Auto.

Kiitti hyvistä linkeistä, runkonumero löytyi oikean etujousikiinnikkeen luota.
25403188a, hytissä sama peltilätkässä.

Lisää läpikäyntiä ja ihmettelyä viikonloppuna. Joko joku maadoitus huono tai sitten sulake, välissä hukkasin kaikki hytin sähköt ja sitten taas sulakkeita pyörittelemällä ja kaapeleita heiluttelemalla lähtivät toimimaan.
Perjantaina voisi uskaltautua katsastukseen jos töiltä kerkeää, lämppärin tuuletinta en ole saanut pyörimään, tuskin kuitenkaan tulee hylsy tuollaisesta. Jarrut pelaa ja käkkärikin jollaintapaa...

Löysin myös Owners manualin:
http://http://www.retroanaconda.com/...owners-manual/

Vasen etunapa tihkuu öljyä renkaalle, voiko tuonne laittaa jotakin vaseliinia öljyn sijaan vai onko pakko purkaa koko napa? Jostain olin lukevinani jotakin tuollaista.


Osaako joku lukija selittää tuon Plusmaadoituksen? Onko tuo ollut ns.normitapa 60' briteissä vai miksi?

james_III 25.08.2015 21:19

Lämppärin osalta voisin veikata että joko se nopeuden säädin ei kytke, jos tässä vuosikerrassa se jo on taikka lämppärinmoottori on jauhettu laakereiltaa niin loppuun ettei mitään järkeä.

Voi sinne napaan tietty vaseliiniakin sotkea, mutta se ei välttämättä pidä siltikään. Vetarin välistefa saattaa olla alkuperäsenä jo himpan loppu ja akselin rasvat pääsee reunasta reunaan. Ennemmin vaihtaa sen vetolevyn paperitiivisteen ja O renkaan rasvakupista, pitäs olla kyllä luonnostaan tiivis :)

Maadotuksessa ei ole mitään selitettävää, tuon ajan normaali juttu monessa eri koneessa ja laitteessa. Omassa on jo miinus maadotus ja nokkapellin alla on siksi oikein erillinen peltilätkä kertomassa asiasta.

mara8 25.08.2015 21:23

Alkuperäinen varustus: http://s5.postimg.org/bqorgplyr/redwing.jpg

ZeiZei 26.08.2015 05:21

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mara8 (Viesti 1245663)

Vasen etunapa tihkuu öljyä renkaalle, voiko tuonne laittaa jotakin vaseliinia öljyn sijaan vai onko pakko purkaa koko napa? Jostain olin lukevinani jotakin tuollaista.

Vuotaako se renkaan sisäsivulle? Silloin taitaa olla kääntöpallon stefa kulahtanut, ja sen vaihtamiseksi kannattaa varata remppaan muutkin osat, eli olkalaakerit ja vetoakselin tukilaakeri sekä pyöränlaakerit.
Tuossa on kai sellainen tappi/pusla tyyppinen yläpään olkalaakeri, ns. Railco bush. ? Niin ja vetoakselin ristikko on kanssa hyvä olla. Ja jos itse kääntöpään kromit on kulunut, voi senkin vaihtaa.
Esimerkiksi tuolta:

http://www.paddockspares.com/parts-a...nd-3/axle.html

Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus

Kaitsu67 26.08.2015 08:01

Ja jos näyttää, et se kääntökuulan iso stefa olis kutakuinkin kunnossa ja pallo ruosteeton, rengas ilmaan ja kokeile onko klappia eli välystä paljonkin ylä-alasuunnassa. Jos, niin sit voi kans koittaa poistaa siitä päältä niitä olkatapin shimmauslevyjä jos siellä on paikoillaani mitä voi vielä sopivasti poistaa.

Saattaa auttaa ainakin jonkun verran, kunhan ei poista niitä liikaa ettei tule liian kireä. Netistä löytyy kyllä workshop manuskeja joista voi katella oikeat arvot.

Voin pistää kyllä s-postiinkin jos nakkaat osoitteen vaikka privana.

james_III 26.08.2015 14:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1245697)
Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus

Mikäs muuten on se hyvä merkki noissa jarrusylintereissä? Pitäisi taakse vaihtaa kerran vielä sylinterit, ei tarttis sitte leimalla aina jutella inssinkanssa ihmeellisestä poljintuntumasta, jarrut kyllä pitää ja toimii. En saa päähän mitkä siellä on tarkalleen, ei britpart mutta semmonen joku 4x4 ja pinkki tarrako niissä oli, eli jotakin muuta :confused:

88 26.08.2015 16:47

Allmakesin kamoissa on pinkki tarra.

Eurajoella on Kuivalahti niminen kylä. Sitä en tiedä onko siellä oma VPK osasto.

Kaitsu67 26.08.2015 16:51

Itse pistänyt omiin Delphin sylkkiä, kohtuuhintaisia ja laadukkaampia kuin Britpart.

mara8 26.08.2015 18:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja james_III (Viesti 1245673)
Lämppärin osalta voisin veikata että joko se nopeuden säädin ei kytke, jos tässä vuosikerrassa se jo on taikka lämppärinmoottori on jauhettu laakereiltaa niin loppuun ettei mitään järkeä.

Voi sinne napaan tietty vaseliiniakin sotkea, mutta se ei välttämättä pidä siltikään. Vetarin välistefa saattaa olla alkuperäsenä jo himpan loppu ja akselin rasvat pääsee reunasta reunaan. Ennemmin vaihtaa sen vetolevyn paperitiivisteen ja O renkaan rasvakupista, pitäs olla kyllä luonnostaan tiivis :)

Maadotuksessa ei ole mitään selitettävää, tuon ajan normaali juttu monessa eri koneessa ja laitteessa. Omassa on jo miinus maadotus ja nokkapellin alla on siksi oikein erillinen peltilätkä kertomassa asiasta.

Tuossa on nopeudensäätöruuvi/nappi ryypyn vieressä. Napin irroitusta ja itse lämppärin purkua sitten vaan, tuulettimen potkuri pyöri kynällä ihan nätisti joten nappia epäilen itsekin.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1245697)
Vuotaako se renkaan sisäsivulle? Silloin taitaa olla kääntöpallon stefa kulahtanut, ja sen vaihtamiseksi kannattaa varata remppaan muutkin osat, eli olkalaakerit ja vetoakselin tukilaakeri sekä pyöränlaakerit.
Tuossa on kai sellainen tappi/pusla tyyppinen yläpään olkalaakeri, ns. Railco bush. ? Niin ja vetoakselin ristikko on kanssa hyvä olla. Ja jos itse kääntöpään kromit on kulunut, voi senkin vaihtaa.
Esimerkiksi tuolta:

http://www.paddockspares.com/parts-a...nd-3/axle.html

Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus

Tuollainen se taitaapi olla

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1245722)
Ja jos näyttää, et se kääntökuulan iso stefa olis kutakuinkin kunnossa ja pallo ruosteeton, rengas ilmaan ja kokeile onko klappia eli välystä paljonkin ylä-alasuunnassa. Jos, niin sit voi kans koittaa poistaa siitä päältä niitä olkatapin shimmauslevyjä jos siellä on paikoillaani mitä voi vielä sopivasti poistaa.

Saattaa auttaa ainakin jonkun verran, kunhan ei poista niitä liikaa ettei tule liian kireä. Netistä löytyy kyllä workshop manuskeja joista voi katella oikeat arvot.

Voin pistää kyllä s-postiinkin jos nakkaat osoitteen vaikka privana.



Juu eturenkaan sisäsivulle oli tihkunut. Muistelisin että kromipallo oli mielestäni ihan hyvän näköinen.
Hieno foorumi! Vinkkejä tulee nopeammin kuin kerkeää itse tutkimaan autoa ;) Ihmettelen tuota lisää kunhan olen taas auton luona.

ZeiZei 26.08.2015 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja james_III (Viesti 1245768)
Mikäs muuten on se hyvä merkki noissa jarrusylintereissä? Pitäisi taakse vaihtaa kerran vielä sylinterit, ei tarttis sitte leimalla aina jutella inssinkanssa ihmeellisestä poljintuntumasta, jarrut kyllä pitää ja toimii. En saa päähän mitkä siellä on tarkalleen, ei britpart mutta semmonen joku 4x4 ja pinkki tarrako niissä oli, eli jotakin muuta :confused:

Delphi Lockheed ja TWR Lucas. Yleensä näkee hinnasta, kalliimpi parempi. Kaikkein halvimmat kun jättää ostamatta, niin pärjää kohtuudella. Jarrupaloissa ja hihnoissa Mintex:kin ihan hyvä.

mara8 15.09.2015 20:18

Hiljaa hyvää tulee?

Vähän kunnostuksia on tullut tehtyä viimeisen parin viikon aikana.

Uskatauduin myös katsastukseen, ja tulin hylsyllä takaisin.

Tuomio:
Oikea takaiskari irti. Tämä oli tosin jo tiedossa :o
Jarrut:
Vasen etu ja takajarru ottivat liian heikosti.
Raidetangon sokka puuttuu.
Oikea takalaakeri pitäisi kiristää.

Inssi otti myös hienosti kytkimestä mittaa ja yritti kovasti ajella pois jarrudynolta käsijarru päällä. Todettiin sitten että joo nämä on vähän erilaisia kun normiautot... Kytkinremppa nyt sitten vähän aikaistui.

Iskarit olin jo tilannut jo joten ne tuli nyt viime viikon aikana vaihdettua, mukavaa kun pultit lähtee auki ilman liikaa väkivaltaa :)
Uutta iskaria alle:
http://s5.postimg.org/v1mk6gjuf/IMG_2779_Medium.jpg
Vanhat jo vähän elämää nähneet:
http://s5.postimg.org/n522y88dz/IMG_2786_Medium.jpg
Etujarru oli pölyä täynnä mutta rupesi toimimaan tasaisemmin puhdistuksen ja parin säätökerran jälkeen:
http://s5.postimg.org/z87elsjg7/IMG_2780_Medium.jpg
Pintaa vielä ensikesäksi?!
Takajarrusta meni sitten säätöpultti poikki kun yritettiin samaa kun yllä. Rumpu auki ja ihmettelemään, tuo säätöpultti ja siihen yhdistyvä 9 mallinen prikan on jo kertaalleen hitsattu yhteen...
Positiisen puolena takajarrukengät näyttäisivät olevan varastorasvoissa.
Putsailin jarrukliinerillä ja hinkkasin vähän hiekkapaperilla, mutta ei tahdo millään pitää yhdellä säätöpultilla. Tilaus paddokilla ja taas odotellaan lisäosia :/
Takajarru:
http://s5.postimg.org/io9pzju5z/IMG_2806_Small.jpg
Onhan nuo jarrukengät muuten oikein päin laitettunah? Tuntuvat olevan aika löysästi kiinni? En nyt lähtenyt ottamaan pois mitään ennenkuin saan ne "snailcamit" jolla säätää noita kenkiä.



Öljynvaihtojaen ja muiden ihmettelyiden yhteydessä tuli myös vanhat ja läpilyövät tulpanjohdot vaihdettua Lucasin uusiin:
Vanhoissa on ruuvattavat päät joka aiheutti vähän ihmetystä kun puolanpääkin olisi pitänyt ruuvata kiinni, tilapäisratkaisuksi tuli vanha 900 Saabin kaapeli joka tuntuu pelaavan hienosti, eli ilmeisesti kone ei ole turhan tarkka vastuksista kaapeleissa.http://s5.postimg.org/n2i7be4qf/IMG_2789_Small.jpg
Nyt käy hienosti ja ei tule turhia sähköiskuja asentajaan :D
Löysin myös vähän lisää ruostetta autosta, oikean etulokasuojan sisältä. Vaatinee jo hitsausta.

mara8 22.09.2015 17:52

Jarruosat tulivat paddokilta viime viikolla ja sunnuntaina tuli vasenta takajarrua ropattua, nyt tuntuu toimivan tuokin kun on uusi säätöpultti paikallaan. Hiekkatiella lukkojarrutuksia.
Laakeri on vielä kiristämättä(52mm avainta vielä odotellaan..) mutta pitäisi kuitenkin yrittää keretä viedä katsurille näytille tälläviikolla.

Onnistuin myös halkaisemaan akkukengän laittamalla sen kiinni akun napaan, taisi selvitä tuo ajoittainen laiska startin pyörimisen syy.
Hyllyssä odottelee uudet jarrukengät molemmille akseleille. Pari jarruletkua tilasin myös varuiksi.


Sivu luotu: 10:09 (GMT +2).