![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli 3500kg kärry.Eli hyvältä vaikuttaa ja 3500kg kärryä rupean etsiskelemään niin on sitten kapasiteettia riitämin. Ei kellään ollut mitään tietoa että onko jokin syy miksi olisi parempi vetää kärryä pienellä "leikki"kuormalla kuin tyhjänä? Vai onko vaan höpöhöpö juttuja? t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa siistimminhän se kärry tulee perässä kun ei ole ihan tyhjä, mutta toisaalta sitten on enemmän jarrutettavaa massaa - tai jos pitää tehdä väistö niin kärry vie helpommin.
En minä kärryyn laittaisi mitään turhaa, vaan vain sen mitä tarvitsee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Leikki kuorma vai ei?
Lähinä tämä leikkikuorma liittyi jotenkin siihen että ratsiassa tulkittaisiin eri tavalla tyhjää kärryä tai jos siinä on vähänkin kuormaa???
Jostain kuulin että rekkamiähet laitta aina kyytiin jotain pientä liinalla kiinni jotta on "kuorma" päällä. Onko tuossa jotain perää vai vaa tyhjää puhetta? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No tuo voi sitten liittyä johonkin rekkamiesten touhuihin. Ei ole ainakaan henkilöautolla yksityishenkilönä vedettäessä mitään merkitystä.
Kuten yllä jo molemmat Jounin kanssa todettiin, kuormalla henkilöauton peräkärry tai autotraileri yleensä kulkee mukavammin ja jopa vakaammin, mutta toisaalta se lisääntynyt vedettävä massa tuo sitten omia muita juttujaan. Ei siis kannata huvikseen pitää autotrailerin lavalla 1000kg rautakuormaa ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kärryn vetoa tyhjänä.
Joo, onhan sitä tullut huomattua että tyhjä taileri nykii ja kolisee koukussa ja kuorma päällä rauhoittuu.
Olisiko ennen tulkittu tyjänä kokonaismassoja ja kuorma päällä todellisia painoja??? Eipä tuon väliä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Terve! Ihan sivuten tätä keskustelua, Rouvalle hommattiin lahjaksi kun täytti "pyöreitä" (siis 20v kun naisesta on kyse) semmoinen JK Unlimited bensapadalla Saksasta 2012 ja otteessa lukee kärrystä että jarruttomana 750kg ja jarrullisena 3500kg. Lisä- ja erityisehdoissa vai miten se nyt sinne on kirjattu lukee että jarrullisena 3500kg ja jarruttomana 4500kg, hilpeää eikö totta?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En kyllä tiedä onko kärryn alle mahtuvia korkeampiprofiilisia minkä verran tarjolla 3500kg kärryyn. Minun kärry on vain 2700kg kokonaispainoltaan ja 175/13C on suurin riittävän kantavuuden koko, mikä alle mahtuu ilman muutoksia.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vetopainot automerkeittäin | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 91 | 20.09.2008 14:44 |
Perävaunun renkaiden kantavuus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.05.2008 16:38 |
Suburbanin vetopainot? | mexico | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2005 13:38 |
Huoltoauton vetopainot. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.12.2005 20:20 |