Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.03.2016, 12:08
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Eli 3500kg kärry.


Eli hyvältä vaikuttaa ja 3500kg kärryä rupean etsiskelemään niin on sitten kapasiteettia riitämin.

Ei kellään ollut mitään tietoa että onko jokin syy miksi olisi parempi vetää kärryä pienellä "leikki"kuormalla kuin tyhjänä?
Vai onko vaan höpöhöpö juttuja?

t. Ismo ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2016, 13:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Periaatteessa siistimminhän se kärry tulee perässä kun ei ole ihan tyhjä, mutta toisaalta sitten on enemmän jarrutettavaa massaa - tai jos pitää tehdä väistö niin kärry vie helpommin.

En minä kärryyn laittaisi mitään turhaa, vaan vain sen mitä tarvitsee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2016, 17:04
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Eli hyvältä vaikuttaa ja 3500kg kärryä rupean etsiskelemään niin on sitten kapasiteettia riitämin.

Ei kellään ollut mitään tietoa että onko jokin syy miksi olisi parempi vetää kärryä pienellä "leikki"kuormalla kuin tyhjänä?
Vai onko vaan höpöhöpö juttuja?

t. Ismo ämmä
Mulla on 3500 kg lavettikärry 13" renkailla, ja kyllä sitä on aika ikävä vetää tyhjänä - etenkin kun on viime kesän jäljiltä vielä maksimipaineet (6 bar tai jotain) kärryssä. Sekä jousitus että renkaat on niin kovat että kärry pomppii ja ajosillat rämisee tyhjänä varsin paljon. Sitten kun laittaa pari tonnia tavaraa kyytiin (Jeepin) niin yhdistelmä tulee ihan nätisti ilman ylimääräistä pompotusta tai meteliä. Kärry oli Samulilla lainassa RZR kuljetuksessa ja kuulemma pomppi ikävästi vielä sillä painolla, joten ihan pieni "leikkikuorma" ei pelasta tilannetta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2016, 19:46
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Leikki kuorma vai ei?


Lähinä tämä leikkikuorma liittyi jotenkin siihen että ratsiassa tulkittaisiin eri tavalla tyhjää kärryä tai jos siinä on vähänkin kuormaa???
Jostain kuulin että rekkamiähet laitta aina kyytiin jotain pientä liinalla kiinni jotta on "kuorma" päällä.

Onko tuossa jotain perää vai vaa tyhjää puhetta?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2016, 20:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No tuo voi sitten liittyä johonkin rekkamiesten touhuihin. Ei ole ainakaan henkilöautolla yksityishenkilönä vedettäessä mitään merkitystä.

Kuten yllä jo molemmat Jounin kanssa todettiin, kuormalla henkilöauton peräkärry tai autotraileri yleensä kulkee mukavammin ja jopa vakaammin, mutta toisaalta se lisääntynyt vedettävä massa tuo sitten omia muita juttujaan.
Ei siis kannata huvikseen pitää autotrailerin lavalla 1000kg rautakuormaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2016, 20:08
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kärryn vetoa tyhjänä.


Joo, onhan sitä tullut huomattua että tyhjä taileri nykii ja kolisee koukussa ja kuorma päällä rauhoittuu.

Olisiko ennen tulkittu tyjänä kokonaismassoja ja kuorma päällä todellisia painoja???

Eipä tuon väliä.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2016, 20:14
Jeepula Jeepula ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.14
Sijainti: Jäppilä
Viestit: 62
Perusasetus

Terve! Ihan sivuten tätä keskustelua, Rouvalle hommattiin lahjaksi kun täytti "pyöreitä" (siis 20v kun naisesta on kyse) semmoinen JK Unlimited bensapadalla Saksasta 2012 ja otteessa lukee kärrystä että jarruttomana 750kg ja jarrullisena 3500kg. Lisä- ja erityisehdoissa vai miten se nyt sinne on kirjattu lukee että jarrullisena 3500kg ja jarruttomana 4500kg, hilpeää eikö totta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.04.2016, 16:45
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Mulla on 3500 kg lavettikärry 13" renkailla, ja kyllä sitä on aika ikävä vetää tyhjänä - etenkin kun on viime kesän jäljiltä vielä maksimipaineet (6 bar tai jotain) kärryssä. Sekä jousitus että renkaat on niin kovat että kärry pomppii ja ajosillat rämisee tyhjänä varsin paljon.
Ratkaisin samanlaisen ongelman vaihtamalla ne kivikovat 195/50R13C linttakumit 175R13C-kokoon. Kärry kulkee auton perässä huomattavasti mukavammin varsinkin tyhjänä. 195:t tarvitsee sen 6bar painetta, että riittävä kantavuus löytyy. 175:lla riittää samoihin noin 3.5bar ja korkeampi renkaan kylki joustaa muutenkin paremmin.

En kyllä tiedä onko kärryn alle mahtuvia korkeampiprofiilisia minkä verran tarjolla 3500kg kärryyn. Minun kärry on vain 2700kg kokonaispainoltaan ja 175/13C on suurin riittävän kantavuuden koko, mikä alle mahtuu ilman muutoksia.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetopainot automerkeittäin Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 91 20.09.2008 14:44
Perävaunun renkaiden kantavuus Kokku Tekniikka & Jutustelu 2 06.05.2008 16:38
Suburbanin vetopainot? mexico Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2005 13:38
Huoltoauton vetopainot. Mikki10 Tekniikka & Jutustelu 3 04.12.2005 20:20


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).