![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla ei oo 100% varmaa tietoa, mutta muistelisin, että jakolaatikon välitykset on aika paljon kalliimmat, kuin molempiin periin ring & pinion sarjat. Olikoha perävälitykset jotain alk. 150$ kpl ja jakiksen välitykset...+1000$! - Riippuu tietenkin siitä, mitä nyt nyt paikalla...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin Teraflexin teralow- sarjasta kuullut aika paljon haukkuja, ja taitaa tälläkin palstalla olla niistä huonoja kokemuksia. Muutenkaan hitaan puolen välitys ei millään tavalla auta katuajossa, eli lähtökohtaisesti perävälitykset pitäisi olla kohdallaan.
Välityksiä ei ole pakko vaihtaa samalla kun laittaa lukon, mutta kustannuspuolelta olisi ihan järkevää. Toisaalta oerässä joku perus lunchbox- lockerkin toimii ihan hyvin, on vain hitusen äänekäs, ja tietysti talviliukkailla vähän ärjympi kuin kitkalukko tai torsen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Välitykset
Harvoihin ja tiuhoihin välityksiin on eri perät. Ota huomioon jos erikseen meinaat vaihtaa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitat tasauspyörästön koteloa, casea? Taka-akselit on kyllä samat, mutta caset on eri, joka perällä on oma break-välityssuhde, eli toinen sopii jostain alaspäin ja toinen sopii seuraavasta suuremmasta ylöspäin...
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee turvautua ammattilaisen apuun nyt anakin alkuun tuossa perävälitys / lukko asiassa. Jos tiedätte, kertokaa vinkkejä missä voisi tuollaista projektia teettää tampere / JKL seudulla?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
olikos hajua mitkä välitykset siinä nyt on, jos hyvä säkä sattuu niin tommosessä voi jo olla semmoset välitykset että sopii samaan murikkaan sitte ne tiheämmätkin.
jos taloudellisesti ajattelee niin se missä kohtaa se tasauspyörästön rattaan paikka muuttuu on semmonen asia joka kannattaa selvittää, välityksen vahito eteen ja taakse on kuiteskin melko arvokas remonttin, osat on halvimmillaankin yli 300/ perä ja äkkiä voi joutua tekijällekkin satasen antaan... ja taasen semmosta lukkoa mikä ei sovi tiheämpien välitysten kanssa ei kannata ostaa ollenkaan... truetrack, E-locker, (ox locker) detroit locker... ensimmäisen ollessa katukäytössä lempein ja vice versa taasen kestävyyyden kanssa toisinpäin, kaikki kyllä kestää 33" pientä väkivaltaakin... lyhyt akseliväli ja mutiaiset talvella 100% lukon kanssa jäisillä teillä, hmm... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitat välityksen lautaspyörää, et tasauspyörästön ratasta, koska se ei välitä (the fish don´t care!! Kuten mainoksessa sanotaan... hymiöitä perään)...
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moro
Ei tietoa välityksistä. Mutta vakiot ne kai on. Eli tietääkö joku mistä ne välitykset sais selville? Ainakin aika pitkiltä tuntuu vaihteet 33" gumeilla. Hmm... nyt on seuraava ajatus: Välitysten vaihto tiheämpiin. Esim se joku 4.11? Kun on 4.0 ja manuaali aski, niin en sen tiheämpiä ehkä. Ja taakse sitten tuo truetrack torsen. Ja jatkossa jos oikein alkaa möyriä, niin e-lockker eteen. Ilman e-lockkeria mulla olis budjetti noin 1000+ euroa. (alle 1500 mieluiten). Autossa on 3" korotussarja niin aika kivasti se hakee ojien pohjia, ettei heti ole ristiriipunnassa. Viskolukko vois ajaa asiansa kevyessä offissa ja varsinkin lumimöyrinnässä joka eniten tarpeen kun mennään auraamatonta metsäkoneen uraa mökille. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Tj wrangler osia | Kesseli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.04.2015 07:52 |
Myyty Wrangler TJ 4.0 | 469 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 01.06.2014 11:55 |
Myydään / Vaihdetaan Wrangler TJ | cj5 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.08.2011 18:18 |
Myydään Wrangler Tj | Wrang | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.12.2010 13:35 |
Myydään Wrangler Tj | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.09.2010 11:49 |