![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() d22 -98 navaraan eli king cabbiin aattelin tilata manuaaliset napalukot, http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...6,85,351&lang= https://korjaushuolto.fi/4x4-tarvikk...n-Nissan-94-01 Onko porukalla tietoa kummat lie paremmat ? Entä pitääkö hommata kans joku asennussarja vai onko siinä muuta ku automaattiset napalukot olan yli ja manuaaliset paikalleen ?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vm. 2000 D22. Talven mittaan huomasin ettei kone ota kunnolla kierroksia. Ensiksi tietysti tulee mieleen että pa-suodatin on tukossa vaikka se on puoli vuotta sitten vaihdettu. Toinen, pahempi juttu on sitten se että pumppu olisi mennyt. Oliko syöttöpumpulla joku tiheä sihti johon saattaisi kertyä mujua ja puhdistaminen auttaisi?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän nuissakin ole syöttöpumpussa kaksi sihtiä, karkeampi heti pumpun päälle menevässä banjoliittimessä ja toinen on pumpun sisällä.
Omasta TD25 koneisesta D21 kingistä otettiin se sisempi sihti pois mut jätettiin banjonsihti paikalleen. sisempi sihdin otettiin pois dieselkorjaamolla.
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omassa on nuo AMV:n merkkiset, kerran putsattuna ja uudelleenrasvattuna asennuksen jälkeen, toimineet moitteettomasti, pulttien kireys joskus renkaanvaihdon yhteydessä on hyvä tarkastaa ja ei missään nimessä kun hyvin hellästi ne pienemmät Torx kannalliset putit kiinni..
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mistä löytyy tai saa tilattua edullisesti tälläiset Nissan D22 käännön rajoitus pultit? Toki jos joku tietää hyvää korjauspatenttia näille niin saa kertoa.
Omassa kun hitailla nopeuksilla kääntää jyrkästi niin narisee ja vitisee kun nailoni on kulunut omista pois ja metalli-metallia vasten hinkkaa. Kuvaa tässä: ![]() Viimeksi muokannut OEM : 16.03.2016 10:28 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kierrokset ei nouse!
Hyvät Kingcabbi miehet! Talve äärikylmillä Kingi -00 ei ottanut kunnolla kierroksia kylmänä, mutta kun vartin ajoi, nin johan lähti. Epäilykseni oli et naftasuodatin on förbii ja siel on vettä.
Nyt vaihdoin kalliin Boschin suodattimen, ilmasin käsipumpulla ja kone pärähti heti tulelle. Vaan ei ota pirullakaan yli 2500 kierrosta, ei vaikka oon jo sata kilsaa ajellut menemään. Missä iankaikkisessa voi olla vika, ei kai vaan jossain hienosuodattimissa pumpun uumenissa? Toinen kysymys aiheeseen; mikä iankaikkinen vehje se kikkare/kyhmy on suodatinjalan päällä, mihin tulee ja lähtee yksi letku? Missä on se nuolikin. Irrotin hölmöyksissäni siitä letkut kun meinasin et saan tilaa vaihtotyölle. Ja nyt en ole ihan sata kummin päin niiden kuuluisi olla. Toinen letku menee takaisin tankin suuntaan, ja toinen koneelle. Miten päin kuuluisi olla? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Pahenee vaan
Tänään luin puolen aamua enemmän ja vähemmän asiantuntevia nettifoorumeita, ja siitä innostuneena aukomaan syöttöpumpulle menevää linjaa. No se mitä ahtaista väleistä sain tehtyä oli että sain banjopultin auki vain huomatakseni, ettei ainakaan siinä kohtaa ole heti mitään suodatinta, tai ainakaan en siihen päässyt käsiksi.
Laitoin paketin kasaan ja lähdin tyyppäämään, tuntui että vika olisi vaan pahentunut, ja vedot vielä enemmän hukassa. Lisäksi karmaiseva savutus kun koetti kaasulla nostaa kierroksia. Voiko tässä muka olla kyse jostain ilmausongelmista kun tyhjäkäynti kuitenkin on moitteetonta. Raotin käydessä ykköspytyn suutinputkea, ja naftaa sieltä vain suihkusi. Perkele, sitä tuntee itsensä ihan kädettömäksi, mutta bensakone on mulle tutumpi, tämä dieselin sielunelämä ei niinkään. Ja nyt alkaa konstit loppumaan. Vihjeitä ja apuja kaivataan! Sen totesin että tämä ihmettelemäni pönttö, jossa on nuoli, on ilmeisesti joku mistä paluulinja tankkiin menee läpi, ja oletan että nuolen tulee silloin näyttää tankkiin päin. Viimeksi muokannut Olsu : 17.03.2016 16:30 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mikä kone? Ookko kattonu ilmansuodattimen kunnon?
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ihan se perus 2,5 turbodiesel, mikä tässä korimallissa lienee yleisin. 76 kW tehoinen, liekkö se nyt sitten TD25 tyypiltään.
Olen kokeillut käyttää hetken jopa ohi ilmansuodattimen, ei auttanut. Lisäksi tähän vikaan kuuluu valtava käry kun yrittää kaasuttaa konetta. Sellainen valkoinen savu. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Onko jossain muissa Nissanin moottorimalleissa samanlaiset esikammiot kuin TD25:ssä? Ebay on noita Nissanin moottorien esikammioita täynnä, mutta juuri TD25-malliseen niitä ei jostain syystä vain saa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Syöttöpumpun sammutus solenoidi
Auto on vm.90 td kone purin solenoidin pois pitäisikö solenoidin päästä tulla tappi ulos kun virtaa antaa.
Tästä ei tule mitään ainakaan ulos. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Kingin tyhjäkäynti
Nyt nissani käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta ei kestä kaasuun koskea.missähän voisi vika olla.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Lisäämistä ei ole mitään tietoa, mut aloita helpoimmasta ja halvimmasta polttoainesuodatin
... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Suodatin ohitettu löpö tulee pullosta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |