![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tätä jo itsekkin suunnitellut kun tuolla ratkaisulla voisi saada pikkasen perää korotettua ja samalla hieman pehmeämmäksi takajousitusta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
mulla ei oo tojotaa ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Etupäässä hakkaava ääni.
Moro.
Alkoi vm.90 kingin etupäästä kuulumaan sellanen "tok tok tok" ääni ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuo kierrejousi-sovellus kiinnostais muakin kun tuo D21 on aika kovaperseinen ja on tosiaan antautunut lehdet jo vaakaan..
Eli mitkä jouset menis "heittämällä" ni osais alkaa katella ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mul on liiteris vissii golffin uudet etujouset ja ehkä niistä sais tehtyy... mut on aika isot ja jäykät kylläkin. Sit löytys mk3 eskon etujouset ja ne vois käyä helpommin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on mk3 golffin etujouset mistä napattu pari kierrosta pois. On kyll ilman kuormaa ajettaessa liian jäykät, mut 100 kiloo ku heittää lavalle ni huomattavasti pehmeempi. Mk2 golffin jouset ois löysemmät. Laitan myöhemmin kuvaa, ni näkee miten ne jouset asettuu paikalleen
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli cherryn jouset kans pari kierrosta lyhennettynä ja oli mukavan pehmeät
__________________
mulla ei oo tojotaa ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nonii Elikkäs auto on 98 d22 kingcäppi. nii paljokos sitä saapi korottaa että menee katsastuksesta läpi ja meneekö 33 renkailla? ajoneuvoluokka on n1g. ja mitä muutoksia joutuu tekemään jos koria korottaa sen 50mm?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koria saa korottaa 3 tuumaa laillisesti. Jousitusta saa vielä lisäksi korottaa, mutta nyt en tähän hätään muista kuinka paljon. 33'' renkaita ei tainnut saada laillisesti laittaa alle. Itsellä korotettu koria 50mm ja käytännössä mitään muutoksia ei tarvitse tehdä. Polttoaineletkut löysälle,niin kyllä nekin saa riittämään, muuta ihmeellistä ei tainnutkaan olla.
__________________
Äkkiiks siinäki kauan menee.. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ihan tälleen pikku sivuhuomautuksena muillekkin. Jos jostain pakottavasta syystä joudutte Motonetistä hakemaan D21 koriseen nelikkoon vetarin sisempää suojakumia, niin ne tarjoavat micran kumia:
"17-3041 - Vetoakselin suojakumi Micra Sopivuudet: - PickUp-4WD D21 93->97 sisempi" joka ei todellakaan sovi mitenkään paikalleen kokonsa eikä muotonsa puolesta (kingissä/terraanossa ei ole pyöreä se isompi osa, joten ei saa edes laitettua liimattavaa) Oikea kumi löytyy kun hakee terraanon osista vastaavan: "17-3248 - Vetonivelenkumi NissanPickUp S Sopivuudet: - Terrano-II 95-> sisempi et" Tuli tämäkin testattua kun kiireessä en sen tarkempaa netistä katsonut vaan otin sen mitä tarjosi käteen ![]() Tämä on ilmeisesti korjattu ainakin nettiin ![]() Viimeksi muokannut Mr_Peace : 27.07.2016 18:55 Perustelu: päivitystä loppuun |
#12
|
|||
|
|||
![]() Vesien tyhjennys
Moro,
Mistäs kohtaa saa helpoiten laskettua tuosta TD25 koneisen lohkosta vedet pihalle? Jonkin aikaa jo meinannut lämmöt nousta kun pikkupuolella sudittelee pehmeässä hiekassa tai talvella esim. syvässä hangessa ajelee. Mutta koska nipponi on normi ajossa pelannut hyvin, eikä ole ollut aikaa tarkemmin perehtyä kun auto on pitänyt olla koko ajan ajossa, niin on pitänyt venytellä tuohonkin ongelmaan perehtyminen näin lomien kohille. Eli aivan aluksi ajattelin vaihtaa nuo ilmeisesti jokusen satkun koneessa pyörineet ruskeat litkut hieman vihreämpiin ja samalla koittaa kuinka paljon paskaa irtoaa tuollaisella puhdistus litkulla. Mutta nopealla vilkaisulla näyttäisi että ylä- ja alavesiletku tulee molemmat ylhäältä ja tyhjennysroppu olisi jossain suht takana pakosarjan alla vittumaisessa paikassa? Eli onkohan helpompaa kohtaa josta saisi vedet pihalle vai riittäisiköhän että ajelee litkujen kanssa koneen kuumaksi, jonka jälkeen riipasee termostaatin sekä letkut irti ja laskee vain tarpeeksi kauan vettä lohkon sekä syylärin läpi? Ja toisekseen, olisikohan kenellekkään jäänyt ehjää/puolikuntoista halpaa manuaalista avm napalukkoa ylimääräiseksi? Omasta on siitä sisällä liikkuvasta muoviosasta yksi kynsi poikki, joten se kytkentäholkki jää auki asennossa hieman kanittamaan ja hankaa vastakappaleeseen. Josta taas lähtee ikävä naputus, sekä osat kuluu, jonka vuoksi taas on ajettava koko ajan napikset kiinni ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Navara vm 2015, miten olisi helpoin ja fiksu tapa tehdä kytkentä niin että mitkään valot ei pala auton ollessa ajossa/käynnissä. Siis pimeällä voisi ajella "pimeällä" autolla ....?
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tulipas vihdoin vaihdettua mittaristoon uudet lamput ja samalla korjattua tuo jo hetken mykkänäkin ollut kierroslukumittari.
Alkuun oireili elämällä välillä omaa elämää ja loppua kohden alkoi olla jo kaikki tai ei mitään mentaliteetilla, eli mittaristosta kuului vaan napsahtelua kun viisari hakkasi nollan ja maksimin välillä, kunnes lopulta väsyi ja muuttui täysin elottomaksi. Mittariston purkaminenhan oli tossa -97 D21 korisessa TD25 koneella olevassa mallissa suht helppo: 1. Rattiputken ympäriltä muovit pois (4 ruuvia, kuuluis olla vissiin 6?) 2. Kojelaudan/mittariston alla oleva muovista alhaalta kummaltakin sivulta ruuvit irti (1 ruuvi /puoli) ja pienellä nykäisyllä klipseistä irti. 3. Mittarin edessä oleva kaulus irti (4 ruuvia) 4. Mittarin ruuvit auki (4 ruuvia) ja mittarin veto hieman ulos samalla kääntäen mittaritaulun osoittamaan alas. 5. Tämän jälkeen pääsikin jo vaihtamaan pelkät palaneet lamput tai irrottamaan liittimet, joita oli 4kpl ja joista jokainen oli eri kokoisella liittimellä jotka on helppo irrottaa (liittimen keskellä "napit" jotka painetaan sisään). 6. Musta klipseillä oleva kehys irti mittarison valkoisesta pohjasta ("lasia" ei tarvitse irrottaa) Kiekkamittari oli kiinni valkoisessa pohjassa piirilevymuovin puolelta kolmella ruuvilla, joiden irrotuksen jälkeen se lähtee irti mittaritaustoineen. Viisarin irrotin varovasti haarukalla, jonka jälkeen pääsi irrottamaan mittarintaustan, joka taas oli kiinni kahdella ruuvilla etupuolelta. Tämän jälkeen pääsikin jo kolvaamaan, tai no, toteamaan että kolvaamista tarvitaan eikä oma mielenkiinto ja aika riitä vanhalla paskalla kolvilla leikkimiseen, joten kiikutin puol tuttavalle tv korjaamoon. 15EUR maksoi kaikkien kolvauksien läpikäynti ja kondensaattorin vaihto (tuohon hintaan olisi ehkä sittenkin voinut tehdä, mutta tulipahan tuettua katoavaa kansanperinnettä). Nyt toimii taas kierroslukumittari ja pimeällä näkee muutakin kuin koneen lämmöt, eikä tarvitse kuunnella sitä jatkuvaa naputusta mittarista ![]() Eli jos olisi vielä itse jaksanut puuhata niin kustannuksisi olisi tullut nuo muutamat mittarin lamput. Eli jos muillakin temppuilee tuo kiekkamittari (vissiin suht yleistä Nissaneissa), niin kannattaa tarkastaa nuo juotokset. Ja tosiaan yleismittarilla on helppo todeta tuossa 5. kohdassa kun piuhat on vielä paikoillaan, että mittarille tosiaan tulee yhteen ruuviin 12V, yhteen maa ja lopuksi vielä mitata maan ja kolmannen välistä vaihtojännitettä jonka pitäisi vaihdella kierrosten mukaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |