![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Eikös ESP:n tärkein tehtävä ole pitää huoli siitä, että tilanteisiin menään nokka edellä, jolloin muista turvallisuusvimpaimista saadaan paras teho irti?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
tuossa fordissa luistonesto on "jotenkin" pois kytkettävissä, ilmeisesti auton on oltava paikallaan kun se vetoluistonesto lähtee pois, koska viikonloppuna ajelin kotipihassa keksinnön jumiin ja hokasin virheeni ja koitin liikkeestä kytkeä kikkaretta pois, huonolla menestyksellä. autossa on onneksi kuitenkin ihan oikea alennusvaihteisto, joka sitten tappaa kaikki, myös ABS jarrut kun sen kytkee ja sen vähän mitä tuota on nyt tullut koiteltua, niin etenee yhtä hyvin hangessa/fillerihiekassa/moto uralla, mitä vanhemmat vakio maasturitkin, eli ei häpeä yhtään niille, kunhan se pieni puoli on päällä
![]() noissahan ei oisikaan mitään vikaa, kunhan niihin olisi standardit ja lain puitteissa vaadittaisiin se selektiivisyys, esim joku täysturva, medium ja pois päältä, jolloin kuljettaja saisi itse päättää paljonko sitä apua otetaan vastaan. fordin kohdalla voisin ihan hyvin kuvitella itsekin ajavani "medium" asetuksella, nyt se puuttuu turhan herkästi asioihin ja sitä kautta sotkee tilannetta. auto itessään on todella johdonmukainen ajaa liukkaallakin, oli sitten takavetona tai pitkä nelikko päällä, ei normaalisti ajaessa tee mitään poikkeavaa ajokäytöksen suhteen ja voin varauksetta suositella sellaselle kuskille, joka on tottunut noita tönkkiksiä ajelemaan, kunhan kytkee käynnistyksen ohessa esp:n pois, niin ei tarvia sitten kiristellä hampaitaan, tai kiukutella nettifoorumeilla systeemin paskuudesta
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ainakin Subarussa oli huomattava vaikutus espin käytökseen oli renkailla.
Kun auto mulle tuli, niin alla oli reilun 5v vanhat ja kuluneet kitkat. Niillä ajellessa kiinnitin huomion esp:n jyrkkään toimintaan, eli aina pienestäkin luistosta jarrutti reilusti ja tappoi vauhdin lähes kokonaan. Autoa ei saanut vietyä luisussa ollenkaan, vaikka kuinka nätisti yritti. Sitten tälle talvelle laitoin uudet nastarenkaat alle, niin tuntuu toimivan paljon sivistyneemmin ja loogisemmin. Autoa pystyy viemään kohtuullisessa luisussakin esp:n puuttumatta peliin. Sitten toki jos perä karkaa liiaksi sivulle ja tekee äkkinäisen korjausliikkeen, niin esp alkaa jarruttaa niinkuin kuuluukin. Minusta on kyllä ehottomasti hyvä keksintö, vaikka ilmankin on pärjänny liikenteessä yhen 10v. Normaali ajossa ei yleensä edes huomaa järjestelmän olemassaoloa. Ja ei ihan aiheeseen kuuluvaa, niin hyvin tuntui asiansa ajavan elektroninen tasauspyörästön "lukkokin" vaatii vain ihan erilaisen ajotyylin kuin "oikea" mekaaninen lukko, eli kaasulla menee eteenpäin. Maastokäytössä varmaan ei pitemmän päälle tee jarruille hyvää, mutta tuommosessa citymaasturissa hyvä apu ollut parissa virhearvioinnissa kun ei ole jaksanut käydä tarkistamassa edessä olevan tien kuntoa.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ESP toimii sittenkin | Heguli | Chit-Chat | 8 | 31.01.2016 19:13 |
| Suomen poliisi. Hyvä vai huono? | tratok | Chit-Chat | 113 | 30.03.2010 16:18 |
| O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? | samisami2 | Chit-Chat | 28 | 12.07.2007 00:26 |
| Uusi Hilu aloittelijalle - Virhe vai hyvä homma? | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 10.07.2006 21:39 | |
| Onko raiskattu vai tuliko hyvä... | Vesa | Yleiset | 3 | 29.08.2003 22:37 |