![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei se ainakaan koko merkin ongelma. Ainakin F250:ssä toimii hyvin, eikä puutu liian herkästi kulkuun, mutta luistonesto rauhoittaa sopivasti liikkeitä. Ehkä sitten Euroopan mallien ongelma?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hmm ESP on pelastanut ja tulee pelastamaan ihmishenkiä liikenteessä joka päivä.. ESP autossa on ohjauspyörän tunnistus ja liiketunnistin (yleensä sijoitettu auton keskelle) joka tajuaa mihin suuntaan auto on menossa. Mikäli ajat estettä kohden painat jarrua ja käännät rattia ESP tekee kaikkensa jotta auto ohjautuu siihen suuntaan kuin ratin kääntäjä toivoo. Eli jos käännät rattia oikealle ja ESP tajuaa että auto kuitenkin jatkaa matkaa suoraan se voi jarruttaa pelkästään oikean puolen renkaita tai oikeata takarengasta. Sellaista super hessua ei tällä palstalla ole joka voi suorittaa tämän toimenpiteen .. Ja laitteisto suorittaa sekunnissa enemmän toimenpiteitä kun perusduunari yhden työpäivän aikana. Eli jos autossa on ESP tiukan paikan tullen painetaan jarru pohjaan ja ohjataan rauhallisesti autoa.. Ei kiskota käppäriä tai pumpata jarrua tai yritetä vasta heittoa yms.. Niistä ei ole mitään hyötyä. Tietysti jos kuljettaja nostaa kädet ylös eikä tee mitään niin ESP ohjaa siihen suuntaan autoa mikä on jäänyt kuljettajan viimeiseksi toiveeksi. Mikäli järjestelmään tulee vika kytketyy ESP pois päältä ja auto muuttuu tavalliseksi, eli auto testaa jatkuvasti kaikkia komponentteja ajossakin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mun mielestä toimi tuollaiset systeemit sitten miten hyvin tai huonosti, niin se on valtakunnallisesri hyvä juttu, mutta itse valitsen auton jossa tuollaista systeemiä ei ole. Ugh
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No juu mersuhan tuon ESP on aikoinaan kehittänyt.. Kun tekivät Aakkosen. Se kun piti saada pysymään pystyssä. Voin kuvitella millainen paine ollut suunnittelu puolella kun iso pomo sanonut että jumalauta teitte sitte auton ja se ei saatana pysy pystyssä.. Kyllä sieltä insinööreiltäkin alkaa tulemaan ihan fiksuja juttuja kun pannaan paineen alle.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No juu, viime kesänä vaihtui vanha w124 mersu vähän tuoreempaan -07 E-sarjalaiseen. Alkuun ajotyyli oli totuttelevan rauhallinen enkä edes tiedostanut ESP olemassaoloa. Pitihän sitä sitten mutkaisella soratiellä kokeilla miten uusi ajokki kulkee ja käyttäytyy...yllätys oli melkoinen kun heitin autoa kurvissa luisuun...ESP puuttui peliin ja pysäytti luisun tehokkaasti. Tässähän mittaristossa vilkuttaa keltaista kolmiota kun esp tai luistonesto toimii, mitään piippareita ei ole. Onneksi tuon saa kytkettyä napista poiskin. Ja tuohan on pakko kytkeä pos päältä jos ajaa liukkaan mudan tai ravan päällä tai syvässä lumessa jossa pito pitää etsiä vähän sutimalla.
Normiajossa tuosta ei ole pahaa sanottavaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ESP toimii sittenkin | Heguli | Chit-Chat | 8 | 31.01.2016 19:13 |
Suomen poliisi. Hyvä vai huono? | tratok | Chit-Chat | 113 | 30.03.2010 16:18 |
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? | samisami2 | Chit-Chat | 28 | 12.07.2007 00:26 |
Uusi Hilu aloittelijalle - Virhe vai hyvä homma? | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 10.07.2006 21:39 | |
Onko raiskattu vai tuliko hyvä... | Vesa | Yleiset | 3 | 29.08.2003 22:37 |