Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2016, 14:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Oldsin V8 kone kasattiin viriosilla ISONkone rempan jälkeen niin vanha nelikurkkuinen rochester ei enää riittänyt, piti laittaa Holley 750 tuplapumppu. Ei ahdista eikä nikottele enää....
Miten kaasutin liittyy monipisteruiskuun?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Millä sä raakkasit PCM:n kuviosta pois? Ei tuossa liene kovin monimutkainen softa mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun softalla "suojellaan" jotain ja rajoitetaan jossain kohti. Leikkaako tarkalleen aina täsmälleen samoille kierroksille vai vaihteleeko minkä verran?

Jenkkifoorumeista apua?
En muista ihan tarkkaan, mutta on niitä eri moodeja ja karttoja PCM:n softassa useita kymmeniä. On lisäksi adaptiivinen. Jenkkipalstoilla kyllä kovasti suositellaan että näillä muutoksilla olisi custom- softa paikallaan - mikä varmasti pitää paikkansa. Toisaalta kierrosten nousun ei pitäisi tökätä tuolla tavalla ja samoille kierroksille - tässä on hyvä muistaa että kone kiertää pätkimättä aivan tasaisesti sinne 4000rpm tietämille asti, eikä siihen stopatessaan millään tavalla röpötä -> ei siis ole "rajoitettu" siihen.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjs68 Näytä viesti
Onko tossa Jeepissä minkälainen ruisku? Jos ruiskussa ei ole IMM (ilmamassamittari) niin ruiskukartat (ja ehkä ennakotkin) on nokka-akselin vaihdon jälkeen päin persettä.
Ruiskuhan voi käyttää IMM ilman mittaamiseen (läppä tai kuumalanka) tai sitten ajetaan kartalla joka saa inputin imusarjan alipaineesta, kierroksista ja kaasuläppän asennosta sekä moottorin lämpötilasta.

Nokan vaihto pelkästään jo heittää alipaineet ihan muualle ja näin seokset myös. Lamdalla korjataan lähinnä pintakaasu- ja tyhjäkäyntialueet. Jos ruiskussa ei ole IMM niin tuollaiset moottorin muutokset vaatii aina ruiskun käpälöimisen.

Monipisteruisku. Ei ole ilmamassamittaria, vaan mitataan imusarjan painetta kaasuläppärungosta. Äly on adaptiivinen ja osaa kyllä mukautua aika isoihinkin muutoksiin.. esim. 6,7 litraiseksi stroukattu kone josta irtoaa ~400 hevosta toimii vielä ihan kohtalaisesti vakiosoftalla, vaikka toki paremmin custom- softalla.

Tämä nokka minkä laitoin on varsin miedosti aggressiivisempi kuin alkuperäinen, en usko millään että noin pieni muutos vielä heittäisi PCM:ää ihan sekaisin. Comp cams myös totesi itse että ko. nokalla ei vaadita PCM ohjelmointia, ja samaa sanoo Dodge- ja Jeepforumit; toimii vakiosoftalla mutta custom- softalla paremmin. Ei pitäisi kuitenkaan oireilla tällä tavalla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki_00 Näytä viesti
Jos kerran kone muuten käy kunnolla niin kyllähän tuo ohjaus puolen häikältä kuulostais.
Ite lähtisin nokan tai kampiakselintunnistimelta vikaa ettimään
Jos niissä on vikaa, kone ei käytännössä käy ollenkaan.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Riittääkö suuttimissa tuotto uusille tehoille. Tosin rupeeko kone silloin "rytäämään" kun ei saa tarpeeksi aenetta.
Vakiosuuttimissa riittää tuotto ~400 hevosvoiman vapaastihengittävään koneeseen asti.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tota noin... Ettei vika olis tuossa? Moparin koneista mitään tiijä, mut velipojan Volkkarin kans kerran meinas tulla harmaita hiuksia kun meni säädöt persiilleen tekemättä mitään. Siinä oli alipaineletku fuskannu jarrutehostimelta ja se kun tilkittiin, pelas hetken kylmänä ok mut sitten hyvä kun käyntiin sai. Lopulta selvis että mokomassa aataminaikusessa mono-motronicissakin oli oppiva/mukautuva sytkäennakon säätö. Sitä ei saanu resetoitua kun Laakkosella, tai olis varmastikin jollain VAG-comilla onnistunu mut ei meillä semmosta tietenkää. Oli siis syttöennakot hakeentunu ajan mittaan tappiin ku suti se letku.

Et olisko jotain samansuuntaista kun kerran jakajaa jouduit/menit kääntelemään...
Virranjakaja pitäisi kyllä olla oikeassa asennossa, sillä tosiaan vaikutetaan vain bensansyötön aloitukseen suhteessa yköspyttyyn, ja loppuu silloin kun pitää. Virranjakajan sisällä on 180° mittainen levy joka kertoo milloin syötetään ja ei syötetä, kampuran tunnistimielta sitten 45° välein tieto milloin millekin pytylle ainetta. Muistelisin että jos bensasynkka on yli 10° pielessä niin kone ei toimi oikeastaan ollenkaan; alle 5° niin toimii hyvin.

Virranjakajaa joutui säätämään, koska käytin sen irti ja merkit eivät ihan uusilla romppeilla natsanneet vanhoihin.

PCM resetoituu itsestään kun on virrat riittävän kauan irti, ja sen jälkeen vaatii 30 kylmästä-kuumaksi-kylmäksi sykliä että oppii kunnolla.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2016, 15:34
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toisaalta kierrosten nousun ei pitäisi tökätä tuolla tavalla ja samoille kierroksille - tässä on hyvä muistaa että kone kiertää pätkimättä aivan tasaisesti sinne 4000rpm tietämille asti, eikä siihen stopatessaan millään tavalla röpötä -> ei siis ole "rajoitettu" siihen.
onko kaasupohjassa (nasta laudassa) oikeasti kaasupohjassa myös?
Ettei mikään mekaaninen rajoita liikettä?

EDIT: eiku tuollahan tuo oli jo kirjoitettu: "Ei ole TPS:ssä vikaa, antaa oikeat arvot. Kaasuläppä myös avautuu loppuun asti kuten pitäisikin."
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2016, 16:22
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

saaks tommosseesta luettua v.laatikon koodeja vai onko edes sähkölaatikko?

Jos se pcm ei "älyä" että on vaihdesilmässä?
-viallinen nopeustunnistin
-"vapaa" mikrokytkin.
-joku liitin irronnut/jäänyt laittamatta...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2016, 19:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Virranjakaja pitäisi kyllä olla oikeassa asennossa, sillä tosiaan vaikutetaan vain bensansyötön aloitukseen suhteessa yköspyttyyn, ja loppuu silloin kun pitää.

Virranjakajaa joutui säätämään, koska käytin sen irti ja merkit eivät ihan uusilla romppeilla natsanneet vanhoihin.
Käänsit n. 40°, mikä selittäis noin ison säätötarpeen? Onko nyt ykköspytty varmasti ykkönen eikä kakkonen, eli bank 1 ja 2 katottu oikeinpäin?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 30.01.2016 19:55
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2016, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, kyllä ne on ihan oikein
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2016, 10:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Tuolla vähä samankaltaisten ongelmien kans painittu: http://www.jeepforum.com/forum/f13/z...-there-832344/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2016, 12:47
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Oletko mitannut pensanpaine ajaessa etteivät paineet laskee ajaessa. Mahdollinen ohivuoto paineenrajoittamisessä tai viallinen o-rengas että päästää löpöä ohi, paikalla seistessä riittää mutta ajaessa kun tarvii enemmän ei riitä.
Toinen asia on puolan johto joka ei saa olla liian lähellä sytytyskaapellit. 25 mm väli pitää olla muistaakseni oon lukenut jossain. Voi olla pienestä kiinni joskus. CPS vikainen yleensä on jäänyt noin 2500 rpm paikkeella mulla. Toivottavasti saat tästä jotain selkoa kun oma sumenkielentaidot ovat aika huonot.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2016, 19:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

En ole ajossa mitannut bensapaineita, mutta ne pitäisi olla ihan ok.. kone kun ei millään tavalla yski tai räi, kuten sen pitäisi jos bensaa ei tulisi tarpeeksi? ..ja kun seoksetkin on kohdallaan ja kulutus ihan sitä mitä pitäisi.

Puolan johto menee tehtaan alkuperäisissä kiinnikkeissä, siitä ei voi olla kiinni. CPS jos olisi rikki niin ei tämä kävisi ollenkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2016, 21:10
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Pitäisi ja pitäisi.. Tuommosessa tilanteessa ei auta ku alkaa käymään järjestelmällisesti kohta kohdalta läpi ja vielä siten, että mitataan eikä arvailla.

Eikä ollu sitten vittuilua tämä. 😊 kovan työn olet tehny ja jokusen euronki tieten upottanu niin pitäähän se toimimaan saada.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2016, 01:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
CPS jos olisi rikki niin ei tämä kävisi ollenkaan.
No siinä, tai paremminkin sen liitoksessa, se oli vika tuolla jeepfooruminki topikin aloittajalla:
Lainaus:
Originally Posted by tige_tower
well i fixed my problem and i dont kno how i disonected the cps and pluged it back in n worked like a dream...
Ja vikahan oli sama, mut hyyty jo kolmessatonnissa:
Lainaus:
Originally Posted by tige_tower
zj when floored wont rev past 3000 rpm power is still there
when i rev my jeep when its parked i have no problems...runs like a dream....wen i drive it like a grandma...runs like a dream but wen i try and get on it it wont rev past 3000rpm the power is there it just wont go... it used to throw a cel and sputter out but it stopped doing that...i replaced the fuel pump and filter and checked the map and cps and both are fine.. also when i took it to get it scanned no codes came back.. any ideas on what it can b
Eli siis luultavasti liian heikko signaali, kampuran tieto jää isommilla rundeilla saamatta/menee mössöksi ja kone puutuu, tuntuis luontevalta koska kuormitus ei vaikuta asiaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.02.2016 01:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 12:31 (GMT +2).