Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2016, 22:45
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Ei ole toivoo eikä tulevaisuuttaa......
Useimilla porsineet kannet venoista.....yms....
Parempi vaihtaa 5,10 tai 15tkm välein sutin kans......jos tarviis vaatii....
Pysyy ainakin patti kunnoos........
Eikä ole ongelmii......
Vanhassa hyväksi havaitussa käytännnössä vara parempi......
Eikä tule yllätyksii.......
Taxarit yhtyköön edelliseen jos haluu.......Sorry, Pee.......

Ja pahvit ajaa sen 30tkm tai enemmän yksillä oljyillä.......
No Das klonksWagenilla ekat ölpät ulos 10 tkm kohdalla, sit 25 tkm+ suodatin tappavan tasaseen tahtiin, 50 tkm ja loota ölpät vaihtoon suodattimineen.
Eikä tarttenu lisiä öljyä.
Näillä mentiin 340 tkm 4 vuoden 2 kk ja 2 päivän ajan, ja takaan tuon ko. omistamani auton kohdalta.

En minäkään usko noihin 50-60 tkm huoltoväleihin, niitä ei todellakaan ole suunniteltu meidän oloihin kun huomioidaan es. talven äkilliset lämpötilavaihtelut-/+ asteissa. Puhtaasti laboratiotuloksia nuo ovat.
Toki ja haluaa niin ajakoot, tehdastakuu kattaa sen 2v. ja sit ollaan omillaan ja voi voi jos kone porsii.

Eikä tuo varmaan ole ensimmäinen kerta kun merkkituotteita väärennellään, nyt vain kävi naraus öljyjen kohdalla. Vittumaista lähteä setvimään kuka on korvausvastuussa kun 100 varmana joka taho pesee kätensä ja palauttaa vastuun edelliselle taholle, vrt. savolaisten puheet joissa vastuu on kuulijalla....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2016, 17:40
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
En minäkään usko noihin 50-60 tkm huoltoväleihin, niitä ei todellakaan ole suunniteltu meidän oloihin kun huomioidaan es. talven äkilliset lämpötilavaihtelut-/+ asteissa. Puhtaasti laboratiotuloksia nuo ovat.
Toki ja haluaa niin ajakoot, tehdastakuu kattaa sen 2v. ja sit ollaan omillaan ja voi voi jos kone porsii.

Nesteen voiteluainesuositukset ehdottelee kuorma-autoille öljymäärän tarkistusta (mittatikun nostoa?) 60tkm kohdalla, ja vaihtoa 120tkm kohdalla.
No, meillä on kuitenki vaiheltu noihin 2M+ km ajettuihin scanioihin 60tkm välein öljyt, mut huoltoliisinki mersuun ne veholla vaihteli 120tkm välein.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2016, 11:03
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Nesteen voiteluainesuositukset ehdottelee kuorma-autoille öljymäärän tarkistusta (mittatikun nostoa?) 60tkm kohdalla, ja vaihtoa 120tkm kohdalla.
No, meillä on kuitenki vaiheltu noihin 2M+ km ajettuihin scanioihin 60tkm välein öljyt, mut huoltoliisinki mersuun ne veholla vaihteli 120tkm välein.
Eli teillä on kalusto(raskas kalusto) tien päällä likimain 24/7 jolloin moottori on koko ajan lähes tasalämmin vrt. henkilöauto jolla ajetaan matka x jonka aikana moottori just just lämpiää ja sitten seis ajaksi x jolloin moottori taas jäähtyy ja sitten käynnistetään kylmänä ja tätä humppaa pitäis ajella tuo huoltoväli joka on jotain 30 -60 tkm tai vuosi huollosta tms.
Iso ero käyttötavoissa noilla ääripäillä, lisäksi eikös raskaan kaluston moottoreissä ole suodattimet ja lisäksi moottoriöljylle keskipakopuhdistin jolla saadaan lingottua öljystä likaa irti jonkin verran jolloin voidaan jatkaa öljyn käyttöikää.

Sen verran vaihdosta että kerran olen ollut vieressä katsomassa kun kaveri teki öljynvaihdon "lennosta", pohjaroppu auki ja vanha öljy valumaan pois ja ylhäältä uutta tilalle siihen saakka kunnes väri vaihtui valuvassa. Katsoin vain, en edes kommentoinut kun kaverilla oli kiire lähteä paikaamaan puuttuvaa autoa.....

HYvä sotku sinne halliin jäi...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2016, 12:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Iso ero käyttötavoissa noilla ääripäillä, lisäksi eikös raskaan kaluston moottoreissä ole suodattimet ja lisäksi moottoriöljylle keskipakopuhdistin jolla saadaan lingottua öljystä likaa irti jonkin verran jolloin voidaan jatkaa öljyn käyttöikää.

)
On se hyvä tuo linko, just vaihoin kaaniaan öljyt vaikka olis ajotietokoneen mukaan voinu päästellä vielä 50 000 niin lingon reunoilla oli jo 1,5cm sitä kumimaista massaa. Tällä autolla siis ei kilometrejä tuu paljon, päivän aikana n.150km ja +12h ropsottaa pumppu päällä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Piraatti vs. aito? AtteL Chit-Chat 45 07.01.2014 22:53
Piraatti Arctic Truck (LC j120) Harde Maasturiprojektit 47 13.12.2013 06:42
HJ Piraatti snorkkeli!!! Glutton Tekniikka & Jutustelu 16 13.01.2013 20:15
öljyä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 18.07.2010 21:41
Lisää öljyä pecosbill Tekniikka & Jutustelu 7 14.02.2005 20:30


Sivu luotu: 06:26 (GMT +2).