Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2016, 21:45
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Discon etukardaani?


Hei Disco miähet ja naiset.

Löysin netistä kuvan jossa Discon etukardaanissa ei ole tuplaristiniveltä?
Kummottishan sen pitäis olla? Yhdellä vai kahdella ristinivelellä jakolaatikon pää?

Samalla olisin kiitollinen tiedosta jotta missä asenossa se jakoloota lepää alunperin, nyt pystyy asentoon vielä vaikuttamaan.
Onko tuo iso suorakaiteen muotonen pohjalevy vaakasuorassa vai miten?

KIITOS!

t.Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 07.01.2016 21:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2016, 22:07
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuplanivel discossa lienee vakiona vain disco2 mallissa. Disco 2 tuplanivel tarvitsee myös oman laippansa jakikseen.


Jakis on vakiona paljon pystymmässä kuin tuossa kuvassa. Esim googlaamalla"defender transfer case" löytynee kuvatuksia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2016, 23:37
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jakolaatikon asento.


Kiitoksia kommentista.

Hyvä, tehdään ilman tuplaristiniveltä etu kardaani ja aika näyttää kuinka kestää. Onkin sitten osat kasassa.Tuplaristiniveliset kardaanit onkin aika hinnakkaita.

Kattelin jakolootien kuvia ja on tosiaan paljon pystymmässä ja tarvii varmaan tämäkin kääntää pystymmäksi niin öljytilavuus ja asento pysyy lähes tehtaan suunnittelemana ja näin varmaan toimivuuskin paras. Tosin mitä ylemmäksi tuon kääntäisi niin sitä enemmän on mahan alla tyhjää ja öljyn täyttöön voisi tehdä uuden tulpan vaan mitenhän toimii sitten voitelu ja öljyn virtaus?

Ei sitten ole enään kuin tekemistä vaille valmis.
t. Ismo Ämmä



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuplanivel discossa lienee vakiona vain disco2 mallissa. Disco 2 tuplanivel tarvitsee myös oman laippansa jakikseen.


Jakis on vakiona paljon pystymmässä kuin tuossa kuvassa. Esim googlaamalla"defender transfer case" löytynee kuvatuksia.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 00:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2016, 08:08
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Mä kääntäisin sen jakiksen niin vaateriin kuin pystyy, maavaraa tavoitellen. Rajoitteena lienee vain lattiapellit jotka on muokattavissa ja etukardaanin tilat jolle ei oiken maha mitään jos menee ahtaaks. Öljyähän sä saat sinne kyllä jostain reijästä vaikka piripintaan asti jos tarvii. Virtauksista yms teoriasta en olis huolissaan, ellet aio ajaa sillä yhellä istumalla kongoon ja takas.

Tuplanivelen tarvehan liittyy siihen millanen kulma sulla on etuperän luona. Jos se on liki suora, mut jakiksella kulmaa, tarviit tuplanivelen ainakin teoriassa.

Käytännössä jekoneerin ajomäärillä varmaankin pärjää normaalinivelillä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2016, 08:28
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Öljyähän sä saat sinne kyllä jostain reijästä vaikka piripintaan asti jos tarvii.
Mahtais olla kuuma aski pikku siirtymän jälkeen jos täyteen laittais Tiedän kyllä että toi täyteen laitto oli räkä poskella kirjotettu mutta kaikille ei ehkä selvä juttu. Mutta ehdottomasti aski niin ylös kuin on järkevää, voihan sen toosan avata ja kattoo onks siinä NP tyylinen öljyjärjestelmä, niitä askejahan (ainakin osaa) voi heittää vaikka katolleen kun tekee pieniä muutoksia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2016, 12:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Mahtais olla kuuma aski pikku siirtymän jälkeen jos täyteen laittais Tiedän kyllä että toi täyteen laitto oli räkä poskella kirjotettu mutta kaikille ei ehkä selvä juttu. Mutta ehdottomasti aski niin ylös kuin on järkevää, voihan sen toosan avata ja kattoo onks siinä NP tyylinen öljyjärjestelmä, niitä askejahan (ainakin osaa) voi heittää vaikka katolleen kun tekee pieniä muutoksia.
No läpällä läpällä... mut ylitäyttö ei kummempaa haittaa voi tehä kuin lisätä sun ekoauton kulutusta, onhan siinä loodassa huohotus että painetta ei muodostu. todennäköisesti loota ois viileempi kuin normimäärällä, koska jäähdytyspinta-alaa ois enempi.

Tossa laatikossahan oli jotain voiteluhaasteita vakiona, niin reilu ylitäyttö olis mun gettolääke siihen. Löytää liukaste tiensä paremmin perille kun sitä on tarpeeks!

Mä huomasin muuten sellasen että etukardaani otti kiinni sivusuunnassa pohjapanssarissa olevaan U muotoiseen aukkoon, kun ajettiin "offikrossia".. normi offissa ja kadulla ei ottanut. Etuakselin sivuliike ja kone/laatikko paketin liikkestä se kait muodostui se ongelma. No loota ja kardaanin lähtö liikkuu toivottavasti samaa tahtia, joten ainoostaan kardaanin etupään liikevarat tarvii ottaa huomioon jos kepakko näyttää menevän lähelle automaatin ööpeetä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2016, 16:22
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jakolootan oljytilavuuden suurentaminen.


Hei tähänhän saa parannuspalikkaa!!!

Tollasen videon löysin juutuupista.
https://www.youtube.com/watch?v=YIuWWYzNypY
Tällä saa öljytilaa suurenettua ja jäähdytysrivoilla.
Tarkoitettu "hevi offaamiseen tai trailerin vetoon"

Tolla pohjalla vakio öljytilavuus 2,3L suurenee 0,5L = 2,8litraa. Hienoa.
Pitäisköhän pistää heti tilaukseen?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 23:53
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2016, 08:29
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jakolaatikon asento.


Joo, näinhän se varmaan tehdään. Tarvii käydä JEgoNEERin alla vähän mittailemassa ja katsomassa onko etukardaanin riittävästi tilaa liikkua jos lähtö on ihan ylhäällä.
Tosin mitä ylempänä on jakolootan kardaani lähtö niin sitä jyrkemmät kulmat tulee sen niveliin, vaan katellaan.

Tollasen kuvan löysin arkistoistani ja näyttäisi tuo jakoloota olevan astia öljylle jossa rattaat roiskii öljyn ympäriinsä.


Kaksi laipan kiinityspulttia menee öljytilaaan asti joten niistä ylemmästä pystyy öljyä lisäämään kätevästi. Mikähän on tuommosessa normi öljymäärä?

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä kääntäisin sen jakiksen niin vaateriin kuin pystyy, maavaraa tavoitellen. Rajoitteena lienee vain lattiapellit jotka on muokattavissa ja etukardaanin tilat jolle ei oiken maha mitään jos menee ahtaaks. Öljyähän sä saat sinne kyllä jostain reijästä vaikka piripintaan asti jos tarvii. Virtauksista yms teoriasta en olis huolissaan, ellet aio ajaa sillä yhellä istumalla kongoon ja takas.

Tuplanivelen tarvehan liittyy siihen millanen kulma sulla on etuperän luona. Jos se on liki suora, mut jakiksella kulmaa, tarviit tuplanivelen ainakin teoriassa.

Käytännössä jekoneerin ajomäärillä varmaankin pärjää normaalinivelillä.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 08:42
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2016, 09:07
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Ootkos muuten sovitellu kuinka Discon ja Jeepin kardaanien liukuosat sopii toisiinsa? Tai miten saman kokosia noiden ristikot on? Ainakin 70 lukusen Rangen ja saman ikäsen Jeepin kardaanien liuku osat sopi toisiinsa. Samoin ristikot oli muistin mukaan samankokoset. Ite tuli asia todettua kun Jeepin akselit laitoin Raakun alle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.01.2016, 09:13
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kardaanit


En ole vielä tutkinut vaan asia on ollut mielessä ja menenkin tänään prässäämään tuon Discon kardaanin ristinivelet irti kun väljät ovat, niin päsen mittaamaan.
Takakardaanin pituus voisi olla käypänen jos pystyy liustaan vaihtamaan vaan etukardaanin mitta ei käy ja putki on tehtävä sopivan mittaiseksi.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Ootkos muuten sovitellu kuinka Discon ja Jeepin kardaanien liukuosat sopii toisiinsa? Tai miten saman kokosia noiden ristikot on? Ainakin 70 lukusen Rangen ja saman ikäsen Jeepin kardaanien liuku osat sopi toisiinsa. Samoin ristikot oli muistin mukaan samankokoset. Ite tuli asia todettua kun Jeepin akselit laitoin Raakun alle.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 11:43 (GMT +2).